
A világbajnoki pontverseny jóval szorosabbá vált a tegnapi verseny következtében, mint eddig. A futam előtt élen álló Lewis Hamilton Monzában már az első körben kiesett, a nullázás pedig még nagyon sokba kerülhet a britnek.
Alonso nagyszerűen versenyzett Monzában, hátránya a pontversenyt vezetőhöz képest 41-ről 21 pontra csökkent (igaz, már nem is Hamilton az első, hanem Mark Webber).
„Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy itt, a szurkolóink előtt nyújtottunk ilyen jó teljesítményt. Hihetetlenül jó dolog ilyenkor a dobogón állni, látni a sok szimpatizánst, ahogy a nemzeti himnuszt énekli" – nyilatkozta a versenyt követően Stefano Domenicali.
„Már Belgiumban is elmondtam, a legfontosabb célunk, hogy minél jobban felzárkózzunk a riválisainkra Monzában, és ez sikerült. Már teljesen nyílt a küzdelem, nem lehet megmondani, ki lesz a világbajnok. Ha valaki, aki a táblázat elején van, hibázik, kicsúszik, vagy összeütközik valakivel, a többiek azonnal közel kerülnek hozzá. Nagyon fontos most, hogy megbízhatóan versenyezzünk egészen az utolsó futamig" – vélekedett Domenicali.
A csapatfőnök úgy véli, bármilyen taktikával megnyerték volna a versenyt – bár Alonso a boxkiállással előzte meg Buttont, – ugyanis a Ferrari jobb volt a hétvégén, mint a McLaren.
„Mivel a rajtnál pozíciót vesztettünk, kénytelenek voltunk a látott taktikát alkalmazni. Egyetlen egy dolog járt a fejünkben: a kerékcsere előtt hihetetlenül gyors, tökéletes kört kell futnunk. Nagy hálával tartozom a szerelőknek, az ő kiváló munkájuk nélkül nem sikerült volna Alonsót az első helyre behozni" – elemezte a Ferrari taktikáját Domenicali.
Fernando Alonso (aki az ötödik helyről a harmadikra jött fel a pontversenyben) tehát jelentős lépést tett a vb-címért folyó versenyben maradásért Monzában, a világbajnokságból hátralévő öt versenyen még bármi lehet.
Jelenleg Mark Webber vezeti a tabellát, akit öt pont lemaradással követ Lewis Hamilton. Webbernek 21 pont előnye van a monzai győztes Alonsóval szemben, de elvileg Button (22 pont) és Vettel (24 pont) hátránya sem ledolgozhatatlan, sőt matematikailag – de kizárólag matematikailag! – még Massa, Rosberg és Kubica is megnyerhetné a vb-t. Ami viszont biztos: ha a feje tetejére állna a világ, és Michael Schumacher a hátralévő összes versenyt megnyerné (azaz 125 pontot szerezne), miközben a pontversenyben előtte állók mindegyik futamon kiesnének, a hétszeres világbajnok már akkor sem végezhetne az élen a 2010-es pontversenyben.
| PILÓTÁK | |
| 1. Webber | 187 |
| 2. Hamilton | 182 |
| 3. Alonso | 166 |
| 4. Button | 165 |
| 5. Vettel | 163 |
| 6. Massa | 124 |
| 7. N. Rosberg | 112 |
| 8. Kubica | 108 |
| 9. M. Schumacher | 46 |
| 10. Sutil | 45 |
| 11. Barrichello | 31 |
| 12. Kobajasi | 21 |
| 13. Petrov | 19 |
| 14. Hülkenberg | 16 |
| 15. Liuzzi | 13 |
| 16. Buemi | 7 |
| 17. De la Rosa | 6 |
| 18. Alguersuari | 3 |
| KONSTRUKTŐRÖK | |
| 1. Red Bull-Renault | 350 |
| 2. McLaren-Mercedes | 347 |
| 3. Ferrari | 290 |
| 4. Mercedes | 158 |
| 5. Renault | 127 |
| 6. Force India-Mercedes | 58 |
| 7. Williams-Cosworth | 47 |
| 8. Sauber-Ferrari | 27 |
| 9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |





