Az edzések utáni riportok nem csak a pályán történtekről szóltak, hiszen Fernando Alonso harmincadik születésnapjáról is méltó módon meg kellett emlékezni – Bernie Ecclestone például a sajtótájékoztató kellős közepén köszöntötte fel a Ferrari pilótáját.
„Mindenkinek köszönöm szépen a születésnapi jókívánságokat, különösen Bernie-nek. Nagyon jó a Ferrarival ünnepelni a harmincadik születésnapomat, azzal a csapattal, amelynél 35 éves koromig mindenképpen maradni fogok” – mondta Alonso, aki 30. ferraris versenyét futja a Hungaroringen.
A pénteki edzésnapról, melyen a második helyen zárt Hamilton mögött, a következőket mondta: „Sikerült elvégeznünk a tervezett munkát, mindig jó így indítani a versenyhétvégét. Most az a feladatunk, hogy kielemezzük a rögzített adatokat, és meghozzuk a legjobb döntéseket az időmérő edzés és a verseny tekintetében. Örülök, hogy ilyen sok kört sikerült megtennem, ez különösen a gumikopás tanulmányozása miatt volt fontos. Még mindig nagyon koszos a pálya, ahogyan az pénteken lenni szokott a Hungaroringen, ugyanakkor tudjuk, hogy ez napról napra javulni fog, és vasárnap délutánra már egész jól fel lesz gumziva. Láttuk, hogy a McLarenek az előző hétvégéhez hasonlóan nagyon erősek, de meg kell próbálnunk javítanunk az autón, főleg a harmadik szektorban, ugyanis itt volt a legnagyobb a hátrányunk.”
A mindkét gyakorláson hatodik helyen végzett Felipe Massa szerint továbbra sem lehet előzni a Hungaroringen: „Sokat dolgoztunk, főleg a Pirelli két keverékét hasonlítottuk össze. Az első eredmények szerint igen komoly az abroncsok elhasználódása mindkét keveréknél, ami döntő jelentőségű a stratégia kialakításának szempotnjából. Nagyon szoros versenyre számítok a három élcsapat között. Nem lesz könnyű használható rajtpozíciót szerezni, de fontos lenne, ugyanis még az idei szabályok mellett is nagyon nehéz lesz előzni ezen a pályán. Az első körömön nem tudtam jó időt menni, mivel a kilences kanyart túl szélesre vettem, így a mai köridőmnek nincs túl nagy jelentősége. Ma viccesen azt mondtam Fernandónak, hogy ő is öregszik, nem csak én, de a viccet félretéve ez egy nagyon fontos nap az életében, úgyhogy megint csak a legjobbakat kívánom neki!”
A McLaren csapat a Német Nagydíjon is tapasztalt erőviszonyokat mutatta az első két szabadedzésen: Lewis Hamilton volt a mezőny leggyorsabb pilótája, Jenson Button pedig a harmadik pozícióig tudta felküzdeni magát.
„Óriási érzés ilyen formában kezdeni a hétvégét – kezdte Hamilton – Sokkal simábban ment ez a péntek, mint a Nürburgringen. A kipróbált beállításokkal és üzemanyagszinttel nagyon gyorsnak tűnik a kocsi, de soha nem szabad komoly következtetéseket levonnunk a pénteki nap alapján. Holnap már egészen mások lesznek a körülmények, valószínűleg a hőmérséklet is változni fog, de biztató, hogy ugyanazt a tempót tudjuk, mint Németországban. A fiúk a gyárban nagyon keményen dolgoznak, most is kaptunk néhány új alkatrészt, ami hatalmas teljesítmény ilyen rövid idő alatt.”
Jenson Buttonnak az idegölő nürburgringi hétvége után végre jutott egy nyugodt nap: „A gondmentes nap mindig jól jön. Hosszú etapokat teljesítettünk, és dolgoztunk a beállításokkal, nagyon tetszik az az irány, amerre haladunk. Az első és az utolsó szektorban vagyunk erősek, az elsőben én voltam a leggyorsabb, az utolsóban Lewis. Ha össze tudjuk gyúrni az információikat, egész jók leszünk. Szeretek a Hungaroringen vezetni, és néhány beállításbeli finomsággal versenyképesek lehetünk. Remélem, a győzelemért tudok harcolni, ahogyan a Ferrari és a Red Bull pilótáinak is ez a célja, ami nagyon jó a Formula–1-nek"
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.018 | átlag: 194.667 km/ó | 29 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.259 | 0.241 mp h. | 40 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.322 | 0.304 | 34 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.508 | 0.490 | 35 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.549 | 0.531 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.099 | 1.081 | 40 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.121 | 1.103 | 36 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:22.440 | 1.422 | 36 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.835 | 1.817 | 40 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:22.981 | 1.963 | 37 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.030 | 2.012 | 34 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:23.399 | 2.381 | 37 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:23.679 | 2.661 | 34 |
14. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:23.861 | 2.843 | 28 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:24.181 | 3.163 | 39 |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.182 | 3.164 | 26 |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:24.546 | 3.528 | 21 |
18. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.878 | 3.860 | 35 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:24.994 | 3.976 | 38 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:25.447 | 4.429 | 39 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:26.823 | 5.805 | 33 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:27.261 | 6.243 | 28 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:27.730 | 6.712 | 31 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:28.255 | 7.237 | 25 |