A Nemzeti Sport Online sorozatában a hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A Toro Rosso jelentette az idény kellemes meglepetését, a Sebastian Vettellel az Olasz Nagydíjat megnyerő kiscsapat olyan pozícióba került, amelyről jogelődje, a Minardi 21 éven át csak álmodni mert.

Fotó: Action Images (archív)
Vettel (jobbra) Monzában Gerhard Bergerrel ünnepelhetett a dobogón

Fotó: Action Images (archív)
Vettel (jobbra) Monzában Gerhard Bergerrel ünnepelhetett a dobogón
SOROZATUNK EDDIGI RÉSZEI
A váratlan diadal okozta kábulat után persze ismét felerősödtek azok a hangok, amelyek szerint nem valók a Formula–1-be a B-csapatok. A Toro Rosso ugyanis a Red Bull második alakulataként a teljes kasztnit a Milton Keynes-iektől kapja meg, csak éppen nem a Renault, hanem a Ferrari motorját rakja bele. Így pedig nem klasszikus konstruktőr a Toro Rosso, mert egy készen kapott karosszériát használ. Ennek ellenére kiváló autót csináltak Faenzában, a Red Bull szemszögéből nézve túl jót is, hiszen a B-csapat 39–29-re legyőzte az A-t.
Ennek három oka volt. Az egyik a Ferrari-motor Renault-val szembeni erőfölénye, ami 40 lóerőre rúgott, és amit felismerve – főleg az Olasz GP után – a Red Bull elveszítette motivációját. A másik Giorgio Ascanelli technikai igazgató, aki sokkal hatékonyabbá tudta tenni a kasztnit, mint a testvércsapat mérnökei, és a versenystratégia kidolgozásában is az egyik legjobb volt a boxutcában. A harmadik pedig Vettel, aki zseniálisan alkalmazkodott az új autóhoz, amelyet Monte-Carlóban kapott meg a Toro Rosso.
Az első öt versenyen még a tavalyi konstrukciót használta a csapat STR2B néven, ezzel a géppel nem tudott úgy megbarátkozni Vettel, mint később az STR3-mal. Ausztráliában még bejutott az időmérő harmadik szakaszába, de az első körben kiesett, akárcsak Bahreinben és Barcelonában.
Malajziában a motorja ment tönkre, Törökországban pedig a rajt után defektet kapott, és utolsóként célba érve csak annak örülhetett, hogy meglátta a kockás zászlót.
Monacóban aztán ötödik hellyel köszöntötte az új autót, amelyhez nyáron kapott a Toro Rosso új elemeket a Red Bulltól. A kiegészített kocsival aztán Vettel csak a Hungaroringen maradt le az időmérő harmadik részéről, nyert ugye Monzában, és hasonlóan nagy meghökkentést keltett azzal, hogy az idényzáró utolsó köreiben megelőzte Lewis Hamiltont, akinek ez kis híján a vb-címébe került.
Vettel mindkét toyotást megelőzve nyolcadik lett a vb-pontversenyben, majdnem kilencszer annyi pontot gyűjtött, mint csapattársa, Sebastien Bourdais. Csak a statisztikákat nézve ez volt az egyik legegyoldalúbb csapaton belüli párharc 2008-ban, de nem lehet azt mondani, hogy Bourdais leszerepelt volna.
A francia élete első F1-es versenyén pontot szerzett (bár nem jutott el a célig), és sokkal jobban feküdt neki a semlegesen beállított STR2B, mint az agresszívabb stílust megkövetelő STR3, ami Vettel álmai netovábbja volt. A Le Mans-i versenyző ennek ellenére az év végére rendszeres szereplője volt a harmadik időmérőnek, és ha nagyobb szerencséje van, a Belga és az Olasz Nagydíjból nem két ponttal jön ki, hanem ennek többszörösével.
Talán jobb esélye lenne állása megtartására is, a Toro Rosso ugyanis Sebastien Buemi és Szato Takuma felé kacsingat, és mivel a svájci és a japán pénzt is hozna magával, Bourdais méltatlanul korán elbúcsúzhat az F1-től. Vettel viszont a Red Bullnál bizonyíthatja, hogy a Toro Rosso a konszernen belüli párharcot a fent említett okok közül elsősorban pilótája miatt nyerte meg.
A KÉT PILÓTA
| Sebastian Vettel | Sébastien Bourdais |
| német, 21 éves | francia, 29 éves |
| 35 pont, 8. a vb-n | 4 pont, 17. a vb-n |
A 2008-AS ÉV VERSENYEI
| Vettel | Bourdais | |
| Ausztrál GP | ütközés (9.) | 7. (17.) |
| Malajziai GP | motorhiba (15.) | kicsúszás (18.) |
| Bahreini GP | ütközés (19.) | 15. (15.) |
| Spanyol GP | ütközés (18.) | ütközés (19.) |
| Török GP | 17. (14.) | műszaki hiba (18.) |
| Monacói GP | 5. (19.) | ütközés (16.) |
| Kanadai GP | 8. (19.) | 13. (18.) |
| Francia GP | 12. (12.) | 17. (14.) |
| Brit GP | kicsúszás (8.) | 11. (13.) |
| Német GP | 8. (9.) | 12. (15.) |
| Magyar GP | túlforrósodás (11.) | 18. (19.) |
| Európai GP | 6. (6.) | 10. (10.) |
| Belga GP | 5. (10.) | 7. (9.) |
| Olasz GP | 1. (1.) | 18. (4.) |
| Szingapúri GP | 5. (6.) | 12. (17.) |
| Japán GP | 6. (9.) | 10. (10.) |
| Kínai GP | 9. (6.) | 13. (8.) |
| Brazil GP | 4. (7.) | 14. (9.) |
MEGTETT KÖRÖK POZÍCIÓNKÉNT
| Helyezés | Vettel | Bourdais |
| 810 kör | 887 kör | |
| 1. | 49 | 3 |
| 2. | 23 | 5 |
| 3. | 9 | 4 |
| 4. | 19 | 16 |
| 5. | 72 | 37 |
| 6. | 77 | 58 |
| 7. | 104 | 14 |
| 8. | 88 | 17 |
| 9. | 78 | 6 |
| 10. | 35 | 14 |
| 11. | 38 | 58 |
| 12. | 68 | 72 |
| 13. | 26 | 123 |
| 14. | 22 | 113 |
| 15. | 22 | 102 |
| 16. | 23 | 63 |
| 17. | 41 | 60 |
| 18. | 10 | 53 |
| 19. | 4 | 58 |
| 20. | 2 | 11 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







