A McLaren a lista élére ugrott az átépített autóval

Vágólapra másolva!
2011.03.25. 06:31
null
Jenson Buttoné volt a legjobb pénteki köridő: jól sikerült a McLaren átalakítása (Fotók: Reuters)
Címkék
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj felvezetése szinte minden szaklapban arról szólt, hogy a McLaren óriási bajban van, hiszen a teszteken képtelen volt folyamatosan körözni és feleannyi kilométert tett meg, mint a Ferrari. A wokingiak átépítették helyenként túl bonyolultnak vélt autójukat, és a második melbourne-i szabadedzés alapján úgy tűnik, sikerrel járhatnak: Jenson Button zárt az élen, megelőzve Lewis Hamiltont.

Bár az időjósok az első edzésre vártak esőt, azt megúszta a mezőny erős széllel, a késő délutáni tréningre viszont megérkezett az égi áldás, pár perccel a kezdés előtt elkezdett szemerkélni az eső. Ám nagy mennyiségű csapadék nem hullott, az olykor-olykor eleredő minimális eső nem zavarta meg a második másfél órás tréninget.

Az első edzés történéseiről ide kattintva olvashatnak.

Ez azért volt fontos, mert Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil-szövetség versenyigazgatója kiadta a csapatoknak az utasítást, amely szerint a versenyre gyakorolva az edzés utolsó 30 percében csak a célegyenesben használhatják a pilóták a kinyitható hátsó légterelőt, de a pénteken nyilvánosságra hozott szabály szerint esőben egyáltalán nincs lehetőségük az eszköz bevetésére.

A csapatok az autóikon a Japánban 
történt katasztrófa károsultjainak üzentek
A csapatok az autóikon a Japánban történt katasztrófa károsultjainak üzentek

Az edzés első mért köreit Sergio Pérez és Alguersuari jegyezte, majd az első tíz percben többen csatlakoztak hozzájuk, és Michael Schumacher 1:27.979 perccel állt az élre.

Nem sokkal később Felipe Massa, majd Lewis Hamilton vette át a német helyét, a McLaren 2008-as világbajnoka 1:27.056 perccel került a lista tetejére. Ennél az első, kora délutáni edzésen csak Mark Webber volt gyorsabb. Nico Rosberg fantasztikus első két szektort futott, ám gyors köre végén feltartották, ezért nem tudta végigszáguldani ezen a szinten a kört, és csak a második helyre jött fel – volt egy ilyen menete az első edzésen is, a Mercedes tehát még mindig nem mutatta meg, mit tud igazán.

Annál inkább a McLaren: Hamilton remek középső szektorával 1:26.961 perces időt futott, majd Jenson Button a nap legjobb idejével (1:26.706) állt az élre.

Azután Schumacher vette át a vezetést (1:27.590), de az edzés felénél jöttek a lágy gumik, amelyeken a McLarenek voltak a leggyorsabbak: Hamilton 1:25.986 perces körére Button 1:25.854-gyel válaszolt, miközben az addig inkább tele tankkal körözgető Red Bullok is feljöttek az élmezőnybe: Sebastian Vettel a 4., Mark Webber az 5. helyre.

 

A McLarenek és a Red Bullok közé Fernando Alonso szorult be a Ferrarival (az edzés közben a spanyol autójának kisebb meghibásodásán dolgoztak a szerelők), s mivel közelgett az utolsó félóra, amelyben nem minden egyenesben, hanem csak a célegyenesben nyithatták ki a pilóták a légellenállás csökkenésével járó hátsó légterelő elemet – ezek voltak az utolsó percek az igazán jó időeredmény elérésére.

A hátralévő félórára feltankolták az autókat, és lassabb tempójú körözéssel teltek a percek. A Hispaniáknak továbbra sem láthattuk jelét. Aztán az utolsó három percre Vitantonio Liuzzi a pályára gurult a Hispania-Cosworthtal, amelyet sikerült összeraknia a csapatának.

A két tréning között maga Geoff Willis, a kocsi építésének vezetője feküdt a félkész kocsi alá, hátha tud segíteni a szereplőknek az F111 utolsó simításainak elvégzésében. Liuzzi mért kört nem tudott futni, de legalább meggyőződhetett róla a gárda, hogy működik az (egyik) autó. Náluk már ez is nagy sikernek számít.

Az első edzést az istállójuk döntése értelmében a tesztpilóta javára kihagyó Jarno Trulli (Lotus), Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Paul di Resta (Force India) trió is megkezdhette a körözést Melbourne-ben, Trulli egyszer ki is csúszott, s a kavicságyból próbált visszatérni a pályára. Majdnem úgy járt, mint Karun Chandhok délelőtt, de szerencséje volt, mert nem egy fal mellett történt a "baleset".

A tavalyi újonc csapatok közül a Lotus és a Virgin sincs túl jó formában, úgy tűnik, minden igyekezete ellenére legalább annyira távol maradt a középmezőnytől, mint az előző szezon végén. A Lotust az sem nagyon vigasztalhatja, hogy két másodperccel megverte a Virgint, hiszen közben legalább ugyanannyival kikapott a többiektől.

A McLarennél viszont annál jobban bizakodhatnak, a télen gyengélkedő autó mindkét pilótájával a volánnál gyorsnak tűnik. Ám ne feledjük, ez is még csak a tesztelések egyik fajtája, itt sem feltétlenül azonos üzemanyagszinttel száguldottak a résztvevők. Ugyanakkor úgy tűnik, a McLaren túljutott egyik legfőbb tavalyi gyengéjén: a lágy gumikat remekül használja.

Az igazság persze csak a szombati időmérőn, illetve a vasárnapi futamon derül majd ki.

Az utolsó tíz percben egyébként esni kezdett az eső a boxutcában, több pilóta is félbeszakította a körözést, de néhányan kint maradtak a pályán, mert nem érezték jelentősnek a csapadékot. Rosbergnek azért szólt a Mercedes, hogy ne nyissa ki a hátsó légterelő lemezét, mert az eső miatt a versenyigazgató megtiltotta azt – annak ellenére, hogy nem esős gumi volt a pályán haladó autókon.

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:25.854 32 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:25.986 31
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:26.001 28
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:26.014 35
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.283 33
6. Michael Schumacher német Mercedes 1:26.590 31
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:26.789 34
8. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:27.101 39
9. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:27.280 34
10. Nico Rosberg német Mercedes 1:27.448 23
11. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:27.525 31
12. Vitalij Petrov orosz Renault 1:27.528 29
13. Nick Heidfeld német Renault 1:27.536 22
14. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:27.697 30
15. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:28.095 35
16. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:28.376 33
17. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:28.583 31
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:29.386 29
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:30.829 22
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:30.912 23
21. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:32.106 36
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:32.135 30
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth idő nélkül 1
Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth nem indul

 

Legfrissebb hírek

Gálfi Dalma a főtábla küszöbén Cincinnatiben

Tenisz
4 perce

Kosárlabda: sok a hiányzó, de azért bízhatunk a győzelemben

Kosárlabda
17 perce

„Talán holnap elfogadom, hogy itt a vége!” – Ligeti Dániel visszavonult

Birkózás
32 perce

Japán csoda: Hirosimában, a bombázás napján született Szakai Josinori, az 1964-es tokiói olimpia szimbóluma

Népsport
44 perce

Gazdagék nyertek, maradt esélyük a továbbjutásra a Ligák Kupájában

Légiósok
1 órája

Ismét fergeteges buli zárta a Magyar Nagydíj hétvégéjét

F1
1 órája

„Lehet ezt még fokozni!” – exkluzív interjú Kós Huberttel

Úszás
2 órája

Szerdai sportműsor: folytatódnak a BL-selejtezők, pályán az FTC is

Minden más foci
9 órája
Ezek is érdekelhetik