Jenson Button a rajt után Sebastian Vettel és Lewis Hamilton mögött a 3. helyen maradt, s az első boxkiállások után tudta a vb-éllovas elé verekedni magát. Aztán üldözőbe vette Hamiltont, és amikor a csapattársa a 47. körben megcsúszott, az élre tudott állni. Hamilton még küzdött egy darabig, a szemerkélő esőben nagyot csatázott egymással a két mclarenes, de Hamilton döntése, hogy intermediate gumikra vált, eldöntötte az elsőség sorsát.
Az eső ugyanis azonnal elállt, és Button a lágy gumikon simán végigment, Vettel kis idő múltán fel is adta a reményt, hogy utolérheti. Button öt évvel ezelőtt a 113. futamán az első győzelmét ünnepelte, most a kétszázadikon a tizenegyediket. Sikerével utolérte Jacques Villeneuve-öt, Felipe Massát és Rubens Barrichellót az örökranglistán.
„Ez a futam remek megemlékezés volt az öt évvel ezelőtti győzelmemre. Akkor is a mostanihoz hasonló körülmények között nyertem. Szeretem az ilyet – mondta Button a verseny utáni sajtótájékoztatón. – Ami a futamot illeti, éreztem, hogy gyorsabb vagyok Lewisnál, és tudtam, hogy csak idő kérdése, mikor előzöm meg. Mindig nagy csatákat vívunk, most is sokszor oda-vissza előzzük egymást. Szeretném megköszönni a szerelőknek, mérnököknek a munkájukat. Csodálatos hétvége volt, most pár hét szünet jön, lesz idő ünnepelni."
Buttonnak feltették a kérdést, hogy az esős versenyeket vajon azért tudja megnyerni, mert kevesebbet hibázik a riválisainál, azaz ő a legkevésbé őrült az élpilóták között?
„A mostani versenyen kétszer veszítettem el az első helyezést a megcsúszásom miatt, ha ez a fokmérő, úgy érzem, elég őrült vagyok én is – felelte Button. – Ne kérdezzék, mi a titka annak, hogy általában esős futamokat nyerek meg, szerintem elsősorban szerencsés vagyok, és a csapat mindig jókor határoz úgy, hogy új gumira kell váltani."
Vettel úgy érezte, nem volt elérhetetlen a győzelem a számára, hiszen mindenkli hibázott.
„Nem vagyok tökéletesen elégedett, a pole-ból indulva nem a második helyről álmodik az ember. Nagyon trükkös volt a kettes kanyar, könnyen megpördülhetett bárki. A kerékcseréimnél talán jobb lett volna egy körrel hamarabb kijönni – mondta Vettel. – Éreztem, hogy gyorsabb is lehettem volna, nem volt elérhetetlen a győzelem, de fékproblémáim voltak, ezért nem kockáztattam, nem nyomtam annyira, amennyire szerettem volna."
Vettel előnye 85 pontra nőtt az összetett pontversenyben, a németet ugyanis csak az a Button előzte meg, aki az utóbbi két versenyen kiesett, így eddig a legtávolabb volt tőle az első ötösből. A többieket viszont megelőzte.
„A második helyen zártam, ezzel növeltem az előnyömet – folytatta Vettel. – A McLaren minden időjárási körülmény között jónak tűnik, nagyon versenyképes volt az előző futamon is. Hosszú még az idény, a Belga Nagydíjra össze kell kapnunk magunkat. Az összetett állással nem foglalkozom, ha látom, hogy Fernando szuperlágy gumin halad előttem, nem azon gondolkozom, hogy ennek milyen hatása lesz a vb-re. Futamokat akarok nyerni, aztán a végén meglátjuk, mit jelent ez a vb-n."
Fernando Alonso, akárcsak egy hete a Nürburgringen, a Ferrari lassú gumimelegítésének itta meg a levét, a futam elején és boxkiállásai után is sok időt veszített azzal, hogy lassabb volt a többieknél. Az, hogy végül is nem ötödik, hanem harmadik lett, Lewis Hamilton büntetésén, plusz az angol és Mark Webber felesleges verseny közepi vizes gumis próbálkozásán múlt. A spanyol így is örült, hogy – bár 2., 1., 2. helyezéses „szabásmintája" megszakadt – zsinórban negyedszer is a dobogóra állhatott.
„Ilyen időjárási körülmények között mindig hosszú a verseny. Végig összepontosítani kellett, hiszen volt négy kerékcserém, folyamatosan változott az idő, komoly kihívás volt. A rajt nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, mindkét Mercedes, Rosberg és Schumacher is megelőzött. Emiatt a verseny első részét mögöttük és Webber mögött töltöttem – fogalmazott a spanyol. – Biztos vagyok benne, hogy az idény második fele jobban sikerül majd. Sokat fejlesztettünk, úgy érzem a csapat előre lépett, fantasztikus hónapot zártunk, júliusban én szereztem a legtöbb pontot. Ám a McLaren is sokat fejlődött, de remélem, augusztusban és szeptemberben sokkal jobb idő lesz."
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:46:42.337 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 3.588 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 19.819 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 48.338 mp h. |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 49.742 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:23.176 p h. |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 kör h. |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1 kör h. |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 2 kör h. |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 2 kör h. |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 2 kör h. |
17. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 4 kör h. |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 4 kör h. |
19. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 5 kör h. |
20. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 5 kör h. |
NEM ÉRT CÉLBA | ||||
Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 55 | |
Michael Schumacher | német | Mercedes | 36 | |
Nick Heidfeld | német | Renault | 33 | |
Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 17 |
győzelmek | dobogó | pontszerzés | pont | ||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 6 | 10 | 11 | 234 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 6 | 11 | 149 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 2 | 4 | 10 | 146 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1 | 6 | 10 | 145 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 2 | 5 | 9 | 134 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 8 | 70 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 7 | 48 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 6 | 34 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 5 | 32 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 6 | 32 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 7 | 27 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 4 | 18 |
13. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 5 | 12 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 4 | 10 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 2 | 8 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 3 | 8 |
17. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
1. | Red Bull-Renault | 383 |
2. | McLaren-Mercedes | 280 |
3. | Ferrari | 215 |
4. | Mercedes | 80 |
5. | Renault | 66 |
6. | Sauber-Ferrari | 35 |
7. | Force India-Mercedes | 26 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 22 |
9. | Williams-Cosworth | 4 |