Bár az időjósok az első edzésre vártak esőt, azt megúszta a mezőny erős széllel, a késő délutáni tréningre viszont megérkezett az égi áldás, pár perccel a kezdés előtt elkezdett szemerkélni az eső. Ám nagy mennyiségű csapadék nem hullott, az olykor-olykor eleredő minimális eső nem zavarta meg a második másfél órás tréninget.
Az első edzés történéseiről ide kattintva olvashatnak.
Ez azért volt fontos, mert Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil-szövetség versenyigazgatója kiadta a csapatoknak az utasítást, amely szerint a versenyre gyakorolva az edzés utolsó 30 percében csak a célegyenesben használhatják a pilóták a kinyitható hátsó légterelőt, de a pénteken nyilvánosságra hozott szabály szerint esőben egyáltalán nincs lehetőségük az eszköz bevetésére.
Az edzés első mért köreit Sergio Pérez és Alguersuari jegyezte, majd az első tíz percben többen csatlakoztak hozzájuk, és Michael Schumacher 1:27.979 perccel állt az élre.
Nem sokkal később Felipe Massa, majd Lewis Hamilton vette át a német helyét, a McLaren 2008-as világbajnoka 1:27.056 perccel került a lista tetejére. Ennél az első, kora délutáni edzésen csak Mark Webber volt gyorsabb. Nico Rosberg fantasztikus első két szektort futott, ám gyors köre végén feltartották, ezért nem tudta végigszáguldani ezen a szinten a kört, és csak a második helyre jött fel – volt egy ilyen menete az első edzésen is, a Mercedes tehát még mindig nem mutatta meg, mit tud igazán.
Annál inkább a McLaren: Hamilton remek középső szektorával 1:26.961 perces időt futott, majd Jenson Button a nap legjobb idejével (1:26.706) állt az élre.
Azután Schumacher vette át a vezetést (1:27.590), de az edzés felénél jöttek a lágy gumik, amelyeken a McLarenek voltak a leggyorsabbak: Hamilton 1:25.986 perces körére Button 1:25.854-gyel válaszolt, miközben az addig inkább tele tankkal körözgető Red Bullok is feljöttek az élmezőnybe: Sebastian Vettel a 4., Mark Webber az 5. helyre.
A McLarenek és a Red Bullok közé Fernando Alonso szorult be a Ferrarival (az edzés közben a spanyol autójának kisebb meghibásodásán dolgoztak a szerelők), s mivel közelgett az utolsó félóra, amelyben nem minden egyenesben, hanem csak a célegyenesben nyithatták ki a pilóták a légellenállás csökkenésével járó hátsó légterelő elemet – ezek voltak az utolsó percek az igazán jó időeredmény elérésére.
A hátralévő félórára feltankolták az autókat, és lassabb tempójú körözéssel teltek a percek. A Hispaniáknak továbbra sem láthattuk jelét. Aztán az utolsó három percre Vitantonio Liuzzi a pályára gurult a Hispania-Cosworthtal, amelyet sikerült összeraknia a csapatának.
A két tréning között maga Geoff Willis, a kocsi építésének vezetője feküdt a félkész kocsi alá, hátha tud segíteni a szereplőknek az F111 utolsó simításainak elvégzésében. Liuzzi mért kört nem tudott futni, de legalább meggyőződhetett róla a gárda, hogy működik az (egyik) autó. Náluk már ez is nagy sikernek számít.
Az első edzést az istállójuk döntése értelmében a tesztpilóta javára kihagyó Jarno Trulli (Lotus), Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Paul di Resta (Force India) trió is megkezdhette a körözést Melbourne-ben, Trulli egyszer ki is csúszott, s a kavicságyból próbált visszatérni a pályára. Majdnem úgy járt, mint Karun Chandhok délelőtt, de szerencséje volt, mert nem egy fal mellett történt a "baleset".
A tavalyi újonc csapatok közül a Lotus és a Virgin sincs túl jó formában, úgy tűnik, minden igyekezete ellenére legalább annyira távol maradt a középmezőnytől, mint az előző szezon végén. A Lotust az sem nagyon vigasztalhatja, hogy két másodperccel megverte a Virgint, hiszen közben legalább ugyanannyival kikapott a többiektől.
A McLarennél viszont annál jobban bizakodhatnak, a télen gyengélkedő autó mindkét pilótájával a volánnál gyorsnak tűnik. Ám ne feledjük, ez is még csak a tesztelések egyik fajtája, itt sem feltétlenül azonos üzemanyagszinttel száguldottak a résztvevők. Ugyanakkor úgy tűnik, a McLaren túljutott egyik legfőbb tavalyi gyengéjén: a lágy gumikat remekül használja.
Az igazság persze csak a szombati időmérőn, illetve a vasárnapi futamon derül majd ki.
Az utolsó tíz percben egyébként esni kezdett az eső a boxutcában, több pilóta is félbeszakította a körözést, de néhányan kint maradtak a pályán, mert nem érezték jelentősnek a csapadékot. Rosbergnek azért szólt a Mercedes, hogy ne nyissa ki a hátsó légterelő lemezét, mert az eső miatt a versenyigazgató megtiltotta azt – annak ellenére, hogy nem esős gumi volt a pályán haladó autókon.
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.854 | 32 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.986 | 31 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.001 | 28 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:26.014 | 35 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.283 | 33 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.590 | 31 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:26.789 | 34 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.101 | 39 |
9. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:27.280 | 34 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27.448 | 23 |
11. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.525 | 31 |
12. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:27.528 | 29 |
13. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:27.536 | 22 |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.697 | 30 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:28.095 | 35 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:28.376 | 33 |
17. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:28.583 | 31 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:29.386 | 29 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:30.829 | 22 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:30.912 | 23 |
21. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:32.106 | 36 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:32.135 | 30 |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | idő nélkül | 1 |
Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | nem indul |