A BMW német pilótája nem is annyira a sanghaji versenyről és a világbajnokságról beszél, sokkal inkább a Japán Nagydíjon történtekről, amikor is a versenybírák három büntetést is kiosztottak.„A háromból két büntetést nem egészen értek, Hamilton a rajtnál elfékezte magát, nem csinált semmi rosszat, csak versenyzett, ugyanúgy, ahogy Bourdais is. Én még Massát sem büntettem volna meg, de azt legalább értem, hogy ott miért járt a szankció” – fogalmazott Nick Heidfeld.A német elmondása szerint sokat segítene a pilótákon, ha ismét lenne egy állandó főbíró, mint ahogy a tavalyi szezonban, aki minden versenyen ott lenne, és jobban belelátna az F1 világába. Heidfeldnek pályafutása során nem először volt összetűzése a versenybírókkal, illetve a stewardokkal, erről tanúskodik a 2002-es brazil versenyről való videó.
Hét évvel korábban, 1995-ben a Hungaroringen Taki Inoue akaratán kívül találkozott egy pályabíró autójával, miközben kigyulladt versenygépét szerette volna eloltani...
Visszatérve a mába: Heidfeld egész biztos benne, hogy a szokásos péntek esti pilótagyűlésen szóba kerül a kérdéskör. „Szeretném, ha visszatérne az állandó versenybíró intézménye, mivel korábban az ideinél jóval következetesebb volt az ítélkezés.”
„A következetesség nagyon fontos, hiszen így a pilóták is tudhatják, miért kaphatnak büntetést. Ez az idei szezonban nem mindig volt így, és nagyrészt a különböző versenybírók különböző felfogásának köszönhető” – zárta mondókáját a német BMW-s.