A Ferrari-istálló értékes győzelmet aratott a Brit Nagydíjon, de hogy a Scuderia az idény hátralévő versenyein is győzelmi esélyekkel áll rajthoz, azt csak a Német és a Magyar Nagydíjon tudhatjuk meg. Fernando Alonso diadalában ugyanis szerepet játszott a diffúzorra irányított kipufogó hatásfokának csökkentése, amely bizonyára visszavetette a Red Bull versenyképességét, és amelyet csak ezen a versenyen alkalmazott a Nemzetközi Automobil-szövetség.
A következő futamtól ugyanis visszatér a szabályrendszer az Európai Nagydíjon alkalmazottra, köszönhetően annak, hogy a Ferrari (és feltehetően az utasítására cselekvő Sauber) kisebb huzavona után beleegyezett a regula visszafordításába. Hogy ezt a békesség kedvéért tette meg a Scuderia, vagy ennyire bízik legújabb fejlesztéseiben, netán teljesen más megy a háttérben, nem tudható.
„Ez a huzavona sok embernek ártott, de jobb, ha húzunk egy vonalat a történet alá, és továbblépünk – mondta Domenicali. – Még ha nem is értünk egyet azzal, ami most történik, és nagy áldozatot hoztunk, a sport érdekeit szem előtt tartva kell cselekednünk. A teljes képet kellett szem előtt tartanunk, nem hiszen, hogy más csapat is képes lett volna erre."
Fernando Alonso (1.): – A vizes pályán nagyon szenvedtem az autóval, de amint száradt az aszfalt, egyre gyorsabb lettem. Tudtam, a pályán kell tartanom az autót, mert előbb-utóbb elég gyors leszek ahhoz, hogy a győzelemért csatázzak. Aztán eljött az én időm, és Hamilton megelőzése után a Red Bullokat támadhattam. Mostantól minden verseny ilyen lesz, mindegyiket meg kell nyernünk. |
Felipe Massa (5.): – Nem sokat tudok hozzátenni ahhoz, amit láttak, az utolsó előtti kanyarban a külső íven megpróbáltam elmenni mellette, ő belül helyezkedett, összeértek az autóink, ami ilyenkor előfordul. A kigyorsítása neki sikerült jobban, én lefutottam a pályáról. Jobban élveztem volna a csatánkat, ha én érek célba előbb, de a lényeg, hogy szemmel látható a fejlődésünk, és remélem, az idény második felében is lépést tudunk tartani a Red Bull-lal. |
Nico Rosberg (6.): – Nagyon elégedett vagyok a hétvégén elértekkel, már a kvalifikáció során is esélyünk volt a legjobb öt közé kerülni, a versenyre pedig kiváló stratégiával készültünk. Nem volt jó a rajtom, így különösen szép eredmény a hatodik hely, remélhetőleg legközelebb otthon, Németországban még jobbak leszünk. |
Segio Pérez (7.): – Jó verseny volt, remek stratégiával, tökéletes bokszkiállásokkal, nagyszerű eredmény a csapat számára. Az eleje nehéz volt a körülmények miatt, de sikerült elkerülnünk a bajt. Sajnos nem sikerült megelőznöm Nicót, nagyon közel voltam hozzá, de túl gyors volt az egyenesekben. Összességében boldog vagyok, és letudtam ezt a nehezebb időszakot. A balesetem után szükségem volt némi időre, hogy sikerüljön újra felvenni a ritmust, megtalálni a lendületet. Két hét múlva még erősebb leszek. |
Nick Heidfeld (8.): – Szombaton már láttuk, hogy kemény hétvége lesz, de mint általában, most is azt mondtam, soha nem szabad feladni. A rajt utáni kanyarok elképesztően szorosra sikerültek, örülök, hogy az autó épen megúszta, és pozíciókat tudtam szerezni. A verseny legnagyobb kérdése az volt, hogy lecseréljük-e az intermediate gumikat slickekre, és mi az elsők között tettük meg ezt. Jó döntés volt, de közel sem nyertünk vele annyit, amennyit általában egy jó kiállással lehet. Eztán egészen izgalmas volt számomra a verseny, ügyelnem kellett az abroncsaimra, miközben támadtam, olykor pedig védekeztem, főként Michael és Adrian ellen. A középút megtalálása a gumik tönkretétele és a sikeres harc között pedig négy értékes pontban nyilvánult meg. |
Michael Schumacher (9.): – Kicsit kellemetlennek érzem, hogy csak a kilencedik helyen értem célba, ennél több volt a kocsiban, a negyedik vagy az ötödik helyezés meglehetett volna. Nagyon sajnálom, hogy a csapat Angliában dolgozó tagjait nem örvendeztethettem meg egy szép eredménnyel, ráadásul csakis én tehetek erről, a DRS első használatánál ugyanis elnéztem a féktávot, és nekimentem Kobajasinak. |
Jaime Alguersuari (10.): – A verseny elején csak arra koncentráltam, hogy a pályán maradjak, annyira csúszott, ügyeltem arra, hogy ne hibázzak, mindenképpen végig akartam menni. Heidfeldnél és Schumachernél is gyorsabb voltam, de ők valahogy mégis mindig elhúztak az egyenesekben – talán egy kicsivel több leszorító erővel futottunk náluk, nem tudom biztosan. |
Adrian Sutil (11.): – Ilyen jó rajt után csalódás, hogy nem szereztünk pontot. A körülmények elég trükkösek voltak, rengeteg nedves résszel a második szektorban, de magabiztosan versenyeztem, és pontszerző helyen álltam. A három kiállással jól döntöttünk, de a végén nem volt meg a tempónk a pontszerzéshez. |
Vitalij Petrov (12.): – Számomra könnyű verseny volt a mai, bár néha küzdöttem az átmeneti gumikkal, és a gyenge kigyorsítás miatt nem tudtam védekezni – úgy mentek el mellettem, mintha ott sem lettem volna. A DRS-zóna sem segített, ezt át kellene helyezni, mert itt egyáltalán nem tudtam előzni. |
Rubens Barrichello (13.): – A rajtnál eléggé visszaestünk, az autót sem volt egyszerű a vizes pályán tartani, nehéz volt az előttünk autózók mögött maradni – jobb eredményre számítottunk a csapat hazai versenyén. |
Pastor Maldonado (14.): – Komoly gondot okozott nekünk a rajt előtti zápor, ugyanis száraz pályára volt beállítva az autó. A verseny vége felé sokkal jobban teljesítettünk, de ekkor már késő volt. |
Paul di Resta (15.): – Nagyon csalódott vagyok, amiért a 15. helyen zártam az első Brit Nagydíjamat. A verseny első felében egész jók voltunk, Jenson előtt tudtam maradni úgy, hogy közben vigyáztam az átmeneti gumikra is. Jókor váltottunk száraz abroncsokra, aztán amikor megint kihívtak, Adrianra számítottak, ami okozott némi kavarodást, ugyanis a srácoknak be kellett szaladniuk a kerekeimért. Ezzel 25 másodpercet vesztettem, amivel el is szálltak az esélyeim. |
Timo Glock (16.): – Miután elcsendesedtek a dolgok az első kör után, Jarno előtt voltam, és megvolt a tempóm ahhoz, hogy előtte is maradjak. Miután ők kiestek, viszonylag könnyű dolgom volt – mivel előrébb végezni nem volt lehetőségünk, csak az volt a feladatom, hogy végigmenjek. Az eredmény nagyon jó, hiszen mindkét autónk teljesítette a hazai nagydíjat. |
Jérome d’Ambrosio (17.): – A futam eleje nehéz volt, rengeteg időt vesztettem a nedves pályán, aztán a középső szakasz már rendben volt, jót harcoltam Tonióval (Liuzzi), és sikerült megelőznöm. A végén nagyon kellett ügyelnem a gumikra, attól tartottam, hogy még egyszer ki kell állnom, de végül sikerült végigmenni velük. |
Vitantonio Liuzzi (18.): – Péntek óta rengeteg problémánk volt, tudtuk, hogy a verseny se lesz könnyű, és az átmeneti esőgumik még érdekesebbé tették az egészet. Az utolsó körig versenyben voltunk a riválisainkkal, ami a maximum volt ezen a futamon, mert tudtuk, hogy nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy legyőzzük őket. |
Daniel Ricciardo (19.): – Örülök, hogy láthattam a kockás zászlót, és ennyi kört tudtam teljesíteni, most az a legfontosabb számomra, hogy tapasztalatot gyűjtsek. Ismerkedem a gumikkal, a bokszkiállásokkal és a stratégiával, ez nagyon összetett dolog, ilyet még nem csináltam korábban, tehát ez egy lépés előre. A kék zászlókra egy kicsit jobban kell reagálnom. |
Sébastien Buemi (feladta): – Csalódott vagyok, mert úgy érzem, pontokkal távozhattunk volna. Szeretném látni a felvételeket a Di Restával történt incidensről, mert a cockpitből úgy tűnt, hogy a száraz íven voltam, ő pedig a nedves belső íven próbálkozott, így nem tudott megfelelően fékezni, és nekem jött. Eltalálta a bal hátsó kerekemet, és elnyírta, de ilyen az autóverseny, gyorsan el kell felejteni, és csak a Nürbugringre koncentrálni. |
Kobajasi Kamui (feladta): – Nagyon jól mentünk egész hétvégén, de a mai versenyen sajnos nem volt szerencsém. A Michaellel történt incidensemhez nem fűznék hozzá sokat, nem voltunk egymás mellett, hátulról találta el az autómat. Onnantól kezdve sérült autóval kellett versenyeznem, aztán a kiállásnál sem volt szerencsém, kaptam egy stop-and-go büntetést, végül pedig olajszivárgás miatt ki kellett állnom. |
Heikki Kovalainen (feladta): – Nagy kár érte, jól indultam, aztán elvesztettem a négyes fokozatot és ki kellett állnom. Sajnálom, mert igazi versenyzői körülmények voltak, imádom a félig vizes, félig száraz pályát, és akár jól is kijöhettünk volna belőle. |
Jarno Trulli (fealdta): – Éppen készültem megelőzni Timót, amikor rám szóltak, hogy álljak meg, ugyanis, ha tovább megyek, kárt okozhat a motornak az olajszivárgás. Ez nem jött túl jól, de még így is sokkal megbízhatóbb az autó idén, mint tavaly volt. |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:28:41.196 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 16.511 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 16.947 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 28.986 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 29.010 mp h. |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:00.665 p h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:05.590 p h. |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:15.542 p h. |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:17.912 p h. |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.108 p h. |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:19.712 p h. |
12. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:20.681 p h. |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
17. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
18. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
19. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 3 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 39 megtett kör után | |
Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 25 | |
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 23 | |
Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 10 | |
Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 2 | |
Leggyorsabb kör: Alonso (41. kör) 1:34.908 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 6 | 9 | 9 | 204 |
2. | Mark Webber | – | 5 | 9 | 124 |
3. | Fernando Alonso | 1 | 4 | 8 | 112 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 3 | 8 | 109 |
5. | Jenson Button | 1 | 4 | 8 | 109 |
6. | Felipe Massa | – | – | 6 | 52 |
7. | Nico Rosberg | – | – | 5 | 40 |
8. | Nick Heidfeld | – | 1 | 6 | 34 |
9. | Vitalij Petrov | – | 1 | 4 | 31 |
10. | Michael Schumacher | – | – | 5 | 28 |
11. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 25 |
12. | Adrian Sutil | – | – | 3 | 10 |
13. | Jaime Alguersuari | – | – | 3 | 9 |
14. | Sergio Pérez | – | – | 2 | 8 |
15. | Sebastien Buemi | – | – | 4 | 8 |
16. | Rubens Barrichello | – | – | 2 | 4 |
17. | Paul di Resta | – | – | 2 | 2 |