Ausztráliában világossá vált, hogy a rajtpozícióknak ugyanúgy nagy szerepük van a verseny alakulásában, mint eddig, a gumiszállító által ígért káosz ugyanis elmaradt, és az előzések sem váltak hirtelen nagyon könnyűvé. A gumijai üzemi hőfokra melegítésével az egész hétvégén szenvedő, a 8. helyről startoló Felipe Massa és a rajt után az 5. pozícióból visszaeső Fernando Alonso ezért nem tudott olyan eredményt elérni Melbourne-ben, amire előzetesen számított.
„Elemeztük az Ausztrál GP adatait, és arra jutottunk, hogy a fő hiányosságunk a gumik nem megfelelő felhevítése – mondta Pat Fry technikaiigazgató-helyettes a Ferrari honlapjának. – Éppen ezért Malajziában olyan stratégia alapján hajtjuk végre a pénteki edzésmunkánkat, amely segíthet a probléma megoldásában. Többek között új aerodinamikai elemeket is kipróbálunk, hogy kicsit agresszívabban bánjon a kocsi az abroncsokkal. Persze, mivel először fogunk ötvenfokos aszfalton körözni, azt is meg kell vizsgálnunk, változatlan autóval mennyiben viselkednek másképp a gumik."