Hamilton: A Hungaroring karakteres, történelmi pálya

Vágólapra másolva!
2011.07.27. 12:41
null
Lewis Hamilton a pilóták többségéhez hasonlóan szereti Magyarországot és hazánk nagydíját (Fotó: Action Images)
Címkék
Lewis Hamilton és Jenson Button is csatlakozott azokhoz a versenyzőkhöz, akik kedvenc helyszíneik közé sorolják a Magyar Nagydíjat. A McLaren két világbajnoka egyaránt nyert már hazánkban, s bár tavaly nem ment valami jól a csapatnak a Hungaroringen (csak Button ért célba, ő is egykörös hátránnyal a 8. helyen), ezúttal mindketten bizakodnak.

„A Magyar Nagydíjon mindig jól szerepeltem, és nemcsak ezért szeretem, hanem azért is, mert nagyon egyedi, karakteres pálya. Szűk és csúszós, a dimbes-dombos terepen helyenként hepehupás, az út dőlésszöge sokszor változik, nem olyan egysíkú, mint számos más pálya, igazi történelmi hangulat lengi körül” – mondta Hamilton, aki tavaly váltóhiba miatt kiesett a Magyar Nagydíjon, de korábban kétszer is (2007-ben és 2009-ben) nyert hazánkban.

Sok szakértő szerint rengeteget segített neki németországi győzelmében a hűvös időjárás, minél melegebb ugyanis az aszfalt, a Ferrarinak annál nagyobb a fölénye a McLarennel szemben, míg a Red Bullnak látszólag mindegy, milyenek az időjárási körülmények. Bár a Magyar Nagydíjon mindenképpen melegebb lesz az idő, mint a múlt heti Német GP-n, és a lágy/szuperlágy gumikombináció is talán a Ferrarinak kedvez, a szokásos forróság elmarad a Hungaroringen, azaz a McLaren ismét eséllyel indulhat.

„A McLaren, a Ferrari és a Red Bull hasonló teljesítményt nyújtott a múlt héten, nagyon kíváncsi vagyok, ezúttal fölénybe kerül-e valaki, és ha igen, ki lesz az – fogalmazott Hamilton. – Az mindenesetre a lehető legjobb számunkra, hogy azonnal jön a Magyar Nagydíj, valamivel könnyebb lesz így megtartani a lendületünket. Persze a pálya teljesen eltér a Nürburgringtól, engem Monacóra emlékeztet, itt sem lehet lazítani vezetés közben egy pillanatra sem."

A 200. nagydíjrajtjára készülő Jenson Buttonról már írtunk jubileuma kapcsán, a 2006-os győztes a csapat beharangozójában az esélyekről is beszélt.

„Az autónk, az MP4-26 a Monacói Nagydíjon versenyképes volt, s abban reménykedem, a monte-carlói formák ezúttal is iránymutatóak lesznek, hiszen sok mindenben egyezik a két versenypálya – mondta Button, aki sokáig vezetett a Monacói Nagydíjon, s annak ellenére, hogy két boxkiállással többet hajtott végre, mint a győztes Sebastian Vettel, szorosan a német nyomában ért célba. – A pálya nagyon megviseli a szervezetünket, egyrészt, mert általában hőség van, másfelől mert a kanyarok egymást követik, és folyamatos erőhatások érik a szervezetünket. Aki megkérdőjelezné a kemény fizikai felkészülésünk értelmét, itt beláthatja, miért dolgozunk annyit."

Martin Whitmarsh csapatfőnök rámutatott, nemcsak Jenson Button jubilál, hanem a 2.4 literes Mercedes-motor is, amely a 100. futamához ért. Persze ez a jubileum az összes erőforrásra vonatkozik, hiszen a 2006-os idény szabályai szerint át kellett váltani erre a specifikációra a V10-es 3 literes hajtóművekről.

Legfrissebb hírek

Ötvös és Mocsi visszakerült az írek elleni meccskeretbe, Bárány nem

Magyar válogatott
5 órája

Marco Rossi: A rájátszásba jutás a célunk, de nem szabad ráfeszülni a meccsre; Heimir Hallgrímsson: Tetszik, hogy a saját kezünkben a sorsunk

E-újság
6 órája

Vasárnapi sportműsor: sorsdöntő vb-selejtezőt játszik a magyar válogatott az írekkel

Minden más foci
7 órája

Nincs alibi – Smahulya Ádám jegyzete

Magyar válogatott
7 órája

Jókor légy jobb! – Ballai Attila publicisztikája

Magyar válogatott
7 órája

Littler háromleges hátrányból múlta felül Rockot a Grand Slam of Dartson

Egyéb egyéni
8 órája

A görögök nagy szívességet tettek a dánoknak, akik azonban nem bírtak a fehéroroszokkal

Foci vb 2026
8 órája

Vb-selejtező: megverték a svédeket, szinte biztosan kijutnak a svájciak

Foci vb 2026
8 órája
Ezek is érdekelhetik