Martin Whitmarsh talán úgy gondolta, le tudja csillapítani a Lewis Hamilton körül dúló indulatokat múlt heti nyilatkozatával, de úgy tűnik, hogy a média hibáztatása csak olaj volt a tűzre. Ezúttal Nigel Mansell, a britek 1992-es világbajnoka esett neki honfitársának, visszatérve a Monte-Carlóban történtekre.
„Lewis éretlen – kezdte Mansell – Mindenképpen le kell nyugodnia, mert a monacói incidens szükségtelen volt, és rossz fényt vetett saját magára, illetve a Formula–1-re is. Úgy gondolom, nagyon gyengén vezetett akkor, nem mutatott semmiféle tiszteletet a többiek iránt. Közölte, hogy Monacóban lehetetlen előzni, rendben, bár én az alagútból kijövet számos alkalommal megcsináltam, de aztán megdöbbentő volt, amit a stewardokról mondott. Nagyon csalódott voltam, mivel mindig emlékeznie kell rá, hogy világbajnoki címet nyert, és mindig ennek megfelelően kellene viselkednie.”
Végül Mansell arra is utalt, hogy Hamiltonnak lenne kitől tanulnia: „Lewis és Jenson (Button) is nagy bajnok volt, és fantasztikus, hogy mindketten egy csapatban versenyeznek, de Jenson nekem érettebbnek tűnik.”
Lewis Hamilton a Brit Nagydíj előtt nyilatkozta azt a sportfelügyelőként tevékenykedő Mansellről, hogy senkit sem érdekel a véleménye, tehát kettőjük viszonya korántsem tekinthető rendezettnek. A McLaren pilótái viszont egyelőre csak a hétvégi futamra és a legendás nürburgringi helyszínre koncentrálnak.
„Mindkét korábbi versenyem emlékezetesre sikerült ezen a pályán – kezdte Hamilton – 2009-ben az új fejlesztéseknek köszönhetően nagyon jól működött az autó, ám az első körben defektet kaptam. 2007-ben is hasonlóan jártam, de akkor egy óriási zivatar is nehezítette a dolgomat – esőgumikon is túl csúszósnak bizonyult a pálya, így többedmagammal a kavicságyban végeztem. A versenyt megszakították, ám az újraindításra sikerült visszatérnem a pályára, és nagyon élveztem a futam további részét, annak ellenére, hogy lecsúsztam a pontszerzésről. Ezekből a tapasztalatokból leszűrhető, hogy a nürburgringi hétvége előtt felesleges jóslatokba bocsátkozni. Ez a pálya nem olyan legendás, mint az eredeti 20 kilométeres aszfaltcsík, sokkal biztonságosabb, de ennek ellenére bármikor okozhat meglepetést. Az időjárás percek alatt változik, egy délután alatt megtapasztalhatod mind a négy évszakot. Ha ilyesmi történik, tudom, hogy hagyatkozhatok a McLaren-csapatra, mert gyorsan és döntő befolyással képesek reagálni. A hangulat biztosan remek lesz, a helyi szurkolók tudnak bulizni, ők az időjárástól függetlenül jól érzik magukat.”
Csapattársa, Jenson Button sem felejtette el méltatni a Nürburgringet: „Igazi történelmi helyszín, és a mostani vonalvezetés is nagyon cseles, nem szabad alábecsülni. Itt van a szomszédban a régi, 20 kilométeres pálya, ahol rengeteg emlékezetes esemény történt, jó is, rossz is – sokszor egyazon hétvégén. 1976-ban például James Hunt nyert a McLarennel, de Niki lauda szörnyű balesetet szenvedett, vagy ott van 1968, amikor Sir Jackie Stewart a ködben és az esőben gyakorlatilag vakon, emlékezetből vezetve nyert négyperces előnnyel. A történelme miatt nagy dolog a Nürburgringen nyerni, nem véletlen, hogy annyian tesznek ki Nordschleife-matricát az autójukra, és épp ezért mindenképpen szeretnék itt győzni. Az eddigi legjobb eredményem egy harmadik hely 2004-ből, és a bajnoki szezonomban is csak ötödik voltam.”