A Formula–1 összbevétele tavaly 1.587 milliárd dollár volt, a Formula Money szerint az automatikusan növekvő jogdíjaknak köszönhetően ez az érték az idén 1.789 milliárd dollár lesz, 2012-ben pedig átlépi a kétmilliárdot.
Az adatait megbízható belső forrásoktól szerző magazin szerint a tavaly 586 millió dollárt termelő versenyrendezői jogdíjak a következő években ugrásszerűen megnőnek, az Indiai, Orosz és Amerikai Nagydíj érkezésével több olyan futam szerepel majd a versenynaptárban, amely az átlagosnál magasabb összeget fizet a Formula–1 jogtulajdonosának. A Formula Money szerint 2020-ra egyes versenyek jogdíjai (amelyek összege évente átlagosan 10 százalékkal nő) meghaladhatják a 100 millió dollárt.
Ha minden a számítások szerint alakul, a 2016-os bevétel 3.253 milliárd dollár lehet, amelynek felét a jelenlegi Concorde-szerződés alapján a csapatok kapják meg. Az F1 működését szabályozó okirat 2012 végén lejár, és a csapatok állítólag az 50 százaléknál többet, akár 75-80 százalékos részesedést követelnek az F1 bevételéből.
Ennek oka az is lehet, hogy az istállók szponzoroktól és egyéb partnerektől származó bevételei tavaly visszaestek 807 millió dollárra, de az idén újra növekvés tapasztalható, a márciusig megkötött szerződések 887 millió dollárt hoznak a mezőny konyhájára.
Ha 2013-tól is marad az 50-50 százalékos elosztás, az istállók akkor is több mint másfél milliárdból gazdálkodhatnak 2016-ban, a győztes pedig 222 milliót kapna, ami hét jelenlegi csapat éves költségvetésénél magasabb. A Red Bull tavaly 87 millió dollár jutalmat kapott a konstruktőri vb-címért.
A jelenlegi jogtulajdonos, a CVC Capital Partners valószínűleg tisztában van ezekkel a számokkal, s nem csoda, hogy hallani sem akar az F1-es jogok eladásáról.