Reuters
Felipe Massa öröme az időmérő után
Reuters
Felipe Massa öröme az időmérő után
A délelőtti szabadedzésen a hétszeres világbajnok Michael Schumacher (1:27.203 p) simán legyőzte a teljes mezőnyt, még a második helyen záró Fernando Alonso (1:27.924) és a harmadik Giancarlo Fisichella (1:27.963) sem tudta tartani a lépést, a többiekről már nem is szólva. A mezőny végén a legszerényebb képességű autók voltak, de Ralf Schumacher 17. pozíciója azért váratlan volt.
Nyilatkozatok a 2. Török Nagydíj időmérő edzése után:
Felipe Massa (Ferrari, 1. hely):
„Fanatasztikus pillanat ez számonra! Sokkal fontosabb, mint a következő első rajthelyek, hiszen először jutottam el oda, ahova pályafutásom kezdete óta el szerettem volna érni. Végre eljött ez a pillanat. Azt hiszem, a nyolcas kanyar döntötte el a rajtrács elejének sorrendjét, én tökéletesen mentem át a pálya legnehezebb pontján. Nagyon kemény rajtra és versenyre számítok, erősek vagyunk, jó eredményt várok a csapattól.”
Michael Schumacher (Ferrari, 2. hely):
„Nem titkolom, nem tudtam ideális kört futni, mert előtte hibáztam, picit kisodródtam az első kanyarnál. Anna természetesen nagyon örülök, hogy Felipe indul az élről, megérdemelte ezt az eredményt. Óriási különbség a tavalyi és az idei futam között, mert most szerencsére jól vezethető, kiváló autóval szerepelhetek. Így nem kell sokat küszködnöm. A pálya amúgy komoly kihívást jelent, nem csak a nyolcas, hanem a többi kanyar is.”
Fernando Alonso (Renault, 3. hely):
„Nagyon boldog vagyok a harmadik hellyel, a maximumot hoztuk ki. Giancaro ugyanis negyedik lett, így erős pozícióból várjuk a futamot. Azt tudtuk, hogy egy körön erősebb a Ferrari, ez eldöntötte az időmérőt, de a versenykörülmények nekünk kedveznek.”
A kvalifikáció első körének elején a pálya 51, míg a levegő 33 fokos volt, vagyis hőségben kellett helytállniuk a pilótáknak. Az elején Jarno Trulli 1:28.926-tal vezetett, de hamarosan már a Ferrari állt az élre. Michael Schumacher 1:27.385-tel, míg Felipe Massa 1:27.306-tal nyitott, ezt meg sem tudták közelíteni az ellenfelek. Nagy meglepetésre a kiesőnek várt Christijan Albers 16-ként továbbjutott, ugyanakkor „helyette” búcsúzott a rutinos David Coulthard (17.). Rajta kívül Scott Speed, Vitantonio Liuzzi, Tiago Monteiro, Jamamoto Szakon és Szato Takuma is befejezte szombati tevékenységét.
A második forduló parádés időeredményeket hozott, ezt már Nick Heidfeld 1:27.286-os kezdése előrevetítette. Utána Ralf Schumacher 1:27.062-vel folytatta, majd Alonso ezen a hétvégén elsőként ment 1:27 alá, 1.26.917-tel került átmenetileg az élre. De nem sokáig, ugyanis Michael Schumacher elképesztő tempóban vágtatott végig a pályán, s 1.25.850-nel sokkolta a mezőnyt.
A hajrá is izgalmas volt, s most már sztároktól is búcsút kellett venni. Kiesett: Christian Klien, Pedro de la Rosa, Trulli, Rubens Barrichello, Nico Rosberg és Albers. A Ferrari, a Renault és nagy meglepetésre a BMW-Sauber tudott két-két pilótát „bejuttatni” a rajtsorrend elején eldöntő utolsó körre.
A mindent eldöntő záró felvonás első 10 perce az üzemanyag-fogyasztásról szólt, majd 5 perccel a leintés előtt Fisichella 1:27.878-cal került az élre. Következett Massa, aki 1:27.307-tel vette át a vezetést, majd csapattársa, Michael Schumacher egy kisebb rontás után 1:27.284-gyel lett első, de nem végleg. A hajrában ugyanis a Ferrari brazil pilótája, vagyis Felipe Massa 1:26.907-tel az első pozícióba került, s életében először rajtolhat majd a pole-ból.
Reuters
Michael Schumachernél (képünkön) csak Felipe Massa volt gyorsabb
57. Formula-1-es világbajnokság, 2. Török Nagydíj, időmérő edzés
Helyezés | versenyző | csapat | 1. szakasz | 2. szakasz | 3. szakasz |
1. | F. Massa | brazil, Ferrari | 1:27.306 p | 1:27.059 p | 1:26.907 |
2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 1:27.385 | 1:25.850 | 1:27.284 |
3. | F. Alonso | spanyol, Renault | 1:27.861 | 1:26.917 | 1:27.321 |
4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 1:28.175 | 1:27.346 | 1:27.564 |
5. | R. Schumacher | német, Toyota | 1:27.668 | 1:27.062 | 1:27.569 |
6. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 1:28.200 | 1:27.251 | 1:27.785 |
7. | J. Button | brit, Honda | 1:28.222 | 1:26.872 | 1:27.790 |
8. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 1:28.236 | 1:27.202 | 1:27.866 |
9. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 1:28.212 | 1:27.405 | 1:28.167 |
10. | M. Webber | ausztrál, Williams-Cosworth | 1:28.307 | 1:27.608 | 1:29.436 |
11. | C. Klien | osztrák, Red Bull-Ferrari | 1:28.271 | 1:27.852 |
12. | Pedro de la Rosa | spanyol, McLaren-Mercedes | :18.403 | 1:27.897 |
13. | J. Trulli | olasz, Toyota | 1:28.549 | 1:27.973 |
14. | R. Barrichello | brazil, Honda | 1:28.411 | 1:28.257 |
15. | N. Rosberg | német, Willliams-Cosworth | 1:28.889 | 1:28.386 |
16. | C. Albers | holland, Midland-Toyota | 1:29.021 | 1:28.639 |
17. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Ferrari | 1:29.136 |
18. | S. Speed | amerikai, Toro Rosso-Cosworth | 1:29.158 |
19. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Cosworth | 1:29.250 |
20. | T. Monteiro | portugál, Midland-Toyota | 1:29.901 |
21. | Sz. Jamamoto | japán, Super Aguri-Honda | 1:30.607 |
22. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | 1:30.850 |