Fotó: f1.gpupdate.net
Itt kellett volna tesztelni...
Fotó: f1.gpupdate.net
Itt kellett volna tesztelni...
A múlt héten a Toyota technikai vezetője még arra biztatta a rivális csapatokat, tartsanak velük, és a spanyolországi Jerez helyett menjenek ők is Bahreinbe.
„Botorság télen Európában tesztelni, főleg a gumik szempontjából, hiszen azok ilyenkor annyira irreális körülmények között futnak, amelyek versenyhelyzetben nem fordulnak elő.”
„Fantasztikus mennyiségű munkát fogunk tudni elvégezni Bahreinben, hiszen parádés körülmények között dolgozhatunk. Nyoma sem lesz majd esőnek, nem úgy, mint Portugáliában januárban” – fogalmazott Pascal Vasselon.
Hogy ma mit mondott, azt nem tudni, ám nyilván nem tartotta annyira jó döntésnek az arábiai tesztet, mivel a gyakorlás napját hatalmas homokvihar söpörte el – kedden pedig nagy köd hátráltatta a munkát.
A Toyota mellett még a Ferrari és a BMW Sauber döntött úgy, hogy a gazdasági világválság miatt a sportágban bevezetett költségkímélő intézkedések ellenérre vállalja a nagyjából 300 ezer fontos – mintegy százmillió forintos – pluszköltséget. Ennyibe kerül ugyanis eljuttatni a teszthez szükséges felszerelést, személyzetet és a versenyautókat Szahírba.
Ezt már Sam Michael, a Jerezben maradó Williams technikai igazgatója árulta el, hozzátéve: „Az Európában általában szokásos februári, márciusi időjárás tökéletesen megfelel a tesztelésre.”
Végül a Jerezben maradó öt csapatnak lett igaza, mert a szahíri pályán a héten normális munkát már nem igazán lehet végezni, mivel az aszfaltra kerülő homok még a hátralévő napokban is hátráltató tényező marad.