„A Magyar Nagydíjon mindig jól szerepeltem, és nemcsak ezért szeretem, hanem azért is, mert nagyon egyedi, karakteres pálya. Szűk és csúszós, a dimbes-dombos terepen helyenként hepehupás, az út dőlésszöge sokszor változik, nem olyan egysíkú, mint számos más pálya, igazi történelmi hangulat lengi körül” – mondta Hamilton, aki tavaly váltóhiba miatt kiesett a Magyar Nagydíjon, de korábban kétszer is (2007-ben és 2009-ben) nyert hazánkban.
Sok szakértő szerint rengeteget segített neki németországi győzelmében a hűvös időjárás, minél melegebb ugyanis az aszfalt, a Ferrarinak annál nagyobb a fölénye a McLarennel szemben, míg a Red Bullnak látszólag mindegy, milyenek az időjárási körülmények. Bár a Magyar Nagydíjon mindenképpen melegebb lesz az idő, mint a múlt heti Német GP-n, és a lágy/szuperlágy gumikombináció is talán a Ferrarinak kedvez, a szokásos forróság elmarad a Hungaroringen, azaz a McLaren ismét eséllyel indulhat.
„A McLaren, a Ferrari és a Red Bull hasonló teljesítményt nyújtott a múlt héten, nagyon kíváncsi vagyok, ezúttal fölénybe kerül-e valaki, és ha igen, ki lesz az – fogalmazott Hamilton. – Az mindenesetre a lehető legjobb számunkra, hogy azonnal jön a Magyar Nagydíj, valamivel könnyebb lesz így megtartani a lendületünket. Persze a pálya teljesen eltér a Nürburgringtól, engem Monacóra emlékeztet, itt sem lehet lazítani vezetés közben egy pillanatra sem."
A 200. nagydíjrajtjára készülő Jenson Buttonról már írtunk jubileuma kapcsán, a 2006-os győztes a csapat beharangozójában az esélyekről is beszélt.
„Az autónk, az MP4-26 a Monacói Nagydíjon versenyképes volt, s abban reménykedem, a monte-carlói formák ezúttal is iránymutatóak lesznek, hiszen sok mindenben egyezik a két versenypálya – mondta Button, aki sokáig vezetett a Monacói Nagydíjon, s annak ellenére, hogy két boxkiállással többet hajtott végre, mint a győztes Sebastian Vettel, szorosan a német nyomában ért célba. – A pálya nagyon megviseli a szervezetünket, egyrészt, mert általában hőség van, másfelől mert a kanyarok egymást követik, és folyamatos erőhatások érik a szervezetünket. Aki megkérdőjelezné a kemény fizikai felkészülésünk értelmét, itt beláthatja, miért dolgozunk annyit."
Martin Whitmarsh csapatfőnök rámutatott, nemcsak Jenson Button jubilál, hanem a 2.4 literes Mercedes-motor is, amely a 100. futamához ért. Persze ez a jubileum az összes erőforrásra vonatkozik, hiszen a 2006-os idény szabályai szerint át kellett váltani erre a specifikációra a V10-es 3 literes hajtóművekről.