Massa: A Ferrari sosem adja fel, tovább harcolunk

Vágólapra másolva!
2011.07.18. 19:33
null
„A Ferrarinál sohasem adjuk fel” (Fotó: Action Images)
Címkék
Felipe Massa elárulta, hogy amíg van matematikai esély a konstruktőri vagy az egyéni világbajnoki címre, addig a Ferrarinál nem fogják feladni. A Red Bull pilótái a Nürburgringhez fűződő különleges viszonyukról beszéltek, míg Michael Schumacher reméli, hogy gyorsabb lesz a többieknél a Schumacher-kanyarban.

Annak ellenére, hogy a Red Bull Renault csapata 164 ponttal előzi a Ferrarit a konstruktőrök tabelláján, Sebastian Vettel pedig 92 egységnyi előny gyűjtött össze Fernando Alonsóval szemben, a Scuderia brazil pilótája, Felipe Massa úgy gondolja, hogy továbbra sem szálltak ki a világbajnoki címekért folytatott küzdelemből. Alonso tavaly ilyenkor 47 pontos hátránnyal állt, majd érkezett meg listavezetőként az évadzáró futamra, és ez, valamint a Silverstone-ban mutatott tempóelőny az energiaitalos autókkal szemben némi bizakodásra adhat okot Maranellóban.

„Amíg matematikai esélyünk van, addig van remény is. Nagyon gyakran mondom, de továbbra is igaz, hogy a Ferrari sosem adja fel, tovább harcolunk” írta Massa a Ferrari hivatalos honlapján vezetett blogjában. „A legjobb stratégia az, ha egyszerre csak egy versenyre koncentrálunk, ahogyan azt Silverstone-ban is tettük. Az alapján, amit az új aerodinamikai csomagtól láttunk Angliában, Németországban további javulást várunk. Ezen a hétvégén meg kell tartanunk a lendületet, illetve az egy hétre rá következő magyarországi futamon szintén.”

A „kihívott fél”, Sebastian Vettel hazai versenyére készül: „Egy Formula-1-es pilótának mindig az egyik fő célja, hogy megnyerje a hazai futamát. Persze, mindig száz százalékot kell nyújtanod, de odahaza még motiváltabb vagy. Ebben az évben visszatérünk a Nürburgringre, ami a jobb és korszerűbb pályák közé tartozik – főleg a Ford kanyartól a völgyben található hosszú visszafordítóig tartó ívet szeretem. A legjobb előzési pont pedig az NGK-sikán előtt található, ahol keményet fékezve és a kerékvetőket elkerülve lehet pozíciót nyerni – egyszerűnek hangzik, de valójában nem az, ha hozzáérsz a kerékvetőhöz, elemelkedik az autód, és már vissza is előztek. Az Eifel-dombok azért különlegesek, mert villámgyorsan változhat arrafelé az idő.”

A világbajnoki címvédő csapattársa, Mark Webber is szívesen látogat a Nürburgringre: „Itt nyertem életem első nagydíját, ami miatt különleges helyet foglal el a szívemben ez a helyszín, de voltam itt néhány héttel ezelőtt is, akkor a Nordschleifén, a világ legelképesztőbb pályáján vezettem – ezt ezen a héten is meg fogom tenni, és pár embert körbe is viszek majd rajta. Mivel a Red Bull számára a Német és a Magyar Nagydíjak jelentik a hazai futamot, jelentős szurkolói támogatásunk lesz, főleg Sebastiannak. A drukkerek errefelé nagyon komolyan veszik az F1-et, hihetetlenül szenvedélyesek – úgy hallom, hogy a pálya melletti kemping elég durva helynek számít a versenyhétvégén.”

Michael Schumacher először száguldhat végig a róla elnevezett kanyarokon: „Ez lesz az első alkalom, hogy a pályán versenyezhetek azóta, hogy rólam nevezték el a nyolcas és kilences kanyart – szeretném hinni, hogy nem csak büszkébbé tesz a dolog, de gyorsabb is leszek tőle. A két egymást követő hazai futam nagy motiválóerőt jelent a csapatunk számára, és szeretnénk mindenképpen előnyre szert tenni az itt kapott támogatásból. A szezonban eddig nagyon nehéz volt előre megmondani, hogy hogyan fogunk teljesíteni a versenyeken, de a Silverstone-ban kipróbált új kipufogórendszer, illetve a gumihasználatot segítő fejlesztések jót tettek a küzdőszellemünknek.”

A Formula–1-es Német Nagydíjnak 2008 óta felváltva ad otthont Hockenheim és a Nürburgring.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik