
A még mindig készülőben lévő pálya miatt komoly gondok adódtak a Formula–1-es Koreai Nagydíj körül, amelyet a versenynaptár szerint október 24-én kellene megrendezni.
„Nem állunk jól. Már júliusban meg kellett volna ejteni az utolsó bejárást" – mondta hétfőn aggódva Bernie Ecclestone, az F1 teljhatalmú ura. MTI |
„Döntő pillanathoz érkeztünk a szezonban. Nyugodtnak és koncentráltnak kell maradnunk, és a legjobb csomaggal kell megérkeznünk Japánba, mind a kocsikat, mind a pilóták felkészültségét, mind a csapatot illetően. Ha valaki hibázik, azért nagy árat fizethet" – mondta Stefano Domenicali Ferrari-főnök a Szingapúri Nagydíjat követően.
„A megbízhatóság a legfontosabb, ugyanis csapatként nagyot vesztettünk a hétvégén – utalt a sportvezető Felipe Massa váltóproblémáira, aminek következtében a brazil csak a mezőny végéről indulhatott a versenyen. – Tudjuk, hogy abban az időszakban vagyunk, amikor a csapatoknak már el kell kezdeniük az új autó fejlesztését, különben lemaradnak vele, így érdekes négy futam előtt állunk."
Martin Whitmarsh, a McLaren csapatvezetője is megszólalt Lewis Hamilton ütközésével kapcsolatban, aminek következtében a brit pilóta ismét nullázott.
„Szerintem Lewis nagyon balszerencsés volt. Biztos vagyok benne, hogy a média másként fogja tálalni, de az én véleményem szerint nem hibázott az esetnél. Ha megnézzük, mi történt Monzában Lewis és a Ferrari között, akkor a mostani eset a fordítottja volt. Lewis elment Mark mellett, és csak kis helyet hagyott a kanyarban, Marknak nagy szerencséje volt, hogy folytatni tudta a versenyt. Hibáztathatnánk a Red Bull pilótáját, mint ahogy sokan tették azt az elmúlt futamon Lewis esetében, de az igazság az, hogy mindketten autóversenyzők, és az előzések általában veszélyt hordoznak magukban" – mondta Whitmarsh.

„Tulajdonképpen csak az utolsó körökben volt esélyem az előzésre, de ez végül nem sikerült. Korábban egyszerre jöttünk ki a kerékcserére, ahol kicsit hibáztam, különben már hamarabb közel kerülhettem volna Fernandóhoz. Ahogy ő is elmondta, ezen a pályán nem olyan könnyű előzni, nagy hibát pedig nem követett el, így örülnünk kell a második helynek. Még négy verseny van hátra, és nagyon szoros a pontverseny, szerintem az első öt pilóta közül még bárki odaérhet a végén. A dolgok gyorsan változhatnak, elég csak, ha Fernando esetét nézzük, akit nem sokkal ezelőtt még mindenki leírt" – nyilatkozta Vettel.
| A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
| 1. Alonso | Ferrari | 1 óra 57:53.579 |
| 2. Vettel | Red Bull-Renault | +0.293 |
| 3. Webber | Red Bull-Renault | +29.141 |
| 4. Button | McLaren-Mercedes | +30.384 |
| 5. N. Rosberg | Mercedes | +49.394 |
| 6. Barrichello | Williams-Cosworth | +56.101 |
| 7. Kubica | Renault | +1:26.559 |
| 8. Massa | Ferrari | +1:53.297 |
| 9. Sutil | Force India-Mercedes | +2:12.416* |
| 10. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +2:12.791* |
| 11. Petrov | Renault | +1 kör |
| 12. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
| 13. M. Schumacher | Mercedes | +1 kör |
| 14. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
| 15. Di Grassi | Virgin-Cosworth | +2 kör |
| 16. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +3 kör |
| A leggyorsabb kör: Alonso, 1:47.976 | ||
| *Sutil és Hülkenberg 20 másodperces büntetést kapott. | ||
| NEM ÉRT CÉLBA | ||
| Glock | Virgin-Cosworth | 51 |
| Heidfeld | Sauber-Ferrari | 35 |
| Hamilton | McLaren-Mercedes | 34 |
| Klien | HRT-Cosworth | 30 |
| Kobajasi | Sauber-Ferrari | 29 |
| B. Senna | HRT-Cosworth | 28 |
| Trulli | Lotus-Cosworth | 26 |
| Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 |
| PILÓTÁK | |
| 1. Webber | 202 |
| 2. Alonso | 191 |
| 3. Hamilton | 182 |
| 4. Vettel | 181 |
| 5. Button | 177 |
| 6. Massa | 128 |
| 7. N. Rosberg | 122 |
| 8. Kubica | 114 |
| 9. Sutil | 47 |
| 10. M. Schumacher | 46 |
| 11. Barrichello | 39 |
| 12. Kobajasi | 21 |
| 13. Petrov | 19 |
| 14. Hülkenberg | 17 |
| 15. Liuzzi | 13 |
| 16. Buemi | 7 |
| 17. De la Rosa | 6 |
| 18. Alguersuari | 3 |
| CSAPATOK | |
| 1. Red Bull-Renault | 383 |
| 2. McLaren-Mercedes | 359 |
| 3. Ferrari | 319 |
| 4. Mercedes | 168 |
| 5. Renault | 133 |
| 6. Force India-Mercedes | 60 |
| 7. Williams-Cosworth | 56 |
| 8. Sauber-Ferrari | 27 |
| 9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |







