Drámai végjátékok a Magyar Nagydíjakon

Vágólapra másolva!
2011.07.28. 14:02
Címkék
A Magyar Nagydíjat felvezető videós sorozatunkban ezúttal azokra a pillanatokra emlékszünk vissza, amelyek az F1-es rajongótábor egyik része számára óriási felháborodást vagy csalódást, a másikban pedig nagy-nagy örömet jelentett. Öt drámai fordulat a versenyekről, és egy ráadás a 2007-es időmérőről, amely a kémbotrány kellős közepén járó McLaren egyik legsötétebb belső csatájaként maradt meg – pedig nem volt kevés ebből a wokingiaknál.

Az eddigi legnagyobb dráma, amely sokak számára elsőként eszébe jut a Magyar GP kapcsán az embereknek, 1997-ben történt.

Damon Hill 1997-ben világbajnoki címvédőként az Arrows-istállónál versenyzett, s meg sem közelítette korábbi williamses eredményeit. Ám a Magyar Nagydíj forróságában a Bridgestone abroncsainak köszönhetően megtáltosodott, és a 3. helyről rajtolva a 11. körre már feljött a vezető pozícióba.

Magabiztosan száguldott harmadik magyarországi győzelme felé, amikor autója hidraulikai hiba miatt három körrel a leintés előtt lelassult, és az utolsóban visszaesett az addigi második Jacques Villeneuve mögé.

HILL, 1997

És aki hiányolná, Palik László klasszikusa…
HOVÁ TŰNT DAMON HILL?


Tizenegy évvel korábban is drámai véget ért egy angol versenyző Magyar Nagydíja, Nigel Mansell a világbajnoki címért küzdött csapattársával, Nelson Piquet-vel, s a rajttól fogva vezetett a 76 körös versenyen, és úgy tűnt, 9 pontos hátránya 6 pontra csökken.

Ám a 71. körben a jobb hátsó kerekének rögzítő csavarja az emelkedő alján kirepült a helyéről. A Williamst utána nem lehetett irányítani, Mansell kiesett, Piquet nyert, előnye 18 pontra nőtt.

MANSELL, 1987, 3:22-NÉL

Hasonló eset történt Fernando Alonsóval a 2006-os Magyar Nagydíjon, a vb-éllovas remek rajt után vezetett a versenyben, de a Renault-istálló szerelői a kerékcseréjekor rosszul rögzítették a kerekét. Az autón már az első kanyar után érezte a spanyol, hogy nincs minden rendben, és a másodikban ki is csúszott.

Bár az első helyről esett ki a 70 körös verseny 52. körében, egyes elemzők szerint akkor sem nyerte volna meg a futamot, ha végigmegy, Jenson Button ugyanis gyorsabb volt nála a BAR-Hondával.

ALONSO, 2006

Két évvel később a vb-címért Lewis Hamilton ellen csatázó Felipe Massa pazar rajttal verekedte át magát a két McLaren-Mercedesen, s magabiztosan vezetett, amikor három körrel a vége előtt, ahogy áthaladt a célvonalon, Ferrarijának hátuljából füst tört ki.

Műszaki hibája miatt feladta a futamot, és Heikki Kovalainen megszerezte eddigi egyetlen győzelmét. Massa pedig, ahelyett, hogy 4 pontos hátrányból hárompontos előnyt varázsolt volna Hamilton ellenében, végül 8 pontra került az 5. helyen célba érő angoltól.

MASSA, 2008


Zárásként egy dráma, amely nem a vég-, hanem az „előjáték" során történt: Alonso és Hamilton McLarenen belüli csatája a 2007-es időmérőn csúcsosodott ki.

A kvalifikáció értelmetlen benzinégetős utolsó szakaszában Hamilton a csapat előzetes tervének ellent mondva nem engedte maga elé Alonsót a pályán, így előnybe került, mert eggyel több körön maradhatott kint a pályán, több üzemanyagot égetett el, kisebb lett autójának súlya, azaz nagyobb eséllyel szállt harcba a pole-ért.

Az első gyors körökben meg is verte Alonsót, aki azonban a végső menet előtti kerékcseréjekor a csapat elengedésére fittyet hányva éppen annyi ideig maradt a garázs előtt, hogy még kényelmesen visszaérjen az utolsó mért köre elkezdésére, Hamiltont viszont feltartsa, és csapattársa hoppon maradjon. Bevált a terve, utolsó körével Hamilton elé ugrott, társának viszont nem maradt ideje még egy gyors kör elkezdésére.

Az más kérdés, hogy Alonsót utólag hátrébb sorolták, Hamilton pedig a pole-ba került, és megnyerte a versenyt is.

ALONSO ÉS HAMILTON, 2007, IDŐMÉRŐ


Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik