- Toyota: a kölni istálló számára a Magyar Nagydíj volt a csúcs
- Toro Rosso: az idény meglepetéscsapata, a zseniális Vettellel
- Red Bull: jó kezdés és egy harmadik hely után erős visszaesés
- Williams: két dobogó a kirakatban, de a valóság ennél lehangolóbb
- Honda: ebben a szezonban Rubens Barrichello termelte a pontokat
- Force India: pont nélkül, csalódottan zárt a csapat
A Nemzeti Sport Online sorozatában a hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A Toyota az idény elejétől fogva tartani tudta a lépést a Ferrarival és a McLarennel a fejlesztések terén, így a középcsapatok közül egyedüliként állandó volt a távolság közte és az élcsapatok között.

Fotó: Action Images (archív)
A két pilóta kitett magáért

Fotó: Action Images (archív)
A két pilóta kitett magáért
SOROZATUNK EDDIGI RÉSZEI
Timo Glock alkalmazása a távozó Ralf Schumacher helyén felfrissítette, feldobta a csapatot, a GP2 2007-es bajnoka új szemléletet hozott. Emellett a csapat irányítását is egyszerűbbé tették, az eddigi elveket félig-meddig feloldva elszakadtak attól, hogy a legrészletesebb döntéseket is testületileg hozzák meg. Ezzel nőtt egyes emberek feladatköre, az istállón belüli részlegek közötti együttműködést egy személyben kézben tartó Frank Dernie kulcsszereplővé vált, és kiválóan meg is oldotta teendőit.
Pascal Vasselon technikai igazgató és a télen érkező Mark Gillan főtervező arról gondoskodott, hogy a tavalyival ellentétben sok variációs lehetőségének köszönhetően könnyen kezelhető, egyszerűen beállítható autó folyamatosan fejlődjön.
Jarno Trulli az első és az utolsó versenyeken is ugyanannyival volt elmaradva a Ferrariktól és a McLaren-Mercedesektől, azaz a Toyota a fejlesztési harcban tartani tudta a lépést az élcsapatokkal. Az olasznak nemigen voltak mélyrepülései, kiegyensúlyozott maradt, az időmérőkön rendszerint az első tízben végzett, és a versenyeken is több olyan alkalom volt, amelyen pontot szerzett, mint amelyeken kikerült az első nyolcból. Az esős versenyekkel gondban volt, de ez elsősorban autója miatt alakult így, a TF108 képtelen volt megbarátkozni a hűvös, csapadékos idővel, viszont annál hatékonyabb volt a forróságban.
Glock ezért bánhatta, hogy nehezen lendült bele – Malajziában és Bahreinben remek lehetőséget szalasztott el, Sepangban Nico Rosberggel ütközött, Szahírban viszont nem tudta kihasználni, hogy potyogtak körülötte az emberek. A Kanadai Nagydíjig kellett várnia a pontszerzésre, amikor már azt találgatták volna, hogy végigversenyezheti-e a szezont, pazar negyedik hellyel vétette észre magát. Ennél is jobb volt a Magyar Nagydíjon, mert bár kellett Felipe Massa és Lewis Hamilton balszerencséje a dobogóhoz, második helye egész hétvégi teljesítménye fényében megérdemelt. Ráadásul ezzel – bár összpontszámban elmaradt Trullitól – ő hozta a Toyota idei legjobb eredményét, az olasz Franciaországban Heikki Kovalainent óriási csatában maga mögött tartva harmadik lett a két Ferrari mögött.
Leghíresebb momentuma az idényzárón jött el, Hamilton őt előzte meg az utolsó kanyar előtt, s így lett világbajnok. A Toyota kockáztatott, a hajrában eleredő esőben is fent tartotta száraz pályára való gumijait, de túlságosan szakadt az utolsó percekben, és mivel a TF108 eleve nem kezelhető jól esőben, az első sorból rajtoló, de a verseny során visszaeső Trullival szinte tizedmásodpercre azonos utolsó kört futó németnek esélye sem volt visszavernie a mclarenes támadását.
A KÉT PILÓTA
| Jarno Trulli | Timo Glock |
| olasz, 34 éves | német, 26 éves |
| 31 pont, 9. a vb-n | 25 pont, 10. a vb-n |
A 2008-AS ÉV VERSENYEI
| Trulli | Glock | |
| Ausztrál GP | akkumulátor (6.) | kicsúszás (18.) |
| Malajziai GP | 4. (3.) | ütközés (10.) |
| Bahreini GP | 6. (7.) | 9. (13.) |
| Spanyol GP | 8. (8.) | 11. (14.) |
| Török GP | 10. (8.) | 13. (15.) |
| Monacói GP | 13. (8.) | 12. (10.) |
| Kanadai GP | 6. (14.) | 4. (11.) |
| Francia GP | 3. (4.) | 11. (8.) |
| Brit GP | 7. (14.) | 12. (12.) |
| Német GP | 9. (4.) | felfüggesztés (11.) |
| Magyar GP | 7. (9.) | 2. (5.) |
| Európai GP | 5. (7.) | 7. (13.) |
| Belga GP | 16. (11.) | 9. (13.) |
| Olasz GP | 13. (7.) | 11. (9.) |
| Szingapúri GP | hidraulika (11.) | 4. (7.) |
| Japán GP | 5. (7.) | pilótaülés (8.) |
| Kínai GP | ütközés (7.) | 7. (12.) |
| Brazil GP | 8. (2.) | 6. (10.) |
- Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.
Megtett körök pozíciónként
| Helyezés | Trulli | Glock |
| 1010 kör | 950 kör | |
| 1. | 13 | 3 |
| 2. | 25 | 11 |
| 3. | 70 | 32 |
| 4. | 63 | 70 |
| 5. | 99 | 52 |
| 6. | 176 | 54 |
| 7. | 117 | 83 |
| 8. | 130 | 62 |
| 9. | 93 | 143 |
| 10. | 57 | 102 |
| 11. | 15 | 72 |
| 12. | 19 | 81 |
| 13. | 32 | 67 |
| 14. | 41 | 39 |
| 15. | 13 | 37 |
| 16. | 12 | 28 |
| 17. | 26 | – |
| 18. | 6 | 5 |
| 19. | 1 | – |
| 20. | 2 | 1 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





