Hamilton közel volt, de Vettelé lett a pole

Vágólapra másolva!
2011.07.30. 13:52
null
Vettel az idén nyolcadszor indul a pole pozícióból (Fotó: Czerkl Gábor)
Címkék
A pénteki szabadedzéseken remeklő, a szombatin egy hiba miatt értékelhetetlen teljesítményt nyújtó Lewis Hamilton ismét hajszálra volt attól, hogy megszerezze a pole pozíciót a Red Bull elől, de akárcsak a Nürburgringen, ezúttal is meg kellett elégednie a 2.  rajtkockával. Sebastian Vettel ugyanis szenzációs kört futott a kvalifikáció végén, és önkívületben ordított a célba érés után. Most senki sem vádolhatta meg azzal, hogy érdektelenül fogadta a rajtelsőségét. 

Sebastian Vettel a balul sikerült hazai versenye után visszakerült az első rajtsorba, méghozzá szenzációs kört futva a Magyar Nagydíj időmérőjének záró szakaszában. A Red Bull német pilótája, mint már oly sokszor az idén, az utolsó körében húzott elő valami különlegeset a tarsolyából, hogy megismételje a tavalyi rajtelsőségét.

Ha sikerül győzelemre váltania a pole pozícióját, Michael Schumacher 2004-es példája óta az első lehet, aki a Magyar Nagydíjat és a világbajnoki címet is megszerzi ugyanabban az idényben. Ám hosszú lesz a verseny, és Vettel edzés végi diadalkiáltásából tisztán hallatszott, hogy közel sem biztos a Red Bull a sikerben.

KATTINTSON A KÉPRE ÉS TEKINTSE MEG VERSENYRE  HANGOLÓ PÉNTEKI ÉS SZOMBATI NAP LEGJOBB KÉPEIBŐL ÖSSZEÁLLÍTOTT  GALÉRIÁNKAT! (FOTÓK: CZERKL GÁBOR, KORPONAI TAMÁS, REUTERS)
KATTINTSON A KÉPRE ÉS TEKINTSE MEG VERSENYRE HANGOLÓ PÉNTEKI ÉS SZOMBATI NAP LEGJOBB KÉPEIBŐL ÖSSZEÁLLÍTOTT GALÉRIÁNKAT! (FOTÓK: CZERKL GÁBOR, KORPONAI TAMÁS, REUTERS)

Már csak azért sem, mert az előző két futamot az élről kezdő Mark Webber ezúttal csak a 6. rajtkockát szerezte meg, azaz ebben a edzéselsőségben talán több volt Vettel, mint az autó.

A németnek a versenyen kemény csatát kell majd vívnia a McLarennel és a Ferrarival, az első öt ugyanis bő fél másodpercen belül van egymáshoz képest, és az említett két rivális istálló is jól bánt az abroncsaival a legutóbbi futamon. Hamilton ráadásul az első és a második szakaszból is úgy ment most tovább, hogy csak lágy gumit használt, így meg tudott spórolni egy szuperlágyat.

Ha hűvösebb lesz az idő, a McLaren, ha melegebb, a Ferrari jelenti majd a nagyobb veszélyt Vettelre, míg a Felipe Massa elenében 16 időmérő után először vereséget szenvedő Fernando Alonso az 5. rajtkockából indulva is a győzelemre hajt majd.

A Magyar GP további korábbi győztesei közül Michael Schumacher a 9., Rubens Barrichello a 15., Heikki Kovalainen pedig a 19. helyen zárta az időmérőt.

AZ IDŐMÉRŐ KRÓNIKÁJA

A pilótákkal a délelőtti szabadedzés alatt sűrűn kitoló erős szél nem csillapodott az időmérő kezdetére, a versenyzők a célegyenesben szemből, a pálya középső, dombtetőn lévő szakaszán hátulról számíthattak erősebb lökésekre. A szabadedzésen a sikánban többen is kicsúsztak emiatt, Hamilton pedig a célegyenes végén nézte el a féktávot.

A pénteken leggyorsabbnak bizonyuló angol délelőtt emiatt nem is futott értékelhető eredményt.

1. SZAKASZ

Az időmérő előtti percekben felhők takarták el a napot, az aszfalt hőmérséklete 35 fokról 30-ra esett vissza.

Elsőként a Hispania versenyzői merészkedtek ki a pályára, Vitantoni Liuzzi és Daniel Ricciardo idejei egyelőre azonban csak tájékoztató jellegűek voltak: 1:27 vége, illetve 1:28 eleje.

A vb-címvédő Vettel nem sokáig szórakozott, egyből kijött, és 1:22.387 perccel nagyon csúnyán elverte az addig próbálkozókat. Webber első kísérletére egy másodpercet kapott csapattársától, majd Hamilton az 1:21.636-os idejével új mércét állított fel.

A 2008-as világbajnok csapattársa, Jenson Button is befurakodott Vettel elé, ám a német az újabb körén már befért 1:22 alá, 1:21.740-nel azonban még mindig csak a 2. volt.

Közben kijött Felipe Massa és Fernando Alonso is, előbbi a 4., utóbbi a 3. helyre jött fel 1:22 eleji idejével.

A spanyol a negyedik mért körében az első két szektorban a leggyorsabb volt, s ez elég is volt ahhoz, hogy 1:21.578-cal átvegye a vezetést. A záró szektorban Vettelé maradt a legjobb részidő.

A három élcsapat pilótái lágy gumis köreikkel, Alonso, Hamilton, Vettel, Button, Massa, Webber sorrendben bebiztosították a továbbjutásukat. Mivel a Pirelli mérnökei szerint a leggyorsabb versenystratégia három boxkiállást tartalmaz, muszáj volt spórolniuk a szuperlággyal.

Az első menetek után Buemi idegeskedhetett a kiesőzónában.

A többieknek is kellett a szuperlágy, Heidfeld az első szektorban csúcsot döntött, de így is csak a 10. helyre jött fel. Ő mindkét Mercedestől is elmaradt, ám a továbbjutáshoz ez is elég volt.

Schumacher és Rosberg is megspórolhatta a szuperlágy gumijait, a többiek ugyanis nem nagyon tudtak eléjük kerülni, csak Sutilnak sikerült.

Buemi maradt kieső helyen, a svájci öt rajthelyes büntetést kapott még a Német Nagydíjról, mert kilökte Heidfeldet.

Így az utolsó hét sorrendje a rajtnál Kovalainen, Trulli, Glock, Liuzzi, Ricciardo, Buemi, D'Ambrosio lesz.

2. SZAKASZ

Buemi és a három kiscsapat nem folytathatta az időmérőt, amelynek második szakaszában már a szuperlágyakat használták a legjobbak is.

Vettel, majd Button állt az élre, a mclarenes 1:20.578-cal a hétvége eddigi legjobb eredményét érte el. Alonso (1:20.262) felül tudta múlni Buttont, a három élcsapat hat pilótája (ezúttal Alonso, Button, Webber, Vettel, Massa, Hamilton sorrendben) továbbra is kiemelkedett a mezőnyből.

Az első szakaszban csak lágy gumit használó Williams-pilóták a 16. és a 17. helyen álltak, taktikáztak a futamra.

Pár perccel a vége előtt Rosberg, Petrov, Schumacher és Heidfeld állt továbbjutó helyen.

Elsőként Pérez próbált meg befurakodniuk közéjük, majd Sutil, Di Resta és Barrichello is jött. Heidfeld, magát fedezendő, szintén kijött a hajrára.

Miután Pérez megelőzte Petrovot és Schumit, ők is érkeztek. Barrichello hiába próbálkozott, Sutilnak és Di Restának viszont sikerült a tízbe férkőznie.

Petrov és Schumi azonban még próbálkozott: a tavalyi 5. nem tudott továbbjutni, Schumi viszont a 8. helyen bejutott.

A Mercedesszel együtt a négy nagycsapat pilótái, ezenkívül Sutil és Pérez jutott be a tízbe, míg a további sorrend Di Resta, Petrov, Kobajasi, Heidfeld, Barrichello, Alguersuari, Maldonado lett.

3. SZAKASZ

Újra kisütött a nap, az aszfalt 29 fokos volt.

Alonso nyitotta meg a záró tíz percet, majd a másik öt élpilóta is kiment utána az első pole-menetére.

A spanyol 1:20.365-tel nyitott, Hamilton 1:19.978-cal válaszolt. Button 1:20.463, Massa 1:20.555. Vettel eredménye 1:20.045 lett, Webberé 1:20.768. Ez a 6. helyezéshez volt elég egyelőre.

Alonso újra jött, immár Rosberg kíséretében. Aztán a többiek is kiszivárogtak a pályára. Az utolsó menetekre felhők alatt, 28 fokos aszfalton került sor.

Alonso 1:20.501-gyel nem tudott javítani, Vettel viszont 1:19.815-tel bejött az első helyre.

Hamilton sem tudott javítani, így Vettelé lett a pole pozíció, azaz nem sikerült megtörni a Red Bull hibátlan sorozatát.

Button lett a harmadik, Massa és Alonso a 4. és az 5. rajtkockát szerezte meg, Webber pedig a 6. helyről rajtolhat.

Utánuk Rosberg, Sutil, Schumacher, Pérez sorrend alakult ki.

AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:19.815 átlag: 197.601 km/ó
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:19.978 0.163 mp h.
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:20.024 0.209
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:20.350 0.535
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:20.365 0.550
6. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:20.474 0.659
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:21.098 1.283
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:21.445 1.630
9. Michael Schumacher német Mercedes 1:21.907 2.092
10. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari idő nélkül
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:22.256
12. Vitalij Petrov orosz Renault 1:22.284
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:22.435
14. Nick Heidfeld német Renault 1:22.470
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:22.684
16. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:22.979
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth idő nélkül
18. Sebastien Buemi* svájci Toro Rosso-Ferrari 1:24.070
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:24.362
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:24.534
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:26.294
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:26.323
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:26.479
24. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:26.510
*Buemi veszélyes vezetés miatt öt rajthelyes büntetést kapott, ezért a 23. pozícióból rajtol.
Az  utolsó, 14-es kanyar előtt lesz a mérőpont, a DRS-t a teljes  célegyenesben használni lehet a futamon
Az utolsó, 14-es kanyar előtt lesz a mérőpont, a DRS-t a teljes célegyenesben használni lehet a futamon

NSO Formula–1 app okostelefonra!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik