Button: Én is éppen olyan őrült vagyok, mint a többiek

Vágólapra másolva!
2011.07.31. 18:34
null
Hamilton (középen) is csatlakozott az ünneplő Buttonhoz (Fotó: Czerkl Gábor)
Címkék
Jenson Button újabb felejthetetlen magyarországi hétvégét hagyott a háta mögött: pályafutása 200. nagydíját győzelemmel ünnepelte, méghozzá ott, ahol öt évvel ezelőtt az első diadalát is jegyezte. Az angol nem tudja, miért olyan sikeres az esős futamokon, de nem hiszi, hogy higgadtabb lenne riválisainál. Sebastian Vettel szerint megnyerhető futamot veszített el, míg Fernando Alonso örül, hogy zsinórban negyedszer is dobogóra állhatott.

Jenson Button a rajt után Sebastian Vettel és Lewis Hamilton mögött a 3. helyen maradt, s az első boxkiállások után tudta a vb-éllovas elé verekedni magát. Aztán üldözőbe vette Hamiltont, és amikor a csapattársa a 47. körben megcsúszott, az élre tudott állni. Hamilton még küzdött egy darabig, a szemerkélő esőben nagyot csatázott egymással a két mclarenes, de Hamilton döntése, hogy intermediate gumikra vált, eldöntötte az elsőség sorsát.

A GALÉRIA  MEGTEKINTÉSÉHEZ 
 KATTINTSON A KÉPRE!
A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!

Az eső ugyanis azonnal elállt, és Button a lágy gumikon simán végigment, Vettel kis idő múltán fel is adta a reményt, hogy utolérheti. Button öt évvel ezelőtt a 113. futamán az első győzelmét ünnepelte, most a kétszázadikon a tizenegyediket. Sikerével utolérte Jacques Villeneuve-öt, Felipe Massát és Rubens Barrichellót az örökranglistán.

„Ez a futam remek megemlékezés volt az öt évvel ezelőtti győzelmemre. Akkor is a mostanihoz hasonló körülmények között nyertem. Szeretem az ilyet – mondta Button a verseny utáni sajtótájékoztatón. – Ami a futamot illeti, éreztem, hogy gyorsabb vagyok Lewisnál, és tudtam, hogy csak idő kérdése, mikor előzöm meg. Mindig nagy csatákat vívunk, most is sokszor oda-vissza előzzük egymást. Szeretném megköszönni a szerelőknek, mérnököknek a munkájukat. Csodálatos hétvége volt, most pár hét szünet jön, lesz idő ünnepelni."

Buttonnak feltették a kérdést, hogy az esős versenyeket vajon azért tudja megnyerni, mert kevesebbet hibázik a riválisainál, azaz ő a legkevésbé őrült az élpilóták között?

„A mostani versenyen kétszer veszítettem el az első helyezést a megcsúszásom miatt, ha ez a fokmérő, úgy érzem, elég őrült vagyok én is – felelte Button. – Ne kérdezzék, mi a titka annak, hogy általában esős futamokat nyerek meg, szerintem elsősorban szerencsés vagyok, és a csapat mindig jókor határoz úgy, hogy új gumira kell váltani."

Vettel úgy érezte, nem volt elérhetetlen a győzelem a számára, hiszen mindenkli hibázott.

„Nem vagyok tökéletesen elégedett, a pole-ból indulva nem a második helyről álmodik az ember. Nagyon trükkös volt a kettes kanyar, könnyen megpördülhetett bárki. A kerékcseréimnél talán jobb lett volna egy körrel hamarabb kijönni – mondta Vettel. – Éreztem, hogy gyorsabb is lehettem volna, nem volt elérhetetlen a győzelem, de fékproblémáim voltak, ezért nem kockáztattam, nem nyomtam annyira, amennyire szerettem volna."

Vettel előnye 85 pontra nőtt az összetett pontversenyben, a németet ugyanis csak az a Button előzte meg, aki az utóbbi két versenyen kiesett, így eddig a legtávolabb volt tőle az első ötösből. A többieket viszont megelőzte.

„A második helyen zártam, ezzel növeltem az előnyömet – folytatta Vettel. – A McLaren minden időjárási körülmény között jónak tűnik, nagyon versenyképes volt az előző futamon is. Hosszú még az idény, a Belga Nagydíjra össze kell kapnunk magunkat. Az összetett állással nem foglalkozom, ha látom, hogy Fernando szuperlágy gumin halad előttem, nem azon gondolkozom, hogy ennek milyen hatása lesz a vb-re. Futamokat akarok nyerni, aztán a végén meglátjuk, mit jelent ez a vb-n."

Fernando Alonso, akárcsak egy hete a Nürburgringen, a Ferrari lassú gumimelegítésének itta meg a levét, a futam elején és boxkiállásai után is sok időt veszített azzal, hogy lassabb volt a többieknél. Az, hogy végül is nem ötödik, hanem harmadik lett, Lewis Hamilton büntetésén, plusz az angol és Mark Webber felesleges verseny közepi vizes gumis próbálkozásán múlt. A spanyol így is örült, hogy – bár 2., 1., 2. helyezéses „szabásmintája" megszakadt – zsinórban negyedszer is a dobogóra állhatott.

HAMILTON VESZÉLYES MANŐVERE

„Ilyen időjárási körülmények között mindig hosszú a verseny. Végig összepontosítani kellett, hiszen volt négy kerékcserém, folyamatosan változott az idő, komoly kihívás volt. A rajt nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, mindkét Mercedes, Rosberg és Schumacher is megelőzött. Emiatt a verseny első részét mögöttük és Webber mögött töltöttem – fogalmazott a spanyol. – Biztos vagyok benne, hogy az idény második fele jobban sikerül majd. Sokat fejlesztettünk, úgy érzem a csapat előre lépett, fantasztikus hónapot zártunk, júliusban én szereztem a legtöbb pontot. Ám a McLaren is sokat fejlődött, de remélem, augusztusban és szeptemberben sokkal jobb idő lesz."


Button (jobbra) és Vettel kézfogása a verseny után (Fotó:  Korponai Tamás)
Button (jobbra) és Vettel kézfogása a verseny után (Fotó: Korponai Tamás)
A FUTAM VÉGEREDMÉNYE
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:46:42.337
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 3.588 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 19.819 mp h.
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 48.338 mp h.
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 49.742 mp h.
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:23.176 p h.
7. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1 kör h.
8. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
9. Nico Rosberg német Mercedes 1 kör h.
10. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1 kör h.
12. Vitalij Petrov orosz Renault 1 kör h.
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 kör h.
14. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 2 kör h.
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 2 kör h.
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 2 kör h.
17. Timo Glock német Virgin-Cosworth 4 kör h.
18. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 4 kör h.
19. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 5 kör h.
20. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 5 kör h.
NEM ÉRT CÉLBA
Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 55
Michael Schumacher német Mercedes 36
Nick Heidfeld német Renault 33
Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 17
A PONTVERSENY ÁLLÁSA – PILÓTÁK
győzelmek
dobogó
pontszerzés
pont
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 6 10 11 234
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 6 11 149
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 2 4 10 146
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1 6 10 145
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2 5 9 134
6. Felipe Massa brazil Ferrari 8 70
7. Nico Rosberg német Mercedes 7 48
8. Nick Heidfeld német Renault 1 6 34
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1 5 32
10. Michael Schumacher német Mercedes 6 32
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 7 27
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 4 18
13. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 5 12
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 4 10
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 2 8
16. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 3 8
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 383
2. McLaren-Mercedes 280
3. Ferrari 215
4. Mercedes 80
5. Renault 66
6. Sauber-Ferrari 35
7. Force India-Mercedes 26
8. Toro Rosso-Ferrari 22
9. Williams-Cosworth 4
Az utolsó, 14-es kanyar előtt lesz a mérőpont, a DRS-t a  teljes célegyenesben használni lehet a futamon
Az utolsó, 14-es kanyar előtt lesz a mérőpont, a DRS-t a teljes célegyenesben használni lehet a futamon

NSO Formula–1 app okostelefonra!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik