Hétvégi autós és motoros összefoglaló:Indy500 – megvan Kanada első pole pozíciója! |
A Spanyol Nagydíjon, csakúgy, mint a szezon eddigi futamain, a Red Bull pilótái „külön ligában” küzdöttek a pole pozícióért az időmérő edzésen, ám a versenyen a McLaren tartani tudta velük a lépést. Barcelonában mindenki elsöprő fölényre számított az energiaitalosoktól, hiszen a pálya aerodinamikai követelményei a legjobban az RB7-esnek, az F1 jelenlegi csúcsmodelljének fekszenek a leginkább, de az időmérőn egy kör alatt jelen lévő különbség a versenyre megint csak eltűnt, sőt Lewis Hamilton az utolsó méterekig versenyben volt a futamgyőzelmet behúzó Sebastian Vettellel.
Christian Horner szerint nem ad okot aggodalomra a McLaren gyorsasága, hiszen megnyerték a versenyt: „Arrogancia lett volna a részünkről azt gondolni, hogy a versenyen is körönként egy másodpercet adunk mindenkinek. Zseniális kvalifikációt teljesítettünk, aztán pedig, ahogyan azt Kínában is láthattuk, a McLaren a sarkunkban volt. Nagyon jelentős fejlesztésekkel jöttek ide, szinte új autóval, versenyképesek voltak a futamon, de két héttel ezelőtt Törökországban nem voltak azok – ott a Ferrari volt a legnagyobb ellenfelünk, akiket most leköröztünk. Hullámzó a dolog, és ez így fog folytatódni a továbbiakban is – bizonyos csapatok a versenyen, míg mások az időmérőn lesznek erősek.”
A McLaren háza táján azt remélik, hogy Monacóban a Red Bullokkal fognak csatázni a győzelemért, de Martin Whitmarsh tart tőle, hogy a Ferrarik és a Mercedesek is többre lesznek képesek Monte-Carlo utcáin, mint Barcelonában: „Fernando (Alonso) fantasztikus kört ment az időmérőn Spanyolországban, ő mindig képes ilyesmire. Jelenleg gyorsabbak vagyunk náluk, de pillanatok alatt feljavulhatnak, ahogyan a Mercedes is. A szalagkorlát mindig rejt magában veszélyeket, de alapvetően jók az eredményeink Monacóban, 14 győzelmünk van, és most is nyerni szeretnénk.”
A Red Bullok lassabb versenytempójáról a következőket mondta: „Azt hiszem, hogy a beállítások terén rengeteg extrával készülnek az időmérőre, ettől lesznek még gyorsabbak az autóik. Mi is dolgozunk ezen a problémán, de nálunk a versenytempón van a fő hangsúly. A most kipróbált fejlesztésekkel körönként fél másodpercet gyorsult az autó, alapos kiértékelésre csak később lesz lehetőségünk, de mindenképp szükségünk van még fél másodpercre, és addig fogunk dolgozni, amíg meg nem lesz ez is.”
A Ferrarinál azt remélik, hogy a Pirelli módosítani fog a keményebb gumikeveréken, hiszen Barcelonában Fernando Alonsónak és Felipe Massának is nagy gondot okozott, hogy tapadásra bírja ezeket az abroncsokat. Ez a probléma Alonso körhátrányában csúcsosodott ki, amelyet a kemény gumikon autózva szedett össze.
Stefano Domenicali csapatfőnök felhívta rá a figyelmet, hogy a Pirelli nem az ő kezük alá dolgozik: „Voltak bizonyos kételyek kezdetben, melyek szerint a gyár a Ferrarinak megfelelő gumikat fog készíteni, de most már legalább nyilvánvaló, hogy nem nekünk dolgoznak. Ettől függetlenül szorosan együtt kell működnünk velük, hogy lássuk, a megfelelő gumikat kapjuk-e.” A leszorítóerő-problémáról a következőket mondta: „Óvatosnak kell lennünk, hiszen nagyon sok minden történt az első futamokon, nem szabad elhamarkodottan ítélnünk. Spanyolországban maximális leszorító erőre lett volna szükségünk, de ezt nem tudtuk elérni. A keményebb gumikon egyáltalán nem volt tapadásunk – Fernando 18 körön át vezetett, aztán 46 körön át nagyjából három tizedet kaptunk körönként. Ezt nehéz megmagyarázni. Versenytempó tekintetében ez volt idén a legrosszabb futamunk, nagy kár, mert az utóbbi futamokon gyorsak voltunk. Elég gyorsan változnak a dolgok idén, és talán a guminak is köze van ehhez. Minden esetre, óvatosnak kell lennünk, meglátjuk, hogy mire megyünk a következő futamokon, más típusú, sokkal lágyabb gumikkal és eltérő beállításokkal. Azután tekintünk majd a tabellára, mert nem adtuk még fel. Keményen kell dolgoznunk, és ameddig csak lehet, életben kell tartanunk a reményeinket.”
A hétvége krónikájához tartozik, hogy a HRT-nél úgy nyilatkoztak, ha a Monacói Nagydíjra sem tiltják be a trükkös kipufogókat, akkor már bizonyosan óvni fognak. Bár korábban arról is szó volt, hogy már a Spanyol Nagydíj esetében is óvhatnak, de végül ettől eltekintettek.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39:03.301 |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 0.630 mp h. |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 35.697 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 47.966 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1 kör h. |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1 kör h. |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 kör h. |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1 kör h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1 kör h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 2 kör h. |
17. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 2 kör h. |
18. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 2 kör h. |
19. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 3 kör h. |
20. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 4 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 5 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Felipe Massa | brazil | Ferrari | 58, váltóhiba | |
Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 48, kicsúszás | |
Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 28, váltóhiba | |
Leggyorsabb kör: Hamilton (52. kör) 1:26.727 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 5 | 5 | 118 |
2. | Lewis Hamilton | 1 | 3 | 5 | 77 |
3. | Mark Webber | – | 2 | 5 | 67 |
4. | Jenson Button | – | 2 | 5 | 61 |
5. | Fernando Alonso | – | 1 | 5 | 51 |
6. | Nico Rosberg | – | – | 3 | 26 |
7. | Nick Heidfeld | – | 1 | 3 | 25 |
8. | Felipe Massa | – | – | 3 | 24 |
9. | Vitalij Petrov | – | 1 | 3 | 21 |
10. | Michael Schumacher | – | – | 3 | 14 |
11. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 9 |
12. | Sebastien Buemi | – | – | 2 | 6 |
13. | Adrian Sutil | – | – | 1 | 2 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 2 |
15. | Paul di Resta | – | – | 2 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 185 |
2. | McLaren-Mercedes | 138 |
3. | Ferrari | 75 |
4. | Renault | 46 |
5. | Mercedes | 40 |
6. | Sauber-Ferrari | 11 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |
8. | Force India-Mercedes | 4 |