Button nem ragadtatja el magát, Alonso tart az új gumiktól

Vágólapra másolva!
2011.03.25. 13:10
null
Button a McLaren feljavuló teljesítménye ellenére sem ragadtatja el magát (Fotó: Reuters)
Címkék
A pénteki tesztnap után a legjobb időket autózó McLaren pilótái nagyon elégedettek voltak a szezonrajt előtt gyorsan átalakított autójukkal, és az élmezőny többi tagja is pozitívan értékelte a két szabadedzésen történteket a cseles melbourne-i őszben. A Virginnél már most tartanak a 107 százalékos szabálytól, a Pirelli abroncsai pedig sokkal több dicséretet kaptak, mint arra előzetesen számítani lehetett, ám a ferrarisok továbbra is tartanak tőlük. Az alábbiakban a versenyzők és más szakemberek nyilatkozataiból szemezgettünk.

„A mai nap megmutatta, hogy megbízható a kocsi, ami nagyon fontos – kezdte a legjobb időt autózó Jenson Button. – A tél folyamán komoly problémáink voltak ezzel, tehát nagyon megnyugtató, hogy olyan gépünk van, amely addig megy, ameddig csak szeretnénk. Ez egyben azt is jelenti, hogy nekiállhatunk optimalizálni az autót. Mindazonáltal sok mindent nem árulnak el a mai időeredmények, így én sem hagyom elragadtatni magamat. De mindenképpen pozitív a mai napunk, mert nagyon sok kört teljesítettünk, és az autót más-más mennyiségű üzemanyaggal is jó volt vezetni.”

„Az autó sokat fejlődött a télen lefolytatott tesztek óta, de a többi csapat teljesítményével egyelőre nem foglalkozunk, csak a saját feladatainkra koncentráltunk. – reagált a szabadedzésen történtekre 2008 bajnoka, Lewis Hamilton. – A gumik jól viselkednek, nem érződik a kopásuk és sokáig tartanak. Remélhetőleg jó pár pontot be tudunk gyűjteni a hétvégén, ebben bízom. A tapadás terén jelentős előrelépést éreztem, és bár nem tudom, hogy a többiek mennyi üzemanyaggal köröztek, de mi sokkal előrébb tartunk, mint néhány héttel ezelőtt.”

Martin Whitmarsh McLaren-csapatfőnök a Pirelli-abroncsok tartósságáról beszélt, amelyek sokkal tovább bírják az előzetesen vártnál, és így lehetőséget adtak megvizsgálni, hogy hosszabb etapok alatt mire képes a wokingi istálló „lebutított” csomagja.

Alonso tart az új gumiktól
Alonso tart az új gumiktól

A harmadik legjobb köridőt teljesítő ferraris Fernando Alonso szerint a pénteki edzésnap semmit nem árult el a kocsik valódi erejéről:

„Egyelőre semmi újat nem tudtunk meg, de mire is számíthattunk? Ezek a pénteki szabadedzések igazából nem mutatnak meg semmit a csapatok közti erőviszonyokról. Reggel a Red Bullok futottak jól, délután pedig jöttek a McLarenek, miközben mi a Mercedesszel csatáztunk, és a Williamsek, valamint a Renault-k is versenyképesnek tűntek. Úgy látszik, viszonylag sok csapatnak van esélye a győzelemre, tehát nyilvánvalóan fontos, hogy hiba nélkül teljesítsünk szombaton, ha az első sorból akarunk rajtolni.”

Alonso említette, hogy a Pirelli-gumikkal kapcsolatban még mindig sötétben tapogatóznak, aminek a versenystratégiára is lesz hatása: „Nagyon rugalmasnak kell lennünk futam közben, mert pillanatnyilag fogalmunk sincs, hogy melyik körben lesz a legalkalmasabb kiállni kerékcserére. Az alapján, amit ma láttunk, lehet, hogy tíz körre lesz jó egy garnitúra, de lehet, hogy harmincra.”

A négykerekűjéről valamivel pozitívabban nyilatkozott. „Elégedett vagyok az autóval; eleinte kissé alulkormányozott volt, és még messze vagyunk a tökéletes tapadástól, ám sokkal jobban állunk, mint amire számítottam.”

Felipe Massa, aki a hetedik legjobb időt érte el a másik Ferrarival, szintén a gumiproblémáról beszélt: „Úgy tűnik, a lágy gumik sokkal lassabban használódnak el ahhoz képest, amit korábban gondoltunk róluk, de azt még nem tudni, hogy a versenyen is ugyanez lesz-e a helyzet. Ez a pálya jóval kevésbé veszi igénybe az abroncsokat, mint például a barcelonai, amelyen rengeteget teszteltünk. Idén létfontosságú lesz, hogy versenyről versenyre tanulmányozzuk a gumik viselkedését. A két különböző keverék teljesítménye között már most feltűnő a különbség.”

Vettel szerint elégedettek lehetnek
Vettel szerint elégedettek lehetnek

„Sok kört teljesítettünk, de az időjárás megnehezítette a dolgunkat – mondta a negyedik legjobb időt futó világbajnoki címvédő, Sebastian Vettel. – Egyszer csak elkezd esni, aztán megint felszárad a pálya, ami megnehezíti a különböző dolgok kipróbálását. Ennek ellenére azt hiszem, hogy megközelítőleg jó képet kaptunk arról, hogyan állunk a vetélytársainkhoz képest. Mindent egybevetve azt hiszem, elégedettek lehetünk. Úgy tűnik, nem vagyunk rosszak, de majd meglátjuk.”

„Van dolgunk bőven – így a második etapot követően csapattársa mögött két és fél tized másodperccel lemaradó Mark Webber. – Páran nagyon belehúztak a többiek közül. Jó volt végre kipróbálni a gumikat a pályán, meg minden mást is, hiszen az egész kocsi teljesen új. A McLarenek gyorsnak tűnnek, a Ferrarikról viszont sosem lehet megmondani, mire képesek, mivel pénteken mindig több üzemanyaggal futnak.”

„Az első benyomásaim mind pozitívak – kezdte a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, aki a hatodik legjobb időt teljesítette a pénteki második szabadedzésen. – Rengeteget megtudtunk ma, és többé-kevésbé beigazolódtak az előzetes elképzeléseink, annak ellenére, hogy a szeles időben nem volt egyszerű vezetni. A hétvége során még kiküszöbölünk pár problémát az autón, azonban már most elégedett vagyok. Szeretném megdicsérni a Pirelli-gumikat, mert nagyon jól működtek.”

Schumacher szerint beigazolódtak
 az előzetes elképzeléseik
Schumacher szerint beigazolódtak az előzetes elképzeléseik

Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója hozzátette, hogy a Pirelli-abroncsok egészen máshogy viselkedtek, mint a korábban tesztelt garnitúrák, és megerősítette, hogy a köridőket befolyásoló technikai problémák ellenére a pénteki edzésnap hasonlóan eredményes volt, mint a barcelonai teszt két héttel ezelőtt.

John Booth, a Virgin csapatfőnöke már a 107 százalékos szabálytól tart. Arra a kérdésre, hogy mi történne, ha az alakulat pilótái nem kvalifikálnák magukat a vasárnapi nagydíjra, a következőket mondta: „Szégyenteljes lenne. Csak álbajuszban mernék kimenni a vécére – aztán komolyra fordítva a szót folytatta: – Néhány csapat nagyon gyorsan alkalmazkodott az új szabályokhoz, így elég nagy a szakadék az élmezőny és a sereghajtók között. Tudtuk előre, hogy eleinte lesz egy kis problémánk a tempóval, de nincs ezzel gond. A holnapi nap miatt természetesen izgulunk egy kicsit, ám alapvetően nyugodt vagyok.”

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:25.854 32 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:25.986 31
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:26.001 28
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:26.014 35
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.283 33
6. Michael Schumacher német Mercedes 1:26.590 31
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:26.789 34
8. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:27.101 39
9. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:27.280 34
10. Nico Rosberg német Mercedes 1:27.448 23
11. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:27.525 31
12. Vitalij Petrov orosz Renault 1:27.528 29
13. Nick Heidfeld német Renault 1:27.536 22
14. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:27.697 30
15. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:28.095 35
16. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:28.376 33
17. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:28.583 31
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:29.386 29
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:30.829 22
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:30.912 23
21. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:32.106 36
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:32.135 30
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth idő nélkül 1
Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth nem indul
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.831 20 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:27.158 19
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:27.749 20
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:28.152 16
5. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:28.430 24
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:28.440 29
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:28.483 26
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:28.690 14
9. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:28.725 13
10. Vitalij Petrov orosz Renault 1:28.765 15
11. Felipe Massa brazil Ferrari 1:28.842 20
12. Nick Heidfeld német Renault 1:28.928 14
13. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:29.314 19
14. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:29.328 21
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:29.403 24
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:29.468 23
17. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:29.643 18
18. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:31.002 20
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:32.428 13
20. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:35.282 17
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:35.289 15
22. Karun Chandhok indiai Lotus-Renault idő nélkül 1
Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth nem indult
Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth nem indult

 

Legfrissebb hírek

Gálfi Dalma a főtábla küszöbén Cincinnatiben

Tenisz
7 perce

Kosárlabda: sok a hiányzó, de azért bízhatunk a győzelemben

Kosárlabda
20 perce

„Talán holnap elfogadom, hogy itt a vége!” – Ligeti Dániel visszavonult

Birkózás
35 perce

Japán csoda: Hirosimában, a bombázás napján született Szakai Josinori, az 1964-es tokiói olimpia szimbóluma

Népsport
47 perce

Gazdagék nyertek, maradt esélyük a továbbjutásra a Ligák Kupájában

Légiósok
1 órája

Ismét fergeteges buli zárta a Magyar Nagydíj hétvégéjét

F1
1 órája

„Lehet ezt még fokozni!” – exkluzív interjú Kós Huberttel

Úszás
2 órája

Szerdai sportműsor: folytatódnak a BL-selejtezők, pályán az FTC is

Minden más foci
9 órája
Ezek is érdekelhetik