Az FIA a hockenheimi futam előtt megfellebbezte a határozatot, ezért a Renault elállt a lengéscsillapító használatát. Az istálló csak a tartalékautó orr részében helyezte el az eszközt, vagyis Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella kocsiján nem kellett módosítani.
„Az FIA nemzetközi fellebbviteli bizottsága kedden, augusztus 22-én találkozott, s vizsgálta meg a Nemzetközi Automobil Szövetség fellebbezését a július 28-án hozott 8-as számú versenybírói döntéssel kapcsolatban, amely a Renault tartalékautóját érintette a Német Nagydíjon. Az érintettek érveinek meghallgatását és a különféle iratok és bizonyítékok áttanulmányozását követően semmisnek nyilvánította a versenybírók döntését, és szabályellenesnek nyilvánította az ellensúlyos lengéscsillapítónak nevezett eszköz használatát” – szerepel az FIA nemzetközi fellebbviteli bizottságának közleményében.
Az FIA azért tiltotta be a Renault által kitalált alkatrész – amelyet már a Ferrari, a Red Bull és a McLaren is átvett – használatát, mert befolyásolta az autók aerodinamikáját.
Lapunknak a Magyar Nagydíjon ezt mondta Pascal Vasselon, a Toyota technikai igazgatója:
„Sokan támogatják, pedig szerintem nem lenne szabad használni, ugyanis nem lehet stabilan rögzíteni az autóban. Így pedig rendkívül balesetveszélyes ez az eszköz.”