A hétszeres világbajnok Michael Schumacher nyerte meg az 57. Olasz Nagydíjat, a Ferrari 37 éves pilótája az első tankolásoktól kezdődően uralta az 53 körös versenyt. Győzelme rendkívül sokat ér, hiszen a pontversenyben vezető Fernando Alonso Renault-ja a 43. körben felmondta a szolgálatot. Ez azt jelenti, hogy a spanyol világbajnok előnye 12-ről két pontra csökkent, amikor még három futam van hátra a szezonból. A második helyen Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) végzett, megelőzve a parádés teljesítményt nyújtó lengyel Robert Kubicát (BMW). Michael Schumachernek ez volt a 90.futamgyőzelme a Formula–1-ben. A Ferrari a futam után közleményben tudatta: a hétszeres világbajnok az idény végén visszavonul. A sajtótájékoztatón maga a pilóta is ugyanezt jelentette be. Kimi Räikkönen 2009-ig aláírt a Ferrarihoz, Massa szerződése 2008-ig szól.

Reuters
A rajt után nem sokkal: Räikköen (balra) itt még vezet, mögötte Schumacher, majd sorban a többiek

Reuters
A rajt után nem sokkal: Räikköen (balra) itt még vezet, mögötte Schumacher, majd sorban a többiek
A Räikkönen-M. Schumacher kettős gyorsan növelte megnyugtatóra az előnyt, míg a Kubica-Massa páros szintén éles csatát vívott, viszonylag jelentős különbséggel az üldözők előtt. A finn versenyző a 15. körben ment ki üzemanyagért, míg a német klasszis a 17-ben. Így ideiglenesen – életében először – Robert Kubica került az élre!
MICHAEL SCHUMACHER:
Nemzetisége: német
Született: Ürth-Helmülheim, 1969. január 3.
Testmagasság/testsúly: 174 cm/75 kg
Formula–1-es pályafutása kezdete: 1991. Belga Nagydíj
Első győzelme: 1992. Belga Nagydíj
Világbajnoki címek: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Nagydíjrajt: 245
Győzelmek száma: 90
Dobogós helyezések: 153
Pole pozíciók: 68
Leggyorsabb körök: 75
Összes pont: 1354
Született: Ürth-Helmülheim, 1969. január 3.
Testmagasság/testsúly: 174 cm/75 kg
Formula–1-es pályafutása kezdete: 1991. Belga Nagydíj
Első győzelme: 1992. Belga Nagydíj
Világbajnoki címek: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Nagydíjrajt: 245
Győzelmek száma: 90
Dobogós helyezések: 153
Pole pozíciók: 68
Leggyorsabb körök: 75
Összes pont: 1354
A hétszeres világbajnok ezután emelt a tempón, fokozatosan növelte előnyét, s úgy tűnt, senki és semmi sem akadályozhatja meg újabb győzelmét. Ráadásul Alonso csak a középmezőnyben autózott, így a Ferrari elképzelései szerint alakultak az események.
Räikkönen a 38. körben ment ki üzemanyagért, s éppen Kubica elé tért vissza, vagyis megőrizte a 2. helyet. Michael Schumacher a következő körben járt a boxban, s simán éllovas maradt. Kubica és Alonso egyszerre ment ki, s a spanyol világbajnok hajszállal a lengyel pilóta elé tért vissza. A két versenyző egymás mellett jött ki a boxból, de az döntött, hogy a Renault klasszisáé volt a jobb pozíció.

Reuters
Michael Schumacher és Jean Todt csapatfőnök. A háttérben, jobbra Schumacher utódja, Kimi Räikkönen
Fernando Alonso öröme azonban nem tartott sokáig, a 42. kör végén felrobbant a motorja, így fel kellett adnia a futamot! Így ismét Kubicáé lett a 3. hely. Massa csak óriási fékezés után tudott továbbmenni, s a megsérült jobb első kerék miatt be kellett mennie a boxba.
A hajrában már nem változott az élcsoport sorrendje: Michael Schumacher simán győzött Kimi Räikkönen és Robert Kubica előtt. A lengyel pilóta sikere azt jelenti, hogy kelet-európai versenyző először lett dobogós.
A hétszeres világbajnok, minden idők legeredményesebb Formula–1-es pilótája a verseny utáni sajtótájékoztatón bejelentette: az idény végén befejezi pályafutását. Ugyanakkor kiderült, hogy Kimi Räikkönen 2009-ig szerződést kötött a Ferrarival, és ő lesz Felipe Massa csapattársa a 2007-es idényben.
57. OLASZ NAGYDÍJ, A VILÁGBAJNOKSÁG 15. FUTAMA:
| 1. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:14:51,975 |
| 2. | K. Räikkönen | finn | McLaren | + 8,046 mp |
| 3. | R. Kubica | lengyel | BMW-Sauber | + 26,444 |
| 4. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 32,041 |
| 5. | J. Button | brit | Honda | + 32,685 |
| 6. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 42,409 |
| 7. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 44,662 |
| 8. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | + 45,309 |
| 9. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 45.900 |
| 10. | M. Webber | ausztrál | Williams | + 1:12.600 |
| 11. | C. Klien | osztrák | Red Bull | + 1 kör |
| 12. | D. Coulthard | brit | Red Bull | + 1 kör |
| 13. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | + 1 kör |
| 14. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | + 1 kör |
| 15. | R. Schumacher | német | Toyota | + 1 kör |
| 16. | T. Sato | japán | Super Aguri | + 2 kör |
| 17. | C. Albers | holland | Midland F1 | + 2 kör |
| 18. | T. Monteiro | portugál | Midland F1 | + 9 kör |
| 19. | F. Alonso | spanyol | Renault | + 10 kör |
| 20. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | + 33 kör |
| 21. | Sz. Jamamoto | japán | Super Aguri | + 35 kör |
| 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 108 pont |
| 2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 106 |
| 3. | F. Massa | brazil, Ferrari | 62 |
| 4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 57 |
| 5. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 57 |
| 6. | J. Button | brit, Honda | 40 |
| 7. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
| 8. | R. Barrichello | brazil, Honda | 25 |
| 9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 20 |
| 10. | R. Schumacher | német, Toyota | 18 |
| 11. | P. De la Rosa | spanyol, McLaren-Mercedes | 14 |
| 12. | D. Coulthard | brit, Red Bull Racing | 14 |
| 13. | J. Trulli | olasz, Toyota | 12 |
| 14. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
| 15. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 6 |
| 16. | M. Webber | ausztrál, Williams | 6 |
| 17. | N. Rosberg | német, Williams | 4 |
| 18. | C. Klien | osztrák, Red Bull Racing | 2 |
| 19. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso | 1 |
| 1. | Ferrari | 168 |
| 2. | Renault | 165 |
| 3. | McLaren-Mercedes | 97 |
| 4. | Honda | 65 |
| 5. | BMW-Sauber | 33 |
| 6. | Toyota | 30 |
| 7. | Red Bull Racing | 16 |
| 8. | Williams | 10 |
| 9. | Toro Rosso | 1 |
„Különleges ez a nap! A bajnokság nagyon nyitott lett, s annak is el kellett dőlnie, hosszú hónapok után, mi lesz a sorsom. Mindenkinek joga van tudni, hogy választ kapjon a kérdésre. Most jött el a megfelelő pillanat: a csapattal együtt úgy döntöttem, hogy ez az utolsó monzai versenyem. Visszavonulok! – szögezte le Michael Schumacher.
A Ferrari világsztárja ezután hosszasan beszélt arról, hogy mennyit köszönhet a csapat munkatársainak, s mindenek előtt családjának: édesapjának, elhunyt édesanyjának, feleségének és gyermekeinek.
„NélkülÜk biztosan nem érhettem volna el ezeket az eredményeket, s a csapatom nélkül sem. Nagyon nehéz döntés volt, de mindenki tudta, egyszer eljön ez a pillanat!” – mondta a Fernando Alonsót 2 pontra megközelítő hétszeres világbajnok, aki utoljára szerepelt európai Formula-1-es nagydíjon. ----
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







