Az eddigi legnagyobb dráma, amely sokak számára elsőként eszébe jut a Magyar GP kapcsán az embereknek, 1997-ben történt.
Damon Hill 1997-ben világbajnoki címvédőként az Arrows-istállónál versenyzett, s meg sem közelítette korábbi williamses eredményeit. Ám a Magyar Nagydíj forróságában a Bridgestone abroncsainak köszönhetően megtáltosodott, és a 3. helyről rajtolva a 11. körre már feljött a vezető pozícióba.
Magabiztosan száguldott harmadik magyarországi győzelme felé, amikor autója hidraulikai hiba miatt három körrel a leintés előtt lelassult, és az utolsóban visszaesett az addigi második Jacques Villeneuve mögé.
Tizenegy évvel korábban is drámai véget ért egy angol versenyző Magyar Nagydíja, Nigel Mansell a világbajnoki címért küzdött csapattársával, Nelson Piquet-vel, s a rajttól fogva vezetett a 76 körös versenyen, és úgy tűnt, 9 pontos hátránya 6 pontra csökken.
Ám a 71. körben a jobb hátsó kerekének rögzítő csavarja az emelkedő alján kirepült a helyéről. A Williamst utána nem lehetett irányítani, Mansell kiesett, Piquet nyert, előnye 18 pontra nőtt.
Hasonló eset történt Fernando Alonsóval a 2006-os Magyar Nagydíjon, a vb-éllovas remek rajt után vezetett a versenyben, de a Renault-istálló szerelői a kerékcseréjekor rosszul rögzítették a kerekét. Az autón már az első kanyar után érezte a spanyol, hogy nincs minden rendben, és a másodikban ki is csúszott.
Bár az első helyről esett ki a 70 körös verseny 52. körében, egyes elemzők szerint akkor sem nyerte volna meg a futamot, ha végigmegy, Jenson Button ugyanis gyorsabb volt nála a BAR-Hondával.
Két évvel később a vb-címért Lewis Hamilton ellen csatázó Felipe Massa pazar rajttal verekedte át magát a két McLaren-Mercedesen, s magabiztosan vezetett, amikor három körrel a vége előtt, ahogy áthaladt a célvonalon, Ferrarijának hátuljából füst tört ki.
Műszaki hibája miatt feladta a futamot, és Heikki Kovalainen megszerezte eddigi egyetlen győzelmét. Massa pedig, ahelyett, hogy 4 pontos hátrányból hárompontos előnyt varázsolt volna Hamilton ellenében, végül 8 pontra került az 5. helyen célba érő angoltól.
Zárásként egy dráma, amely nem a vég-, hanem az „előjáték" során történt: Alonso és Hamilton McLarenen belüli csatája a 2007-es időmérőn csúcsosodott ki.
A kvalifikáció értelmetlen benzinégetős utolsó szakaszában Hamilton a csapat előzetes tervének ellent mondva nem engedte maga elé Alonsót a pályán, így előnybe került, mert eggyel több körön maradhatott kint a pályán, több üzemanyagot égetett el, kisebb lett autójának súlya, azaz nagyobb eséllyel szállt harcba a pole-ért.
Az első gyors körökben meg is verte Alonsót, aki azonban a végső menet előtti kerékcseréjekor a csapat elengedésére fittyet hányva éppen annyi ideig maradt a garázs előtt, hogy még kényelmesen visszaérjen az utolsó mért köre elkezdésére, Hamiltont viszont feltartsa, és csapattársa hoppon maradjon. Bevált a terve, utolsó körével Hamilton elé ugrott, társának viszont nem maradt ideje még egy gyors kör elkezdésére.
Az más kérdés, hogy Alonsót utólag hátrébb sorolták, Hamilton pedig a pole-ba került, és megnyerte a versenyt is.