A még mindig készülőben lévő pálya miatt komoly gondok adódtak a Formula–1-es Koreai Nagydíj körül, amelyet a versenynaptár szerint október 24-én kellene megrendezni.
„Nem állunk jól. Már júliusban meg kellett volna ejteni az utolsó bejárást" – mondta hétfőn aggódva Bernie Ecclestone, az F1 teljhatalmú ura. MTI |
„Döntő pillanathoz érkeztünk a szezonban. Nyugodtnak és koncentráltnak kell maradnunk, és a legjobb csomaggal kell megérkeznünk Japánba, mind a kocsikat, mind a pilóták felkészültségét, mind a csapatot illetően. Ha valaki hibázik, azért nagy árat fizethet" – mondta Stefano Domenicali Ferrari-főnök a Szingapúri Nagydíjat követően.
„A megbízhatóság a legfontosabb, ugyanis csapatként nagyot vesztettünk a hétvégén – utalt a sportvezető Felipe Massa váltóproblémáira, aminek következtében a brazil csak a mezőny végéről indulhatott a versenyen. – Tudjuk, hogy abban az időszakban vagyunk, amikor a csapatoknak már el kell kezdeniük az új autó fejlesztését, különben lemaradnak vele, így érdekes négy futam előtt állunk."
Martin Whitmarsh, a McLaren csapatvezetője is megszólalt Lewis Hamilton ütközésével kapcsolatban, aminek következtében a brit pilóta ismét nullázott.
„Szerintem Lewis nagyon balszerencsés volt. Biztos vagyok benne, hogy a média másként fogja tálalni, de az én véleményem szerint nem hibázott az esetnél. Ha megnézzük, mi történt Monzában Lewis és a Ferrari között, akkor a mostani eset a fordítottja volt. Lewis elment Mark mellett, és csak kis helyet hagyott a kanyarban, Marknak nagy szerencséje volt, hogy folytatni tudta a versenyt. Hibáztathatnánk a Red Bull pilótáját, mint ahogy sokan tették azt az elmúlt futamon Lewis esetében, de az igazság az, hogy mindketten autóversenyzők, és az előzések általában veszélyt hordoznak magukban" – mondta Whitmarsh.
A második helyen célba érő Sebastian Vettel szerint egyedül az utolsó körökben volt reális esélye megelőzni spanyol riválisát:„Tulajdonképpen csak az utolsó körökben volt esélyem az előzésre, de ez végül nem sikerült. Korábban egyszerre jöttünk ki a kerékcserére, ahol kicsit hibáztam, különben már hamarabb közel kerülhettem volna Fernandóhoz. Ahogy ő is elmondta, ezen a pályán nem olyan könnyű előzni, nagy hibát pedig nem követett el, így örülnünk kell a második helynek. Még négy verseny van hátra, és nagyon szoros a pontverseny, szerintem az első öt pilóta közül még bárki odaérhet a végén. A dolgok gyorsan változhatnak, elég csak, ha Fernando esetét nézzük, akit nem sokkal ezelőtt még mindenki leírt" – nyilatkozta Vettel.
A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Alonso | Ferrari | 1 óra 57:53.579 |
2. Vettel | Red Bull-Renault | +0.293 |
3. Webber | Red Bull-Renault | +29.141 |
4. Button | McLaren-Mercedes | +30.384 |
5. N. Rosberg | Mercedes | +49.394 |
6. Barrichello | Williams-Cosworth | +56.101 |
7. Kubica | Renault | +1:26.559 |
8. Massa | Ferrari | +1:53.297 |
9. Sutil | Force India-Mercedes | +2:12.416* |
10. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +2:12.791* |
11. Petrov | Renault | +1 kör |
12. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
13. M. Schumacher | Mercedes | +1 kör |
14. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
15. Di Grassi | Virgin-Cosworth | +2 kör |
16. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +3 kör |
A leggyorsabb kör: Alonso, 1:47.976 | ||
*Sutil és Hülkenberg 20 másodperces büntetést kapott. | ||
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Glock | Virgin-Cosworth | 51 |
Heidfeld | Sauber-Ferrari | 35 |
Hamilton | McLaren-Mercedes | 34 |
Klien | HRT-Cosworth | 30 |
Kobajasi | Sauber-Ferrari | 29 |
B. Senna | HRT-Cosworth | 28 |
Trulli | Lotus-Cosworth | 26 |
Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 |
PILÓTÁK | |
1. Webber | 202 |
2. Alonso | 191 |
3. Hamilton | 182 |
4. Vettel | 181 |
5. Button | 177 |
6. Massa | 128 |
7. N. Rosberg | 122 |
8. Kubica | 114 |
9. Sutil | 47 |
10. M. Schumacher | 46 |
11. Barrichello | 39 |
12. Kobajasi | 21 |
13. Petrov | 19 |
14. Hülkenberg | 17 |
15. Liuzzi | 13 |
16. Buemi | 7 |
17. De la Rosa | 6 |
18. Alguersuari | 3 |
CSAPATOK | |
1. Red Bull-Renault | 383 |
2. McLaren-Mercedes | 359 |
3. Ferrari | 319 |
4. Mercedes | 168 |
5. Renault | 133 |
6. Force India-Mercedes | 60 |
7. Williams-Cosworth | 56 |
8. Sauber-Ferrari | 27 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |