Mint várható volt, a legutóbbi, Brit Nagydíjon gyászosan szerepelt a Renault, hiszen az FIA által korlátozott szabály (a diffúzorba vezetett kipufogógázról) alapjaiban döntötte romba Vitalij Petrovék sebességét, és nem kétséges, hogy a Renault-t érintette legérzékenyebben. Ám a csapat a szigorítás törlése ellenére úgy döntött, hogy megválik az idény elején forradalminak tekintett, előre néző kipufogójától, és visszatér a hátsó kivezetésre, amit a többiek is alkalmaznak.
„Tudjuk, hogy miért szenvedünk, és hogy miért nem tudjuk olyan gyorsan fejleszteni az autóinkat, mint a többiek – jelentette ki Boullier, elismerve, hogy a csapat képtelen megfelelő ütemben továbbfejleszteni kipufogóját, és ezzel az egész fejlesztés dugába dőlt . – Most már változtatnunk kell a stratégiánkon, mert nem tudjuk szállítani a megfelelő eredményeket, ezért a Német Nagydíjtól kezdve új kipufogórendszerrel fogunk szerepelni."