A Ferrari ezután már a 2010-es autó fejlesztésére koncentrálna

Vágólapra másolva!
2009.06.27. 20:03
Nyolc futam ment eddig le a Formula–1 idei szezonjából, azonban a Ferrarinál már a következő évi modellt kezdenék el tervezni. Az olasz istálló jelenleg a negyedik helyen áll a konstruktőrök versenyében a Brawn, a Red Bull és a Toyota mögött, s különösen az első kettő előnye tűnik behozhatatlannak. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke ezért úgy látja, a csapat már elkezdhetné fejleszteni a jövő évi autót.
A Ferrarinál már a jövő évi modellre koncentrálnának
Fotó: Action Images (archív)
A Ferrarinál már a jövő évi modellre koncentrálnának
A Ferrarinál már a jövő évi modellre koncentrálnának
Fotó: Action Images (archív)
A Ferrarinál már a jövő évi modellre koncentrálnának

Az eddigi futamok azt mutatták, hogy az idei F60 fantázianevű Ferrari nem képes felvenni a versenyt a két Brawnnal és a két Red Bull-lal. Bár az utolsó alkalmakon már látszott némi felzárkózás, a győzelemért folytatott harcba nem igazán tudott beleszólni az olasz istálló két pilótája, Kimi Räikkönen és Felipe Massa.

Mivel eddig csupán egyszer tudott valamelyik ferraris felállni a dobogóra (Räikkönen Monacóban 3. helyen végzett), ezért a konstruktőri vb-pontversenyben is tetemes a maranellóiak lemaradása.

Di Montezemolo ezért azt javasolja, hogy sürgősen összpontosítsák erőforrásaikat a jövő évi modell tervezésére.

„Biztos vagyok benne, hogy tudunk még javulni a hátralévő versenyeken, de nagyon nehéz, ha nem éppen lehetetlen drasztikus fejlődést elérni tesztek nélkül. Egyik versenyről a másikra nem könnyű változtatni az autó főbb jellemzőin” – mondta Di Montezemolo.

„Bízom benne, hogy jobbak leszünk a következő versenyen, és aztán teljes erőnkkel a jövő évi, immáron KERS nélküli autóra koncentrálhatunk” – tette hozzá az elnök.

Di Montezemolo szerint a szezon elején még nem teljesen tisztázott szabályok (diffúzorügy) is döntő szerepet játszottak a Ferrari gyengélkedésében.

„Sajnos nem voltak egyértelműek a szabályok. A csapatok különbözőféleképpen értelmezték az előírásokat, a Ferrari, a McLaren és a Renault hasonlóan, emiatt nem voltunk olyan versenyképesek, mint azelőtt. Ezért is küzdöttünk, hogy a szabályok következetesek és egyértelműek legyenek. Mi KERS-szel csináltuk meg az autót, ez nagyobb súlyt eredményezett, míg sok más csapat nem használt KERS-t. Ha a szövetség komolyan gondolja a KERS-t, akkor annak egyformának kell lennie mindenkinél, így eljött az idő, hogy visszatérjünk a tiszta szabályokhoz” – zárta mondandóját Di Montezemolo.
Legfrissebb hírek

„Csodálatos érzés visszatérni a dobogó felső fokára” – a Mercedes tovább vinné a lendületet

F1
1 órája

A Red Bull óvást nyújtott be a győztes Russell ellen – hivatalos

F1
2 órája

„Csakis magamat hibáztathatom” – Norris elnézést kért a McLarentől és Piastritól is

F1
3 órája

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
7 órája

Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

F1
7 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
12 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
14 órája

Hadjar rajtbüntetést kapott Sainz feltartásáért – hivatalos

F1
Tegnap, 1:12
Ezek is érdekelhetik