Fotó: Action Images
Fotó: Action Images
Úgy fest, az Ausztrál Nagydíj óta eltelt néhány napban a Ferrarinál az utazás mellett jutott idő az autó javítására is. A délelőtti tréningen Felipe Massa az 5., Kimi Räikkönen a 6. helyen zárt, aztán délután már brillíroztak: Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb, míg Felipe Massa a második lett.
„Reggel még gondom volt a KERS-szel, de ez délutánra már elhárult, és meg is lett az eredménye. Nem akarok semmit elkiabálni, ám az már látszik, hogy ha az autónak nincs műszaki gondja, akkor versenyképesek tudunk lenni. Remélem, hogy a holnapi időmérőn sem lesz problémánk” – mondta kissé óvatosan Räikkönen.
Vetélytársaival szemben a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton kifejezetten bizakodóan nyilatkozott – már amikor a versenyről faggatják, nem pedig a Trullival szembeni afférjáról még Ausztráliából, amely miatt a McLaren előbb felfüggesztette, majd ki is rúgta a sportigazgató Dave Ryant.
„Az autónk gyorsabb, erősebb annál, mint amire számítottam – jelentette ki Lewis Hamilton, aki az első tréningen a 7., a másodikon a 11. helyen zárt. – Ugyanakkor messze van még a tökéletestől a kocsi, hiszen a tapadással még mindig akadnak gondjaink.”
IDÉNYBEHARANGOZÓ
Megjelent a Nemzeti Sport Formula–1-es idénybeharangozó kiadványa! Olvasóink a 2009-es szezon csapatainak és versenypályáinak bemutatásán túl részletes leírást találnak az új szabályokról is. Kiadványunkat keresse az újságárusoknál! Csapattársa, Heikki Kovalainen szintén bizakodva beszélt az MP4-24-es teljesítményéről, noha a délelőtti tréning alkalmával csak hét kört tett meg, és a legrosszabb időt autózta. Délutánra már javult a teljesítménye, a kilencedik legjobb időt hozta össze, ami egyben azt is jelenti, hogy – mint Ausztráliában minden edzésen és az időmérőn – ismét legyőzte a világbajnoki címvédőt.
„Nekem nem volt bajom a tapadással, kevésbé volt poros a pálya, mint Ausztráliában, így szinte azonnal jól ment az autóm. Sokat fejlődtünk a kocsival, ami nagyon örömteli. Ígéretesnek tűnik, hogy a hosszabb etapok során álladó teljesítményt nyújt a kocsi. Ugyanakkor egy légkondi jól jönne, mert szinte felforrok a pilótafülkében” – fogalmazott Heikki Kovalainen.
A sepangi pályán eddig csalódást keltően teljesített Fernando Alonso, aki alig 32 kört tett meg a két tréning alatt, és 16. illetve 15. lett a Renault-jával. Ennek az az oka, hogy a kétszeres világbajnok fülgyulladással bajlódik, ami nem igazán kellemes, pláne, ha éppen 250-nel autóversenyez az ember fia.
Az idénynyitó ausztrál futamon parádésan teljesítő újonc Brawn GP-ről még nem szóltunk: Button egy 3. és egy 7., Barrichello egy 4. és egy 6. helyet tud felmutatni, a köridők pedig bizakodásra adnak okot – az már kevésbé, hogy a brazil autójában váltót cseréltek, ami miatt öt rajthelyes büntetést kapott.
„Munkás napon vagyunk túl, sokat dolgoztunk az autó egyensúlyának megtalálásán, és a megfelelő gumibeállításokon. A legnagyobb gondom, hogy a fékek túl könnyen blokkolják a kereket. Ezen mindenképp változtatni kell, és hiszem, hogy megtaláljuk az időmérőre az optimális beállításokat” – magyarázta az idénynyitót megnyerő Jenson Button.
Tekintse meg a Malajziai Nagydíj infografikáját!Szombaton 8 órakor kezdődik a harmadik szabadedzés, 11 órakor az időmérő, míg a verseny vasárnap 11 órakor rajtol el.