„Vezethetetlen volt az autóm a végén” – mondja Timo Glock
Minden idők talán legelképesztőbb és legizgalmasabb hajrája után nyerte meg Interlagosban a 2008-as egyéni Formula–1-es világbajnokságot Lewis Hamilton, és ő maga sem tagadta, hogy ehhez bizony az égiek segítségére is szüksége volt… A McLaren nem éppen szerencsés taktikával gyakorlatilag végig a „határon” tartotta első számú pilótáját, és az utolsó körök káoszában ez majdnem az angol vb-címébe került. Az őrült finisben a mellékszereplőkből főszereplők lettek: Kubica „partizánakciója” kizökkentette Hamiltont, a remekül versenyző Vettel majdnem tálcán nyújtotta Massának a végső győzelmet, a végén pedig Timo Glock Toyotájának lelassulása döntött. Nézzük, hogyan emlékeznek vissza Interlagosra a „királycsinálók”!
AZ INTERLAGOSI HAJRÁ
AZ INTERLAGOSI HAJRÁ
FUTAMRÓL FUTAMRA 2008
A FORMULA–1 EDDIGI VILÁGBAJNOKAI
„Folyamatosan esett, én meg száraz gumikon maradtam kint, és az utolsó körre ez be is tett nekem… Megpróbáltam mindent, de az autó gyakorlatilag már vezethetetlen volt. Az egyetlen dolog, amire koncentrálni tudtam, az volt, hogy a pályán tartsam. Nagyon közel voltam a 4. helyhez, így csalódott vagyok” – nyilatkozta Timo Glock, aki egy, a ferrarisok körében végzett közvélemény-kutatáson biztos nem nyert volna népszerűségi versenyt…
„Alaptalan vád, hogy szándékosan engedtem volna el Hamiltont. Esélyem sem volt az ellenállásra, már az nagy feladatnak számított, hogy a pályán maradjak” – tette hozzá a német pilóta.
A pontverseny harmadik helyéről lemaradó Kubica alaposan megkavarta az állóvizet Hamilton körül, de a zűrzavarból aztán ő maga nem sok hasznot húzott azzal, hogy visszavette a körét.
TÍZ MÁSODPERCET KAPTAK A TOYOTÁK
Az utolsó körre teljesen vezethetetlenné vált mindkét, száraz gumikon haladó Toyota, és ezt a köridők is jól alátámasztják. Míg a mezőny nagy része 1:24-1:33 közti időket autózott, Timo Glock 1:44.731-es, Jarno Trulli 1:44.800-as időt ment. A szerencsejáték következtében végül mindketten pontot szereztek, no meg infarktusközeli állapotot idéztek elő a Hamilton- és Massa-tábornak…
Az újfent remekül szereplő, végül a negyedik helyen záró Sebastian Vettel azt állítja, meg sem fordult a fejében, hogy kulcsszerepet játszik a világbajnoki cím eldöntésében.
„Nehéz és kaotikus futam volt, fantasztikus befejezéssel. Nem követtem el egy hibát sem, és megérdemelt ez a jó helyezés. Alighanem én élveztem a legjobban az egészet, nagyszerű érzés volt Massa, Alonso és Hamilton ellen versenyezni” – mondta a fiatal német, aki ha így folytatja, előbb-utóbb egy jó autóval maga is beszállhat a vb-címért zajló harcba.
„A végén csak arra figyeltem, hogy a pályán maradjak. Lövésem sem volt a helyezésemről, aki előttem haladt, azt megpróbáltam megelőzni a pocsék látási viszonyok mellett. Hamilton sem volt kivétel, megkíséreltem kihasználni a lehetőséget, és sikerült. Timót az utolsó kanyarban hagytuk ott, jól láthatóan alig bírt menni a száraz gumikkal. Fogalmam sem volt arról, hogy döntően befolyásolhatom a vb-címért folyó küzdelmet” – emlékezett vissza az utolsó körökre Vettel.
A VILÁGBAJNOKSÁG VÉGEREDMÉNYE
| 1. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 98 | 
| 2. | Felipe Massa | Ferrari | 97 | 
| 3. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 75 | 
| 4. | Robert Kubica | BMW | 75 | 
| 5. | Fernando Alonso | Renault | 61 | 
| 6. | Nick Heidfeld | BMW | 60 | 
| 7. | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 53 | 
| 8. | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 35 | 
| 9. | Jarno Trulli | Toyota | 31 | 
| 10. | Timo Glock | Toyota | 25 | 
| 11. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 21 | 
| 12. | Nelsinho Piquet | Renault | 19 | 
| 13. | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 17 | 
| 14. | Rubens Barrichello | Honda | 11 | 
| 15. | Nakadzsima Kazuki | Williams-Toyota | 9 | 
| 16. | David Coulthard | Red Bull-Renault | 8 | 
| 17. | Sébastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 4 | 
| 18. | Jenson Button | Honda | 3 | 
| 19. | Giancarlo Fisichella | Force India | 0 | 
| 20. | Adrian Sutil | Force India | 0 | 
| 21. | Szato Takuma | Super Aguri | 0 | 
| 22. | Anthony Davidson | Super Aguri | 0 | 
| 1. | Ferrari | 172 | 
| 2. | McLaren-Mercedes | 151 | 
| 3. | BMW Sauber | 135 | 
| 4. | Renault | 80 | 
| 5. | Toyota | 56 | 
| 6. | Toro Rosso-Ferrari | 39 | 
| 7. | Red Bull-Renault | 29 | 
| 8. | Williams-Toyota | 26 | 
| 9. | Honda | 14 | 
Legfrissebb hírek

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére
F1
2025.10.26. 22:50
Ezek is érdekelhetik








