Reuters
A rajt után nem sokkal: Räikköen (balra) itt még vezet, mögötte Schumacher, majd sorban a többiek
Reuters
A rajt után nem sokkal: Räikköen (balra) itt még vezet, mögötte Schumacher, majd sorban a többiek
Remekül rajtolt a mezőny az Autodromo Nazionalén: Kimi Räikkönen simán megőrizte az 1. helyet, mögötte azonban Nick Heidfeld rövid időre Michael Schumacher elé került, de a hétszeres világbajnok gyorsan visszavette pozícióját. A 3. versenyén szereplő Robert Kubica „pimaszul” kezdett, megelőzte Felipe Massát, Jenson Buttont, majd német csapattársát is, s a 3. helyre került. A 10. helyre visszasorolt Fernando Alonso rövid időn belül Heidfeld mellé került, s a célegyenes utáni előzést követően „leesett” az ideális ívről, s a pályára visszatérvr majdnem nekiment Buttonnak.
A Räikkönen-M. Schumacher kettős gyorsan növelte megnyugtatóra az előnyt, míg a Kubica-Massa páros szintén éles csatát vívott, viszonylag jelentős különbséggel az üldözők előtt. A finn versenyző a 15. körben ment ki üzemanyagért, míg a német klasszis a 17-ben. Így ideiglenesen – életében először – Robert Kubica került az élre!
MICHAEL SCHUMACHER:
Nemzetisége: német
Született: Ürth-Helmülheim, 1969. január 3.
Testmagasság/testsúly: 174 cm/75 kg
Formula–1-es pályafutása kezdete: 1991. Belga Nagydíj
Első győzelme: 1992. Belga Nagydíj
Világbajnoki címek: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Nagydíjrajt: 245
Győzelmek száma: 90
Dobogós helyezések: 153
Pole pozíciók: 68
Leggyorsabb körök: 75
Összes pont: 1354
Massa és Alonso egyszerre ment ki tankolni, s a visszatérő brazil pilóta majdnem összeütközött Jarno Trullival.A lengyel reménység a 22. körben ment ki, így ismét Michael Schumacher került az élre.
A hétszeres világbajnok ezután emelt a tempón, fokozatosan növelte előnyét, s úgy tűnt, senki és semmi sem akadályozhatja meg újabb győzelmét. Ráadásul Alonso csak a középmezőnyben autózott, így a Ferrari elképzelései szerint alakultak az események.
Räikkönen a 38. körben ment ki üzemanyagért, s éppen Kubica elé tért vissza, vagyis megőrizte a 2. helyet. Michael Schumacher a következő körben járt a boxban, s simán éllovas maradt. Kubica és Alonso egyszerre ment ki, s a spanyol világbajnok hajszállal a lengyel pilóta elé tért vissza. A két versenyző egymás mellett jött ki a boxból, de az döntött, hogy a Renault klasszisáé volt a jobb pozíció.
Reuters
Michael Schumacher és Jean Todt csapatfőnök. A háttérben, jobbra Schumacher utódja, Kimi Räikkönen
Fernando Alonso öröme azonban nem tartott sokáig, a 42. kör végén felrobbant a motorja, így fel kellett adnia a futamot! Így ismét Kubicáé lett a 3. hely. Massa csak óriási fékezés után tudott továbbmenni, s a megsérült jobb első kerék miatt be kellett mennie a boxba.
A hajrában már nem változott az élcsoport sorrendje: Michael Schumacher simán győzött Kimi Räikkönen és Robert Kubica előtt. A lengyel pilóta sikere azt jelenti, hogy kelet-európai versenyző először lett dobogós.
A hétszeres világbajnok, minden idők legeredményesebb Formula–1-es pilótája a verseny utáni sajtótájékoztatón bejelentette: az idény végén befejezi pályafutását. Ugyanakkor kiderült, hogy Kimi Räikkönen 2009-ig szerződést kötött a Ferrarival, és ő lesz Felipe Massa csapattársa a 2007-es idényben.
57. OLASZ NAGYDÍJ, A VILÁGBAJNOKSÁG 15. FUTAMA:
AZ 53 KÖRÖS VERSENY VÉGEREDMÉNYE: 1. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:14:51,975 |
2. | K. Räikkönen | finn | McLaren | + 8,046 mp |
3. | R. Kubica | lengyel | BMW-Sauber | + 26,444 |
4. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 32,041 |
5. | J. Button | brit | Honda | + 32,685 |
6. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 42,409 |
7. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 44,662 |
8. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | + 45,309 |
9. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 45.900 |
10. | M. Webber | ausztrál | Williams | + 1:12.600 |
11. | C. Klien | osztrák | Red Bull | + 1 kör |
12. | D. Coulthard | brit | Red Bull | + 1 kör |
13. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | + 1 kör |
14. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | + 1 kör |
15. | R. Schumacher | német | Toyota | + 1 kör |
16. | T. Sato | japán | Super Aguri | + 2 kör |
17. | C. Albers | holland | Midland F1 | + 2 kör |
NEM FEJEZTE BE A VERSENYT 18. | T. Monteiro | portugál | Midland F1 | + 9 kör |
19. | F. Alonso | spanyol | Renault | + 10 kör |
20. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | + 33 kör |
21. | Sz. Jamamoto | japán | Super Aguri | + 35 kör |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, PILÓTÁK: 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 108 pont |
2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 106 |
3. | F. Massa | brazil, Ferrari | 62 |
4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 57 |
5. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 57 |
6. | J. Button | brit, Honda | 40 |
7. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
8. | R. Barrichello | brazil, Honda | 25 |
9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 20 |
10. | R. Schumacher | német, Toyota | 18 |
11. | P. De la Rosa | spanyol, McLaren-Mercedes | 14 |
12. | D. Coulthard | brit, Red Bull Racing | 14 |
13. | J. Trulli | olasz, Toyota | 12 |
14. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
15. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 6 |
16. | M. Webber | ausztrál, Williams | 6 |
17. | N. Rosberg | német, Williams | 4 |
18. | C. Klien | osztrák, Red Bull Racing | 2 |
19. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso | 1 |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA, KONSTRUKTŐRÖK: 1. | Ferrari | 168 |
2. | Renault | 165 |
3. | McLaren-Mercedes | 97 |
4. | Honda | 65 |
5. | BMW-Sauber | 33 |
6. | Toyota | 30 |
7. | Red Bull Racing | 16 |
8. | Williams | 10 |
9. | Toro Rosso | 1 |
----
A szokásosnál jóval nagyobb várakozás előzte meg az 57. Formula-1-es világbajnokság Olasz Nagydíját követő sajtótájékoztatót: hiszen több hónapos találgatás után eldőlt, Michael Schumacher befejezi sikerekben oly gazdag pályafutását! A Ferrari német zsenije perceken át beszélt döntésének hátteréről, mindenkinek köszönetet mondott a karrierért, s láthatóan meghatódott a nap eseményeitől, hiszen az ünnepélyes eredményhirdetésen utoljára élhette át győztesként a monzai Autodromo Nazionale közönségének semmihez sem hasonlítható szeretetét.„Különleges ez a nap! A bajnokság nagyon nyitott lett, s annak is el kellett dőlnie, hosszú hónapok után, mi lesz a sorsom. Mindenkinek joga van tudni, hogy választ kapjon a kérdésre. Most jött el a megfelelő pillanat: a csapattal együtt úgy döntöttem, hogy ez az utolsó monzai versenyem. Visszavonulok! – szögezte le Michael Schumacher.
A Ferrari világsztárja ezután hosszasan beszélt arról, hogy mennyit köszönhet a csapat munkatársainak, s mindenek előtt családjának: édesapjának, elhunyt édesanyjának, feleségének és gyermekeinek.
„NélkülÜk biztosan nem érhettem volna el ezeket az eredményeket, s a csapatom nélkül sem. Nagyon nehéz döntés volt, de mindenki tudta, egyszer eljön ez a pillanat!” – mondta a Fernando Alonsót 2 pontra megközelítő hétszeres világbajnok, aki utoljára szerepelt európai Formula-1-es nagydíjon. ----
MICHAEL SCHUMACHER ABSZOLÚT REKORDJAI: |
Világbajnoki címek: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004) |
Győzelmek: 90 |
Pole pozíciók: 68 |
Az egy idényben aratott legtöbb győzelem: 13 (2004) |
Az egymás utáni legtöbb győzelem egy szezonban: 7 (2004) |
A legtöbb 2. hely: 43 |
A legtöbb versenyben futott leggyorsabb kör: 75 |
A legtöbb verseny, amelyen az első helyen állt: 139 |
A legtöbb kör vezető helyen: 5047 |
A legtöbb pont: 1354 |
Az egy idényen belül megszerzett legtöbb pont: 148 (2004) |
A legtöbb egymás utáni idény, amelyben legalább egyszer győzött: 15 |
A legtöbb dobogós helyezés: 153 |
Az egy versenyen aratott legtöbb győzelem (8 (Francia Nagydíj) |
A legtöbb győzelem a pole pozícióból rajtolva: 40 |
A legtöbb pole, győzelem, leggyorsabb kör "mesterhármas": 22 |
A legtöbb egymás utáni pontszerző verseny: 24 (2001–2003) |
A legtöbb egymás utáni dobogós hely: 19 (2001–2002) |
Ő az egyedülő olyan versenyző, aki egy idényben minden versenyen a dobogón zárt (2002) |
A legnagyobb különbségű győzelem az összetettben: + 67 pont (2002) |
A legrövidebb idő alatt megszerzett vb-cím egy idényen belül: 2002 (hat versennyen az idény vége előtt) |
Rubens Barrichello együtt minden idők legtöbb kettős győzelmét aratták (24 (2000–2005) |
|