A Magyar Nagydíj volt a csúcs a kiegyensúlyozott Toyota számára

Vágólapra másolva!
2008.11.27. 16:56
Címkék
A Nemzeti Sport Online sorozatában a hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A Toyota az idény elejétől fogva tartani tudta a lépést a Ferrarival és a McLarennel a fejlesztések terén, így a középcsapatok közül egyedüliként állandó volt a távolság közte és az élcsapatok között.
A két pilóta kitett magáért
Fotó: Action Images (archív)
A két pilóta kitett magáért
A két pilóta kitett magáért
Fotó: Action Images (archív)
A két pilóta kitett magáért

A Toyota vezetősége remek döntéseket hozott a 2008-as idényre való felkészülés során, aminek köszönhetően az egész szezon alatt a középmezőny legjobbjai között tartotta magát, és csak Fernando Alonso és a Renault idény végi menetelése fosztotta meg attól, hogy 2005 után ismét a konstruktőr-vb negyedik helyén végezzen.

Timo Glock alkalmazása a távozó Ralf Schumacher helyén felfrissítette, feldobta a csapatot, a GP2 2007-es bajnoka új szemléletet hozott. Emellett a csapat irányítását is egyszerűbbé tették, az eddigi elveket félig-meddig feloldva elszakadtak attól, hogy a legrészletesebb döntéseket is testületileg hozzák meg. Ezzel nőtt egyes emberek feladatköre, az istállón belüli részlegek közötti együttműködést egy személyben kézben tartó Frank Dernie kulcsszereplővé vált, és kiválóan meg is oldotta teendőit.

Pascal Vasselon technikai igazgató és a télen érkező Mark Gillan főtervező arról gondoskodott, hogy a tavalyival ellentétben sok variációs lehetőségének köszönhetően könnyen kezelhető, egyszerűen beállítható autó folyamatosan fejlődjön.

Jarno Trulli az első és az utolsó versenyeken is ugyanannyival volt elmaradva a Ferrariktól és a McLaren-Mercedesektől, azaz a Toyota a fejlesztési harcban tartani tudta a lépést az élcsapatokkal. Az olasznak nemigen voltak mélyrepülései, kiegyensúlyozott maradt, az időmérőkön rendszerint az első tízben végzett, és a versenyeken is több olyan alkalom volt, amelyen pontot szerzett, mint amelyeken kikerült az első nyolcból. Az esős versenyekkel gondban volt, de ez elsősorban autója miatt alakult így, a TF108 képtelen volt megbarátkozni a hűvös, csapadékos idővel, viszont annál hatékonyabb volt a forróságban.

Glock ezért bánhatta, hogy nehezen lendült bele – Malajziában és Bahreinben remek lehetőséget szalasztott el, Sepangban Nico Rosberggel ütközött, Szahírban viszont nem tudta kihasználni, hogy potyogtak körülötte az emberek. A Kanadai Nagydíjig kellett várnia a pontszerzésre, amikor már azt találgatták volna, hogy végigversenyezheti-e a szezont, pazar negyedik hellyel vétette észre magát. Ennél is jobb volt a Magyar Nagydíjon, mert bár kellett Felipe Massa és Lewis Hamilton balszerencséje a dobogóhoz, második helye egész hétvégi teljesítménye fényében megérdemelt. Ráadásul ezzel – bár összpontszámban elmaradt Trullitól – ő hozta a Toyota idei legjobb eredményét, az olasz Franciaországban Heikki Kovalainent óriási csatában maga mögött tartva harmadik lett a két Ferrari mögött.

Leghíresebb momentuma az idényzárón jött el, Hamilton őt előzte meg az utolsó kanyar előtt, s így lett világbajnok. A Toyota kockáztatott, a hajrában eleredő esőben is fent tartotta száraz pályára való gumijait, de túlságosan szakadt az utolsó percekben, és mivel a TF108 eleve nem kezelhető jól esőben, az első sorból rajtoló, de a verseny során visszaeső Trullival szinte tizedmásodpercre azonos utolsó kört futó németnek esélye sem volt visszavernie a mclarenes támadását.

A KÉT PILÓTA

Jarno Trulli Timo Glock
olasz, 34 éves német, 26 éves
31 pont, 9. a vb-n 25 pont, 10. a vb-n


A 2008-AS ÉV VERSENYEI

Trulli Glock
Ausztrál GP akkumulátor (6.) kicsúszás (18.)
Malajziai GP 4. (3.) ütközés (10.)
Bahreini GP 6. (7.) 9. (13.)
Spanyol GP 8. (8.) 11. (14.)
Török GP 10. (8.) 13. (15.)
Monacói GP 13. (8.) 12. (10.)
Kanadai GP 6. (14.) 4. (11.)
Francia GP 3. (4.) 11. (8.)
Brit GP 7. (14.) 12. (12.)
Német GP 9. (4.) felfüggesztés (11.)
Magyar GP 7. (9.) 2. (5.)
Európai GP 5. (7.) 7. (13.)
Belga GP 16. (11.) 9. (13.)
Olasz GP 13. (7.) 11. (9.)
Szingapúri GP hidraulika (11.) 4. (7.)
Japán GP 5. (7.) pilótaülés (8.)
Kínai GP ütközés (7.) 7. (12.)
Brazil GP 8. (2.) 6. (10.)
  • Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.


Megtett körök pozíciónként

Helyezés Trulli Glock
1010 kör 950 kör
1. 13 3
2. 25 11
3. 70 32
4. 63 70
5. 99 52
6. 176 54
7. 117 83
8. 130 62
9. 93 143
10. 57 102
11. 15 72
12. 19 81
13. 32 67
14. 41 39
15. 13 37
16. 12 28
17. 26
18. 6 5
19. 1
20. 2 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik