Reuters
Reuters
Óriási csatát hozott a rajt: a hétszeres világbajnok Michael Schumacher alig tudta megőrizni 2. helyét a keményen támadó Fernando Alonso előtt, egy pillanatig úgy tűnt, a spanyol klasszis előzhet. A Renault számára azonban az jelentette az igazi csapást, hogy a 4. helyről rajtoló Giancarlo Fisichella megpördült, majd vezetőszárny-csere miatt a boxba kellett hajtania. Kimi Räikkönen sem járt sokkal jobban, egy ütközés miatt defektet kapott a hátsó kereke, majd a szerelők alig tudták lecserélni a szintén meghibásodott hátsó szárnyat. A csapat azonban „feleslegesen” dolgozott, ugyanis a finn a visszatérés után a falnak csapta az irányíthatatlan McLarent…
A 4. körben az F-1 két reménysége, Nico Rosberg és Robert Kubica csatázott a 6. helyért, s a BMW-Sauber lengyel versenyzője simán elment williamses ellenfele mellett. Az élen a két Ferrari száguldott: Massa biztosan vezetett M. Schumacher előtt, aki pedig lerázta Alonsót.
A 13. körben a célegyenes utáni kanyarban megállt Vitantonio Liuzzi autója, s mivel nem tudták gyorsan eltolni, ezért beküldték a safety cart. Ezt kihasználva mindkét Ferrari a boxba hajtott tankolni, s így tett Alonso is. A spanyol világbajnok tért vissza a 2. helyre.
A biztonsági autó a 16. körben hagyta el az isztambuli aszfaltcsíkot, s Michael Schumacher „elaludt”, beragadt az egy kör hátrányban lévő Nick Heidfeld mögé, így Alonso egérutat nyert a 2. helyen, legalábbis egy rövid időre.
Reuters
Felipe Massa átszáguld a célon
Az üzemanyag-felvétel érdekes változást hozott, ugyanis a hétszeres világbajnok folyamatosan lassabb kört ment, mint riválisa, pedig a boxkiállás előtt a Ferrari sokkal gyorsabb volt. Ez Felipe Massa esetében így is maradt, a brazil pilóta megállíthatatlanul robogott élete első Formula-1-es győzelme felé.
A 28. körben Michael Schumacher az egyik balkanyarhoz túl nagy tempóban érkezett, lement a pályáról, s csak nehézségek árán tudott visszatérni. Így 9 mp-esre nőtt a hátránya Alonsóval szemben, míg Jenson Button 2 mp-re megközelítette.
A folytatásban állandósult az élboly sorrendje, majd a 38. körben Massa és Alonso is tankoláson járt. Michael Schumacher kint maradt, 1:28.106-os futamcsúcsot ért el, próbált olyan tempót menni, hogy szükségszerű boxkiállása után is legyen esélye Alonso megelőzésére. A hétszeres világbajnok a 43. körben ment tankolásra és kerékcserére, s 1 mp-es hátrányba került a spanyollal szemben. Vagyis közel 8 mp-et faragott a német klasszis néhány kör alatt!
Reuters
Michael Schumacher 9 körel a leintés előtt ért Fernando Alonso háta mögé, s ettől kezdve szinte minden körben próbálkozott az előzéssel. Az 54. körben a hétszeres világbajnok váratlanul 1 mp-cel lassabb volt, mint a címvédő, úgy tűnt ez eldöntötte a 2. hely sorsát. Michael Schumacher még a leintés előtti pillanatokban is próbálkozott, de nem volt esélye az előzésre.
57. Formula 1-es világbajnokság, 2. Török Nagydíj
1. | F. Massa | brazil, Ferrari | 1:28.51.082 ó |
2. | F. Alonso | spanyol, Renault | +5.575 mp |
3. | M. Schumacher | német, Ferrari | +5.656 |
4. | J. Button | brit, Honda | +12.334 |
5. | P. de la Rosa | spanyol, McLaren-Mercedes | +45.908 |
6. | G. Fisichella | olasz, Renault | +46.584 |
7. | R. Schumacher | német, Toyota | +59.337 |
8. | R. Barrichello | brazil, Honda | +1:00.034 p |
9. | J. Trulli | olasz, Toyota | +1 kör |
10. | M. Webber | ausztrál, Williams-Cosworth | +1 kör |
11. | C. Klien | osztrák, Red Bull-Ferrari | +1 kör |
12. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | +1 kör |
13. | S. Speed | amerikai, Toro Rosso-Toyota | +1 kör |
14. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | +2 kör |
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari) 1:28.055 55
Nem ért célba:
15. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Toyota | +3 kör |
16. | C. Albers | holland, Midland-Cosworth | +12 kör |
17. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | +15 kör |
18. | N. Rosberg | német, Williams-Cosworth | +33 kör |
19. | Sz. Jamamoto | japán, Super Aguri-Honda | +34 kör |
20. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Toyota | +45 kör |
21. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | +56 kör |
22. | T. Monteiro | portugál, Midland-Toyota | +58 kör |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA:
PILÓTÁK:
1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 108 pont |
2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 96 |
3. | F. Massa | brazil, Ferrari | 62 |
4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 52 |
5. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 49 |
6. | J. Button | brit, Honda | 36 |
7. | J-P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
8. | R. Barrichello | brazil, Honda | 22 |
9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 19 |
10. | R. Schumacher | német, Toyota | 18 |
11. | P. de la Rosa | spanyol, McLaren-Mercedes | 14 |
12. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Ferrari | 14 |
13. | J. Trulli | olasz, Toyota | 10 |
14. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
15. | M. Webber | ausztrál, Williams-Cosworth | 6 |
16. | N. Rosberg | német, Williams-Cosworth | 4 |
17. | C. Klien | osztrák, Red Bull-Ferrari | 2 |
18. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Cosworth | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK:
1. | Renault | 160 pont |
2. | Ferrari | 158 |
3. | McLaren-Mercedes | 89 |
4. | Honda | 58 |
5. | Toyota | 28 |
6. | BMW-Sauber | 26 |
7. | Red Bull-Ferrari | 16 |
8. | Williams-Cosworth | 10 |
9. | Toro Rosso-Cosworth | 1 |
----
Felipe Massa (Ferrari, 1. hely):„Fantasztikus ez az érzés. Pályafutásom kezdetétől keményen dolgoztam, hogy elérkezzen ez a pillanat. Hihetetlen és csodálatos élmény! Szinte minden lepergett előttem, amit azért tettem életemben, hogy itt legyek. S, most hirtelen megvalósult az álmom. Egyszerűen fantasztikus! Jól rajtoltam, autóm pedig végig kiválóan ment, semmilyen problémám sem akadt. Még a safety car sem zavart meg, hiszen el tudtam húzni, amikor elhagyta a pályát. A verseny összes pillanata jól alakult számomra, nem is kellett túlságosan agresszívan vezetnem.”
Fernando Alonso (Renault, 2. hely): "Pénteken és az időmérőn is nagy hátrányban voltunk a Ferrarihoz képest, de reméltük, hogy a versenyen más lesz a helyzet. A hajráig a határon autóztam, akkor azonban a sebesség mellett már az ideális ívekre is figyelnem kellett, hiszen Michael a sarkamban volt. Tudtam, hogy a pálya csak két esélyt ad az előzésre, a 12-es és a 14-es kanyarban. Ez azt jelentette, hogy ezekben a kanyarokban a motor segítségével nagyobb előnyt szerezhettem azzal, hogy a fordulatszámot a legmagasabbra állítottam az ezeket megelőző egyenesekben, és ez elég volt a második hely megtartásához. Azt hiszem, a verseny ismét megmutatta, hogy többre lesz szükségünk ahhoz, hogy küzdhessünk a Ferrarival a győzelemért. Optimista vagyok, de tudom, Monzában lesz a legnehezebb dolgom. A mostani futam előrelépést jelent világbajnoki esélyeimet illetően, s hasonló folytatást várunk.”
Michael Schumacher (Ferrari, 3. hely):„Szép csatát vívtunk a leintésig Fernandóval. Szeretnék gyorsan gratulálni Felipenek a győzelemhez, szupermunkát végzett. A rajttól kezdve folyamatosan növelte előnyét, hibátlanul vezetett. Ez remek eredményt jelent a csapatnak, amikor egyikőnk hétvégéje nem sikerül tökéletesen, akkor a másik versenyző hozza az eredményt” ---- Az Isztambulban kiválóan szereplő Sebastian Vettel lesz a BMW-Sauber harmadik, pénteken szóhoz jutó pilótája az Olasz Nagydíjon, a monzai Autodromo Nazionalén.
A 19 éves német tehetség a Török GP-n mutatkozott be a Formula 1-es világbajnokságban, s a pénteki második szabadedzésen a legjobbnak bizonyult. A versenypilótává előlépő lengyel Robert Kubicát váló Vettel a jövő heti monzai tesztelésen is autóba ülhet.
A BMW-Sauber a következő hetek tapasztalatai alapján dönt Vettel további sorsáról, ha továbbra is jól szerepel, akkor nem lesz akadálya a további együttműködésnek.