A Ferrari ezt megelőzően a 2008-as Brazil Nagydíjon szerezte meg a pole pozíciót, az 1990-es évek óta nem volt ilyen hosszú ínséges időszaka az olasz istállónak ebben a tekintetben. Alonso egyébként még az utolsó pillanatokban sem hitte volna, hogy megnyeri az időmérőt.
„Szép meglepetés volt ez – nyilatkozta Alonso, aki pályafutása során 19. alkalommal indulhat majd az élről. – Megálltam a parc fermében (lezárt parkoló, a pilótáknak itt kell hagyniuk az autójukat éjszakára), és a csapat rádión közölte velem, hogy van esélyem megtartani az első helyet. Többen azonban még az utolsó körüket rótták, köztük Button is. Azt gondoltam, hogy a végén valaki megelőz néhány századdal, és csak a második vagy harmadik helyet szerzem meg.”
A spanyol versenyző – aki 41 ponttal van lemaradva a világbajnoki pontversenyt vezető Lewis Hamiltontól – nem érez nagyobb nyomást az átlagosnál, a dobogóról azonban nem szeretne lemaradni vasárnap.
„Holnap legalább a dobogón kell végeznem, hogy versenyben maradhassak a világbajnoki címért, de nincs rajtam nagy nyomás. Nem érzem azt, hogy muszáj lenne nyernem holnap vagy a következő futamon, azt viszont tudjuk, hogy még egy kiesés vagy rossz eredmény már nem fér bele.”
Lewis Hamilton rosszul döntött. Ezt az angol pilóta saját maga ismerte el, miután csak az ötödik rajthelyet szerezte meg. A rossz döntés az volt, hogy csapattársával, a második legjobb időt autózó Jenson Buttonnal ellentétben ő nem használta az F-csatornát.
„Azt hiszem, ez nagy mértékben befolyásolta a végeredményt. Csalódott vagyok az ötödik hely miatt. Úgy döntöttünk, hogy kisebb leszorítóerővel megyek, de az autó így sokat csúszkált, minden típusú gumin gondjaim voltak. Rossz döntés volt, hibáztunk, de holnap ettől még keményen odateszem magam” – fogadkozott Hamilton.
Michael Schumacher a 12. helyen zárta az időmérőt, elmondása szerint ezzel kihozta a maximumot az autójából, amelynek nem voltak tökéletesek a beállításai. A hétszeres világbajnok öt hellyel indulhat hátrébb, mint csapattársa, Nico Rosberg, aki 11–3-ra vezet ellene az időmérőkön elért eredmények tekintetében.
AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNYE | ||||
1. Alonso | Ferrari | 1:22.646 | 1:22.297 | 1:21.962 |
2. Button | McLaren-Mercedes | 1:23.085 | 1:22.354 | 1:22.084 |
3. Massa | Ferrari | 1:22.421 | 1:22.610 | 1:22.293 |
4. Webber | Red Bull-Renault | 1:23.431 | 1:22.706 | 1:22.433 |
5. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:22.830 | 1:22.394 | 1:22.623 |
6. Vettel | Red Bull-Renault | 1:23.235 | 1:22.701 | 1:22.675 |
7. Rosberg | Mercedes | 1:23.529 | 1:23.055 | 1:23.027 |
8. Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:23.516 | 1:22.989 | 1:23.037 |
9. Kubica | Renault | 1:23.234 | 1:22.880 | 1:23.039 |
10. Barrichello | Williams-Cosworth | 1:23.695 | 1:23.142 | 1:23.328 |
11. Sutil | Force India-Mercedes | 1:23.493 | 1:23.199 | |
12. Schumacher | Mercedes | 1:23.840 | 1:23.388 | |
13. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:24.273 | 1:23.659 | |
14. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.744 | 1:23.681 | |
15. Petrov | Renault | 1:24.086 | 1:23.819 | |
16. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.083 | 1:23.919 | |
17. De la Rosa | Sauber-Ferrari | 1:24.442 | 1:24.044 | |
18. Trulli | Lotus-Cosworth | 1:25.540 | ||
19. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:25.742 | ||
20. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:25.774 | ||
21. Glock | Virgin-Cosworth | 1:25.934 | ||
22. Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:25.974 | ||
23. Senna | Hispania-Cosworth | 1:26.847 | ||
24. Jamamoto | Hispania-Cosworth | 1:27.020 |
Timo Glockot és Vitalij Petrovot öt rajthelyes büntetéssel sújtották.