Délelőtt még nem jutottak egyezségre a csapatok technikai vezetői a diffúzorra irányított kipufogókra vonatkozó korlátozás feloldása kapcsán, s úgy tűnt, a Brit Nagydíj után is érvényben marad, hogy gázelvételkor legfeljebb 10 százalékra lehessen nyitva tartani a motor fojtószelepjét.
Minél nagyobb ugyanis ez az áramlat, annál nagyobb mértékben javul az autó hátsó részét az aszfalthoz szívó fenéklemez hatékonysága. Sokak szerint a Red Bull fejlesztette ki a legjobban ezt a rendszert, ezért tartották a Ferrarit az ügy legnagyobb nyertesének – a feltételezéseket Fernando Alonso vasárnap délutáni silverstone-i győzelme is megerősítette.
A Scuderia azonban a végén beleegyezett a módosításba, egyrészt, mert hisz benne, hogy fejlesztéseivel e nélkül is versenyre kelhet a Red Bull-lal, másrészt nem akarta, hogy a csapatok egységessége megbomoljon.
„Nagy áldozatot hoztunk, most a sport érdekei a legfontosabbak. Nem hiszen, hogy más csapat is képes lett volna erre" – mondta a Ferrari döntéséről Stefano Domenicali csapatfőnök.