A McLaren beadta a fellebbezést Hamilton büntetése miatt

Vágólapra másolva!
2008.09.10. 12:36
Noha elvileg hétfőig lett volna ideje a McLarennek, hogy beadja a fellebbezéshez szükséges papírokat, ezeket azonban már eljuttatták a Nemzetközi Autósport-szövetség (FIA) párizsi székhelyére. Mostantól az FIA térfelén pattog a labda, miközben a McLaren állítja, Belgiumban a versenyirányítás a futam alatt rábólintott Hamilton akciójára.
Whitmarsh (balra) nem érti, miért büntették meg Hamiltont
Fotó: Action Images (archív)
Whitmarsh (balra) nem érti, miért büntették meg Hamiltont
Whitmarsh (balra) nem érti, miért büntették meg Hamiltont
Fotó: Action Images (archív)
Whitmarsh (balra) nem érti, miért büntették meg Hamiltont

Óriási botrány kavarodott a hét végi Belga Nagydíj utolsó köreiből, amikor is Lewis Hamilton a futam végén leszakadó esőben a célegyenesre ráfordító sikánnál előzte volna meg Kimi Räikkönent, de a finn nem hagyta magát, így Hamilton levágta a kanyart. A célegyenesben aztán a mclarenes visszaengedte maga elé a finnt, de a végén, a hajtűkanyarnál ismét előzni kezdett – immár sikerrel.

A futamból hátralévő két kört a szakadó esőben végül az élen tette meg Hamilton, Räikkönen viszont kiesett. A leintés után három órával aztán a versenybíróság elvette Hamilton győzelmét, így a siker Massa ölébe hullott.

A vihar azóta sem ült el, a McLaren-Mercedesnél továbbra sem értik, miért kellett megbüntetni Hamiltont, főleg azért, mert Martin Whitmarsh ügyvezető igazgató elárulta, a versenyirányítás még a futam alatt rábólintott Hamilton manőverére.

„A boxutcából megkérdeztük a versenyirányítást, mi a véleményük arról, ahogy Lewis visszaengedte Kimit maga elé, és kétszer is megerősítették, hogy szerintük Hamilton visszaadta a pozícióját Räikkönennek, és ezzel elégedettek” – árulta el Whitmarsh.

„Ha az irányításnak bármi gondja lett volna, akkor természetesen azonnal szóltunk volna a versenyzőnknek, hogy engedje újra maga elé Räikkönent” – közölte a wokingiak ügyvezetője.

Nos, hogy valóban így történt volna, azt nem tudni, mindenesetre Hamilton már korábban elmondta, ő bizony lassított, és a csapat szólt is neki, hogy hagyja magát megelőzni a sikán átvágását követően még a célegyenesben.

„A boxból a fülembe szóltak, hogy engedjem el Kimit, de ez addigra már megtörtént. A célvonalnál egyébként 6.7 km/h sebességgel lassabban mentem, mint a Ferrari, ráadásul utána hátulról kerültem meg, és mentem át mögötte az autó másik oldalára, a pálya belső ívére, amikor a hajtűnél megelőztem” – magyarázta Hamilton.

A VITATOTT ESET

Legfrissebb hírek

A mexikóvárosi pálya 2028-ig hosszabbított, Imola könnyen kiszorulhat a versenynaptárból

F1
1 órája

A Sauber megújult festéssel készül a Miami Nagydíjra – képek

F1
5 órája

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
7 órája

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
10 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
Tegnap, 19:31

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
Tegnap, 18:08

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
Tegnap, 15:03

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
Tegnap, 12:50
Ezek is érdekelhetik