„Ha a teljes hétvégét nézzük, és nem azokat ez egy köröket, amelyeket az időmérőn futottunk, a McLaren erősebb a Red Bullnál – mondta Alonso. – Sőt, ha az időmérőt nézzük, Vettel pazar körét leszámítva a Red Bull nem volt a helyzet magaslatán, amit Webber eredménye is mutat. Ha melegebb lenne, jobban állnánk, de így nehéz lesz.”
Alonso mclarenes elméletét erősíti, hogy délelőtt esett az eső, a Hungaroring felett egybefüggő felhőréteg található, és a levegő 11 órakor öt, az aszfalt pedig 15 fokkal volt alacsonyabb hőmérsékletű, mint szombaton ugyanilyenkor. Hamilton pedig a Német Nagydíjon részben a hűvös időnek is köszönhette, hogy első tudott lenni, a McLarenjén ugyanis hamarabb felmelegedett a gumi, mint a riválisai autóin.
Ami Webbert illeti, a szombaton Vettel eredménye miatt hitetlenkedő ausztrál elismerte, hogy a gyors köre elején véletlenül nem használta a DRS-t.
„Az utolsó kanyarból kijövet korábban nyomtam meg a gombot, mint szabad lett volna, és nem vettem észre, hogy nem nyílt ki a hátsó légterelő, mert a KERS-szel foglalkoztam” – ismerte el Webber.
Felipe Massa elsősorban attól fél, hogy a pálya koszosabb oldaláról kellk rajtolnia – már ha az eső megkíméli a pályát, és nem lesz szükség biztonsági autós rajtra.
„Itt nagyon koszos a pálya jobb oldala, nem örülök neki, hogy onnan kell rajtolnom. Nehéz lesz pozíciót nyerni, ráadásul erősek a McLarenek, nem tudom, versenyben lehetünk-e velük” – mondta Massa.
Az eső 11 óra után ismét eleredt a Hungaroringen, a GP2-es versenyen a pilóták a verseny elején használt esős gumikról éppen a száraz pályára váltottak, amikor megérkezett az égi áldás. A sok csúszkálás miatt a biztonsági autót is a pályára küldték. A győzelmet végül a monacói Stefano Coletti szerezte meg a mexikói Estebán Gutiérrez előtt. Az F1-es Sauber tesztpilótája az utolsó kanyarban előzte meg a szombati első futam győztesét, a Renault-nál tartalék sorban lévő Romain Grosjeant.
A Porsche-szuperkupa futamát 11.45-től élőben közvetíti az Eurosport2, az F1-es Magyar Nagydíj 14 órakor rajtol.