Magyar GP: Barrichello a KERS-t okolja a gyengébb eredményért

Vágólapra másolva!
2011.07.30. 18:13
Címkék
A Formula–1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén a Williams és Toro Rosso pilótái felváltva követték egymást a 15–18. helyen. A közülük legelőkelőbb helyen záró Rubens Barrichello a KERS miatt bosszankodott.

„Minden olyan jól működött… Ígéretes volt az autó, de az utolsó köreim egyikén nem tudtam használni a KERS-t, ami miatt gyengébb lett a köridőm. Így is jól sikerült ugyan ez a kör, de nagyon csalódott vagyok, mert ha nem jött volna közbe ez a hiba, akkor a 11-12. hely környékén végezhettem volna. Ami a futamot illeti, elég gumit őriztünk meg holnapra, így egy jó stratégiával jobb versenyt zárhatunk” – nyilatkozta Barrichello.

Csapattársa, Pastor Maldonado a második időmérő szakaszban egy kört sem tett meg, így a 17. helyet szerezte meg.

„Úgy döntöttünk, hogy nem futunk kört a második etapban, hogy még egy szett gumit megspóroljunk. Ezt fontosnak tartottuk a holnapi futam szempontjából, hogy a lehető legjobb eredményt tudjuk majd elérni. Azt hiszem vasárnap a körülöttünk lévő autókkal nagy csatát vívunk majd, de nekünk eggyel több szuperlágy keverékű gumink lesz, ami felénk billentheti a mérleg nyelvét” – mondta a venezuelai.

A 16. helyen záró Jaime Alguersuari szerint ez volt a maximum, amit elérhetett, majd kicsit elkeserítette a williamseseket.

„Azt hiszem, a tőlem telhető maximumot nyújtottam ma, tekintettel arra, hogy megkíméltük a gumikat a futamra. Úgy gondolom, nagyon hatékony lehet az autónk a verseny során, úgyhogy bizakodóan várom a nagydíjat – mondta. – Nem tudom, hogy pontszerzésre lesz-e esélyünk, de ez majd vasárnap elválik. Hetven kör alatt bármi megtörténhet, számos stratégia elképzelhető, remélem, a miénk válik be legjobban!”

Csapattársa, Sébastien Buemi nem jutott a Q2-be, ráadásul még a Német Nagydíjon kapott büntetése miatt végül csak a 23. pozícióból rajtolhat.

„A tény, hogy öthelyes rajtbüntetéssel vágok neki az időmérő edzésnek, nagyban befolyásolta az időmérő edzésen való taktikánkat: úgy döntöttünk, hogy nem használjuk a szuperlágy keverékű gumikat, így három új szett abroncsom maradt a futamra. Ez döntő lehet holnap, mivel a pálya kifejezetten gumigyilkos. Nagy különbség van a teljesen új és az alig használt gumik között, így kulcsfontosságú lesz, hogy olyan hamar előzzünk, amilyen hamar csak lehetséges” – nyilatkozta a svájci pilóta.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik