Fotó: Imago (archív)
Williams (jobbra) Ecclestone-nak is köszönetet mondhat
Fotó: Imago (archív)
Williams (jobbra) Ecclestone-nak is köszönetet mondhat
Az izlandi befektetési társaság, a Baugur az északi ország gazdaságának csődje után dőlt be, és a főszponzor RBS is szintén nehézségekkel küzdött, valamint a Petrobras és a Lenovo is kivonult az istálló mögül.
„A jelenlegi szigorú anyagi feltételek és nagy nyomás mellett nem is lehet más a célunk, mint a szabályok következes változtatásával a versenyzési költségek folyamatos csökkentése. Ennek köszönhetően maradhattunk életben, úgyhogy most tiszta lappal indulhatunk” – árulta el Sir Frank Williams a Financial Times-nak adott interjújában.
A csapat az elmúlt években csak veszteséget termelt, de a vezetők bíznak benne, hogy hamarosan sikerül pozitívba fordul a pénzügyi mérleg.
„Profitot kell termelnünk. Ahhoz, hogy sikereket érjünk el a pályán, üzletileg is sikeresnek kell lennünk. Minden évben profitot kell termelnünk, főleg, mert a legutóbbi két-három évben ez nem sikerült. Vannak azonban tartalékaink, amelyek felhasználásával túlélhetjük a nehéz időket” – magyarázta az istálló alapítója.
A lap szerint egyébként az istálló 14.5 millió angol fontnak megfelelő összeget már kapott az F1 mindenhatójának számító Bernie Ecclestone-tól, amely már a csapatokkal megkötendő Concorde-szerződés alapján járó pénz része.
„Ez előleg, amelyet visszafizetnek majd, ha aláírták az új Concorde-szerződést. Azt mondtuk a Williamsnek, hogy most kifizetjük őket” – árulta el Ecclestone.
A csapat vezérigazgatója, Adam Parr mindenesetre elismerte: az istálló elérte a határt a felvehető kölcsönök összegét figyelembe véve. „Az igazgatósági tanács nem egyezik bele az újabb kölcsönök felvételébe” – fogalmazott Parr a Financial Times-nak.