Lewis Hamilton úgy véli, péntek délelőtt óta rengeteget fejlődött a McLaren-Mercedese, az első edzés után nemigen hitt a győzelem megszerzésében. A 2008-as világbajnok először nyert az áprilisi Kínai Nagydíj óta, a Nürburgringen pályafutása 16. futamgyőzelmét szerezte meg.
„Hihetetlen, hogy nyerni tudtam, a csapat rengeteg energiát fektetett az autóba, kész csoda, hogy milyen nagy lépést tettünk péntek délelőtt óta – mondta Hamilton. – Nem is mertünk hinni benne, hogy ennyire jók leszünk. Mindent beleadtam, éreztem, hogy lehet keresnivalóm. Minden győzelem speciális, de ez az egyik legszebb, amit valaha elértem."
A csapatnál is örültek az angol diadalának, az elmúlt két hónap megpróbáltatásai – rosszul időzített nyilatkozatok Hamiltontól, a versenyző összeboronálása a Red Bull-lal – után ráfért a McLarenre és Hamiltonra, hogy együtt örüljenek a győzelemnek.
„Lewis mindent jól csinált: briliáns volt az időmérőn, a rajtot fantasztikusan kapta el, a versenyen is nagyon gyorsan haladt, bírta a hatalmas nyomást, amit rá gyakoroltak a riválisai, és ennek nem is lehetett más az eredménye, csak a győzelem – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök. – Mindenkinek a határon kellett autóznia, a három élcsapat nyílt sisakos csatában döntötte el a helyezéseket. Óriási győzelem volt, hangos és hosszú ünneplés követi a Nürburgringen, Wokingban, Brixworthben, a Mercedes versenyközpontjában és Stuttgartban is. Aztán irány Magyarország!"
Fernando Alonso a negyedik rajtkockából indulva a második helyen zárta a Német Nagydíjat, amivel felettébb elégedett volt, és az utóbbi futamokon nyújtott teljesítménye után izgatottan várja a Magyar GP-t, amely előtt derűlátó.
„Nagyon boldog vagyok, nem volt könnyű hétvégénk, mégis örülhettem a végén – mondta Alonso. – A legutóbbi három versenyen, három különböző pályán és három időjárási körülmények között az első két hely valamelyikén végeztem, ami nemcsak azt bizonyítja, hogy erősek vagyunk, hanem azt is, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt tudunk nyújtani. Élvezni fogom a vébé hátralévő részét."
Alonso már a jövő heti Magyar Nagydíjra is előre tekintett.
„Jobb leszek a Hungaroringen, biztosan melegebb lesz a mostaninál az idő, és a pálya hőmérséklete is legalább kétszer ilyen magas lesz. A lágy és a szuperlágy gumikat fogjuk használni, ami nekünk nagyon is kedvező, ez előnyt jelenthet nekünk. Nagyon várom a magyarországi versenyt, jó az előérzetem" – fejezte be Alonso.
A spanyolt a célba érés után arra utasította a Ferrari vezetősége, álljon le a pálya szélén, mert ha végigmegy a levezető körén a boxutcáig, lehet, hogy nem marad elég üzemanyag az autójában az FIA ellenőrzésére. A spanyolt Webber az autója oldaldobozán vitte körbe a pályán, egészen a boxig.
„Megvolt az ellenőrzés, szerencsére minden rendben. Leállíttattuk Fernandót, nem kockáztathattuk meg a kizárást egy ilyen fantasztikus futam után" – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök.
Mark Webber mindent megtett, ami tőle telt a nürburgringi Német Nagydíjon, az idén először le is győzte Sebastian Vettelt, de az autója nem volt elég gyors ahhoz, hogy a McLarent és a Ferrarit is megelőzze. Az ausztrál elmondta, főleg az etapok végén, a használt gumikon szenvedett és került hátrányba Hamiltonnal és Alonsóval szemben.
„Az eredmény azt tükrözi, amit az autóban is éreztem: nem vagyunk elég gyorsak – mondta Webber, aki legfeljebb annak örülhet, hogy az idén először az élen fejezett be köröket a versenyen, persze ezért nem jár plusz pont. – Mindent megtettem, elégedett vagyok a teljesítményemmel, de valahogy az etapok végén időt veszítettem a másik két autóval szemben. Emiatt behatárolódott a stratégiám, és hátrányba kerültem, ezen pedig csak kőkemény munkával változtathatunk. "
Az ausztrál az idén először verte meg versenyen Vettelt.
„Az előző három versenyen felzárkóztam rá, most elé kerültem, de jobban aggaszt, hogy másik két autó gyorsabb volt a miénknél" – mondta Webber.
A vb-éllovas Sebastian Vettel nem esett kétségbe a pontveszteség miatt, de elfogadhatatlannak nevezte csapata teljesítményét.
„Nagyon jó érzés volt Felipe előtt kijönni a boxból, óriásit csatáztunk a végén – mondta Vettel. – Ezen a versenyen a negyedik hely volt a legtöbb, amit elérhettem, egyáltalán nem vagyok elégedett vele. Valahogy az egész hétvégén nem tudtam felvenni Mark tempóját, ami nyugtalanít. Ugyanakkor el kell fogadnom, hogy ennyire voltunk képesek, de ez elfogadhatatlan, vissza kell kerülnöm a dobogóra, lehetőleg a legfelső fokára."
Jenson Button rossz versenyt zárt, gyenge rajtja után hiába kezdte el a visszakapaszkodást, hidraulikai meghibásodása miatt be kellett állnia a boxba, és ki kellett szállnia az autójából. Sorozatban másodszor adott fel versenyt, a Brit Nagydíjon rossz kerékcseréje miatt állt meg a boxutca végén. Pedig Button úgy érezte, a Nürburgringen lett volna keresnivalója...
„Borzasztó volt az első köröm, nem is értem, hogy csúsztam vissza, aztán Petrovot kellett üldöznöm – kezdte Button a verseny elemzését. – Miután sikerült néhányat előznöm, a tempóm hasonló volt, mint Massáé és Vettelé, kezdett izgalmasan alakulni a verseny. Élveztem is már, előzgettem a többieket, de a hidraulikai hiba miatt ki kellett állnom. A dobogóra nem lett volna esélyem, de Massáékat elkaphattam volna, nem volt elérhetetlen a negyedik hely."
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37:30.334 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 3.980 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 9.788 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 47.921 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 52.252 mp h. |
6. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:26.208 p h. |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 kör h. |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1 kör h. |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
10. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1 kör h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
15. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 2 kör h. |
17. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 3 kör h. |
18. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 3 kör h. |
19. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 3 kör h. |
20. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 4 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 41 megtett kör után | |
Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 35 | |
Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 16 | |
Nick Heidfeld | német | Renault | 9 | |
Leggyorsabb kör: Hamilton (59. kör) 1:34.302 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 6 | 9 | 10 | 216 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 6 | 10 | 139 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 2 | 4 | 9 | 134 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1 | 5 | 9 | 130 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 4 | 8 | 109 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 7 | 62 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 6 | 46 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 6 | 34 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 5 | 32 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 6 | 32 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 7 | 27 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 4 | 18 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 3 | 9 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 2 | 8 |
15. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 4 | 8 |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 2 | 2 |