Alonso Monza után Szingapúrban is rajt-cél győzelmet aratott, ezzel pedig még közelebb került a listavezető Webberhez.
„Pokoli nehéz verseny volt, hosszú és gyötrelmes út vezetett a sikerhez, olyan magas volt a páratartalom, hogy alig kaptam levegőt – nyilatkozta Alonso, aki pályafutása 25. futamgyőzelmét szerezte meg a villanyfényes éjszakai száguldáson. – Ez a diadal azt jelenti, hogy továbbra is versenyben vagyunk a világbajnoki címért zajló küzdelemben."
„Nem változott semmi, nagyon szoros az élmezőny, még mindig öt pilótának van esélye a végső győzelemre. Marknak egy kicsit nagyobb a mozgástere a hibázásra, a többieknek nagyon oda kell figyelniük. Továbbra is a legjobbunkat próbáljuk majd nyújtani, nem tudható, hogy ez elég lesz-e a sikerhez, de a végsőkig fogunk küzdeni" – tette hozzá a spanyol pilóta.
„Az utolsó körben több körülményre is oda kellett figyelni, de a lényeg az volt, hogy Vettelt magam mögött tudjam tartani, és ez sikerült. Nagyon nehéz volt ez a verseny, főleg a magas páratartalom miatt, de az autó és a csapat is remek volt, így a következő versenyeken is versenyképesek lehetünk" – zárta mondandóját a Ferrari versenyzője.
„Azt gondolom, hogy a jó rajt után mindent kihoztunk a versenyből, amit csak lehetett. Jó volt ismét utcai pályán versenyezni, hiszen ilyenkor mindig nehéz koncentrálni, az autó is többször csúszkált. Ráadásul Alonsót is el kellett engednem, és bár az utolsó körben lett volna lehetőségem, nem sikerült megelőznöm, de összességében elégedett vagyok a második hellyel" – nyilatkozta a második helyen befutó Sebastian Vettel.
„Nem volt könnyű hétvége a számomra, talán ez volt a legnehezebb a szezonban. A korai kiállás után sem pánikoltunk, hogy időt veszítek a lassabb autók mögött, és szerencsére sikerült viszonylag hamar túljutnom rajtuk. A biztonsági autó kiállása után nehéz volt újra felvenni a verseny ritmusát, sok időt vesztegettem el a lassabb autók mögött, de örülök a harmadik helynek. Hamilton ellen nem volt könnyű a dolgom, aztán a baleset, amely teljesen vétlen volt, végül mindent eldöntött. Mindketten a határon autóztunk, nem volt nagy az ütközés, de ahhoz elég lett volna, hogy mindketten kiessünk, szerencsére én tudtam folytatni " – összegzett az első helyét megtartó Mark Webber.
„Még mindig van hátra négy verseny, húsz ponttal vagyok Mark mögött, ami egy kezelhető különbség, de nem fogok már többet kimondottan a vb-címre gondolni, hanem megpróbálom élvezni a szezon hátralevő részét. Még nem látom tisztán, mi történt az ütközés során, de az én szemszögemből nézve, észrevettem hogy hibázott egy lekörözendő versenyző mögött, és én pedig megpróbáltam elmenni mellette. Azt hittem, hogy sikerült teljesen elé kerülnöm, de próbáltam neki elég helyet hagyni a kanyarban, a következő pillanatban azonban összeütköztünk, én pedig kiestem. De ilyen az autósport..." – értékelt Lewis Hamilton.
Bernie Ecclestone, a száguldó cirkusz kereskedelmi jogainak tulajdonosa továbbra is kétségeinek adott hangot a dél-koreai futammal kapcsolatban: „Amíg nem jön el a verseny ideje, kétségeim lesznek a futammal kapcsolatban" – idézi Ecclestone-t az AP hírügynökség. A dél-koreai szervezők azonban ígérik, a pálya idejében készen fog állni a mezőny fogadására. |
A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Alonso | Ferrari | 1 óra 57:53.579 |
2. Vettel | Red Bull-Renault | +0.293 |
3. Webber | Red Bull-Renault | +29.141 |
4. Button | McLaren-Mercedes | +30.384 |
5. N. Rosberg | Mercedes | +49.394 |
6. Barrichello | Williams-Cosworth | +56.101 |
7. Kubica | Renault | +1:26.559 |
8. Massa | Ferrari | +1:53.297 |
9. Sutil | Force India-Mercedes | +2:12.416* |
10. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +2:12.791* |
11. Petrov | Renault | +1 kör |
12. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
13. M. Schumacher | Mercedes | +1 kör |
14. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
15. Di Grassi | Virgin-Cosworth | +2 kör |
16. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +3 kör |
A leggyorsabb kör: Alonso, 1:47.976 | ||
*Sutil és Hülkenberg 20 másodperces büntetést kapott. | ||
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Glock | Virgin-Cosworth | 51 |
Heidfeld | Sauber-Ferrari | 35 |
Hamilton | McLaren-Mercedes | 34 |
Klien | HRT-Cosworth | 30 |
Kobajasi | Sauber-Ferrari | 29 |
B. Senna | HRT-Cosworth | 28 |
Trulli | Lotus-Cosworth | 26 |
Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 |
PILÓTÁK | |
1. Webber | 202 |
2. Alonso | 191 |
3. Hamilton | 182 |
4. Vettel | 181 |
5. Button | 177 |
6. Massa | 128 |
7. N. Rosberg | 122 |
8. Kubica | 114 |
9. Sutil | 47 |
10. M. Schumacher | 46 |
11. Barrichello | 39 |
12. Kobajasi | 21 |
13. Petrov | 19 |
14. Hülkenberg | 17 |
15. Liuzzi | 13 |
16. Buemi | 7 |
17. De la Rosa | 6 |
18. Alguersuari | 3 |
CSAPATOK | |
1. Red Bull-Renault | 383 |
2. McLaren-Mercedes | 359 |
3. Ferrari | 319 |
4. Mercedes | 168 |
5. Renault | 133 |
6. Force India-Mercedes | 60 |
7. Williams-Cosworth | 56 |
8. Sauber-Ferrari | 27 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |