„A mai nap megmutatta, hogy megbízható a kocsi, ami nagyon fontos – kezdte a legjobb időt autózó Jenson Button. – A tél folyamán komoly problémáink voltak ezzel, tehát nagyon megnyugtató, hogy olyan gépünk van, amely addig megy, ameddig csak szeretnénk. Ez egyben azt is jelenti, hogy nekiállhatunk optimalizálni az autót. Mindazonáltal sok mindent nem árulnak el a mai időeredmények, így én sem hagyom elragadtatni magamat. De mindenképpen pozitív a mai napunk, mert nagyon sok kört teljesítettünk, és az autót más-más mennyiségű üzemanyaggal is jó volt vezetni.”
„Az autó sokat fejlődött a télen lefolytatott tesztek óta, de a többi csapat teljesítményével egyelőre nem foglalkozunk, csak a saját feladatainkra koncentráltunk. – reagált a szabadedzésen történtekre 2008 bajnoka, Lewis Hamilton. – A gumik jól viselkednek, nem érződik a kopásuk és sokáig tartanak. Remélhetőleg jó pár pontot be tudunk gyűjteni a hétvégén, ebben bízom. A tapadás terén jelentős előrelépést éreztem, és bár nem tudom, hogy a többiek mennyi üzemanyaggal köröztek, de mi sokkal előrébb tartunk, mint néhány héttel ezelőtt.”
Martin Whitmarsh McLaren-csapatfőnök a Pirelli-abroncsok tartósságáról beszélt, amelyek sokkal tovább bírják az előzetesen vártnál, és így lehetőséget adtak megvizsgálni, hogy hosszabb etapok alatt mire képes a wokingi istálló „lebutított” csomagja.
A harmadik legjobb köridőt teljesítő ferraris Fernando Alonso szerint a pénteki edzésnap semmit nem árult el a kocsik valódi erejéről:
„Egyelőre semmi újat nem tudtunk meg, de mire is számíthattunk? Ezek a pénteki szabadedzések igazából nem mutatnak meg semmit a csapatok közti erőviszonyokról. Reggel a Red Bullok futottak jól, délután pedig jöttek a McLarenek, miközben mi a Mercedesszel csatáztunk, és a Williamsek, valamint a Renault-k is versenyképesnek tűntek. Úgy látszik, viszonylag sok csapatnak van esélye a győzelemre, tehát nyilvánvalóan fontos, hogy hiba nélkül teljesítsünk szombaton, ha az első sorból akarunk rajtolni.”
Ideális ív: |
Jones kontra Schumacher |
Alonso említette, hogy a Pirelli-gumikkal kapcsolatban még mindig sötétben tapogatóznak, aminek a versenystratégiára is lesz hatása: „Nagyon rugalmasnak kell lennünk futam közben, mert pillanatnyilag fogalmunk sincs, hogy melyik körben lesz a legalkalmasabb kiállni kerékcserére. Az alapján, amit ma láttunk, lehet, hogy tíz körre lesz jó egy garnitúra, de lehet, hogy harmincra.”
A négykerekűjéről valamivel pozitívabban nyilatkozott. „Elégedett vagyok az autóval; eleinte kissé alulkormányozott volt, és még messze vagyunk a tökéletes tapadástól, ám sokkal jobban állunk, mint amire számítottam.”
Felipe Massa, aki a hetedik legjobb időt érte el a másik Ferrarival, szintén a gumiproblémáról beszélt: „Úgy tűnik, a lágy gumik sokkal lassabban használódnak el ahhoz képest, amit korábban gondoltunk róluk, de azt még nem tudni, hogy a versenyen is ugyanez lesz-e a helyzet. Ez a pálya jóval kevésbé veszi igénybe az abroncsokat, mint például a barcelonai, amelyen rengeteget teszteltünk. Idén létfontosságú lesz, hogy versenyről versenyre tanulmányozzuk a gumik viselkedését. A két különböző keverék teljesítménye között már most feltűnő a különbség.”
„Sok kört teljesítettünk, de az időjárás megnehezítette a dolgunkat – mondta a negyedik legjobb időt futó világbajnoki címvédő, Sebastian Vettel. – Egyszer csak elkezd esni, aztán megint felszárad a pálya, ami megnehezíti a különböző dolgok kipróbálását. Ennek ellenére azt hiszem, hogy megközelítőleg jó képet kaptunk arról, hogyan állunk a vetélytársainkhoz képest. Mindent egybevetve azt hiszem, elégedettek lehetünk. Úgy tűnik, nem vagyunk rosszak, de majd meglátjuk.”
„Van dolgunk bőven – így a második etapot követően csapattársa mögött két és fél tized másodperccel lemaradó Mark Webber. – Páran nagyon belehúztak a többiek közül. Jó volt végre kipróbálni a gumikat a pályán, meg minden mást is, hiszen az egész kocsi teljesen új. A McLarenek gyorsnak tűnnek, a Ferrarikról viszont sosem lehet megmondani, mire képesek, mivel pénteken mindig több üzemanyaggal futnak.”
„Az első benyomásaim mind pozitívak – kezdte a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, aki a hatodik legjobb időt teljesítette a pénteki második szabadedzésen. – Rengeteget megtudtunk ma, és többé-kevésbé beigazolódtak az előzetes elképzeléseink, annak ellenére, hogy a szeles időben nem volt egyszerű vezetni. A hétvége során még kiküszöbölünk pár problémát az autón, azonban már most elégedett vagyok. Szeretném megdicsérni a Pirelli-gumikat, mert nagyon jól működtek.”
Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója hozzátette, hogy a Pirelli-abroncsok egészen máshogy viselkedtek, mint a korábban tesztelt garnitúrák, és megerősítette, hogy a köridőket befolyásoló technikai problémák ellenére a pénteki edzésnap hasonlóan eredményes volt, mint a barcelonai teszt két héttel ezelőtt.
John Booth, a Virgin csapatfőnöke már a 107 százalékos szabálytól tart. Arra a kérdésre, hogy mi történne, ha az alakulat pilótái nem kvalifikálnák magukat a vasárnapi nagydíjra, a következőket mondta: „Szégyenteljes lenne. Csak álbajuszban mernék kimenni a vécére – aztán komolyra fordítva a szót folytatta: – Néhány csapat nagyon gyorsan alkalmazkodott az új szabályokhoz, így elég nagy a szakadék az élmezőny és a sereghajtók között. Tudtuk előre, hogy eleinte lesz egy kis problémánk a tempóval, de nincs ezzel gond. A holnapi nap miatt természetesen izgulunk egy kicsit, ám alapvetően nyugodt vagyok.”
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.854 | 32 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.986 | 31 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.001 | 28 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:26.014 | 35 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.283 | 33 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.590 | 31 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:26.789 | 34 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.101 | 39 |
9. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:27.280 | 34 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27.448 | 23 |
11. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.525 | 31 |
12. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:27.528 | 29 |
13. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:27.536 | 22 |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.697 | 30 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:28.095 | 35 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:28.376 | 33 |
17. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:28.583 | 31 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:29.386 | 29 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:30.829 | 22 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:30.912 | 23 |
21. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:32.106 | 36 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:32.135 | 30 |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | idő nélkül | 1 |
Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | nem indul |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.831 | 20 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:27.158 | 19 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:27.749 | 20 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:28.152 | 16 |
5. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:28.430 | 24 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.440 | 29 |
7. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.483 | 26 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:28.690 | 14 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:28.725 | 13 |
10. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:28.765 | 15 |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:28.842 | 20 |
12. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:28.928 | 14 |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:29.314 | 19 |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:29.328 | 21 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:29.403 | 24 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:29.468 | 23 |
17. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:29.643 | 18 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:31.002 | 20 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:32.428 | 13 |
20. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:35.282 | 17 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:35.289 | 15 |
22. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | idő nélkül | 1 |
Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | nem indult | ||
Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | nem indult |