Az új ring a sivatagban található, ezért a bahreini pályához hasonlítható – a meleg, száraz időjárás kedvező lehet a Brawn GP-nek. Mivel autók még nemigen jártak a pályán, a tapadás alacsony lesz, és az ideális íveken fog tisztulni a pálya, azt elhagyva viszont „kalandos útra indulhatnak" a versenyzők.
Vonalvezetését tekintve leginkább a valenciai utcai aszfaltcsíkhoz hasonlítható a pálya, hosszú egyenesei és derékszögű kanyarjai miatt. A célegyenesen kívül még négy olyan egyenes található, ahol a sebesség 280 km/h körüli, vagy fölötti. Beállítások terén a barcelonai, illetve az isztambuli versenypályához áll a legközelebb, már ami a leszorítóerőt illeti.A Jasz Marina-i aszfaltcsík vonalvezetése rendkívül izgalmasnak tűnik, az 5555 méter hosszú pályát ugyanis 21 kanyar alkotja, a köridőt 1 perc 40 másodperc környékére várják a szakértők. A célegyenest a 130 km/h körül vehető derékszögű balkanyar követi, majd a gyors, 200 km/h-s bal. Ez egy gyors rész, amit egy bal-jobb kombináció tör meg, utána a pálya leglassabb kanyarjával, ami egy 80 km/h-s bal visszafordító.
Ezután újabb gyors rész következik, egy lassítóval (bal-jobb) összekötve. A pálya első fele tehát gyors, ez után rövidebb egyenesek és többnyire 3. sebességi fokozatban bevehető kanyarok következnek.A 11. kanyar féktávja egy jó előzési pont lehet, akár a 7. és 8. kanyarokat összekötő egyenes. A bal-jobb-bal sikán után egy harmadikban vehető derékszögű kanyar, majd 3 jobbkanyar következik, amiből az első kettő gyors törés, a végén 280 km/h-val és innen kell élesen jobbra fordulni, 100 km/h alatt. Ezt két balkanyar követi, majd a célegyenesre ráfordító dupla jobb, ami igazán technikás, mert az első enyhébb, a második élesebb és két törés alkotja – épp ezért nem könnyű eltalálni, hogy mikor kezdjék el venni. A rázóköveket a lassabb kanyarokban érdemes használni.
A sok kanyar és a hosszú egyenesek utáni kemény féktávok és éles kanyarok miatt ezen a pályán nem lesz könnyű összerakni egy gyors kört az időmérőn, de szerencsére elmondható, hogy akad néhány előzési pont.
A verseny külön érdekessége az időzítése lesz. Idén volt már példa késő délutáni futamra Ausztráliában és Malajziában, és éjszakai futam is volt Szingapúrban, az év utolsó versenye viszont igazi különlegesség lesz, mert világosban kezdődik és lámpafénynél fejeződik be.
A kiszolgáló létesítmények pedig önmagukért beszélnek: a tervezők elmondása szerint az eddigi pályákat a versenyzőkre tervezték, ez viszont olyan, amit kifejezetten a nézők igényei szerint alkottak.
1.2 kilométer hosszú a hátsó egyenes, amely a leghosszabb kanyar nélküli szakasz az idei versenynaptárban. 3 kanyart vág le a pályából az, aki a boxba látogat: persze nem lesz gyorsabb ettől, hiszen a kijárat igencsak kanyargós, főleg a célegyenes alatt átvezető aluljáró, amely a pálya egyik legkényesebb pontja, hiszen aki a derékszögű balkanyarban megcsúszik, biztosan a falnak ütközik. 5 csillagos a Yas Marina Hotel, amely alatt elhalad a pálya, és amelynek 60 méter magas épületében 500 luxusszobát alakítottak ki. Az épület teteje összefüggő napelemekből áll, amelyek az energiaellátás egy részét garantálják. 2500 hektárnyi a mesterségesen létrehozott Jasz-sziget területe, amelyen a versenypálya és a Ferrari élményparkja mellett a Warner Bros filmparkja is fekszik. 5000 fős a VIP-páholy, a kiemelt vendégek nagy érdeklődése miatt ez ezerrel több az eredeti tervnél. 14 000-nél is több munkás vett részt a versenypálya elkészítésében, a munka 2007 februárjától idén nyárig tartott. 50 000 jegy kelt el a hétvégi futamra, ami telt házat jelent, ráadásul az F1-ben egyedülálló módon minden lelátó fedett. 35 000 000 munkaórát vett igénybe a pálya elkészítése. |