www.autosport.com
Miért kell védőfelszerelés a joghurtevéshez?
www.autosport.com
Miért kell védőfelszerelés a joghurtevéshez?
A Michelin F-1-es tevékenységét irányító Nick Shorrock és a Renault legfőbb technikai vezetője, Pat Symonds az Olasz Nagydíj után felkereste a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) általános versenyigazgatóját, Charlie Whitingot és magyarázatot kért az esetre. Az FIA illetékese azt állította, hogy a Bridgestone-technikus azért viselt védőfelszerelést, mert a verseny után felvágják az ellenőrzésre kijelölt abroncsokat, s ilyenkor az emberi egészségre káros anyagok szabadulnak fel.
A Michelin szerint az öltözet akár azt is jelentheti, hogy a Bridgestone - szabályellenesen – kémiai anyagokkal látja el abroncsait, amelyek így a kifutás utáni körökben jóval nagyobb tapadást biztosítanak.
Whiting magyarázatát azonban vasárnap elfogadták az illetékesek, de az ügy most újra napirendre került. A fotót közlő autosport.com ugyanis olyan belső Michelin-tájákoztatóhoz jutott, amely szerint a cég egyáltalán nincs meggyőződve a Bridgestone ártatlanságáról. A francia cég úgy tájékoztat, hogy a futamokon nincs szükség a védőfelszerelésre, az érintett területtel foglalkozó szakemberek ugyanis csak az abroncsok felfújását, a felnikre történő rögzítést és arról való levételt végzik.
„Szakértőink úgy vélik, hogy ilyen védőfelszerelésre csak gázokat kibocsátó anyagok vagy mérgező melléktermékek esetén van szükség” – áll a belső tájékoztatóban.
Az internetes portál az új fejlemények tükrébenmegkérdezte ismételten az FIA-t, de a szövetség illetékesei továbbra sem találják gyanúsnak a fotót.
A Michelint használó Renault "részvétele" nem meglepő, hiszen a nagy rivális Ferrarit éppen a Bridgestone látja el abroncsokkal.