„Engem is meglepett a nagy különbség, mert erre nem volt példa az eddigi versenyeken. Még a Renault javára sem” – mondta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója.
A szakember hozzátette, természetesen örült a fölénynek, de nem hiszi, hogy a folytatásban állandósul a helyzet.
„Sokkal szorosabb futamok várnak ránk” – jegyezte meg az angol sikerszakember.
Az Egyesült Államok Nagydíja szinte a rajtnál eldőlt, legalábbis a Ferrari sikerének ténye, mert a futam elején még Felipe Massa vezetett a későbbi győztes Michael Schumacher előtt. A tavalyi világbajnok, s idén is simán éllovas Fernando Alonso egy pillanatig sem küzdhetett az 1. helyért, sőt nagy meglepetésre csak 5. lett.
„Volt egy olyan időszak, amikor azt gondoltuk, Giancarlo Fisichella befoghatja a két Ferrarit, de ez lehetetlen feladatnak bizonyult. Gyorsabbak voltak nálunk. Kanadában még mi voltunk a jobbak, s remélem, hogy Magny-Cours-ban is sikeresek leszünk” – értékelt Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke.
Az olasz szakemberrel ellentétben Ross Brawn Ferrari-sikert vár a Francia Nagydíjon, s hisz abban, hogy csapata a mostaninál nyíltabbá teszi a csatát a világbajnoki címért.
„Jó és nagy lépést tettünk a végső siker irányába. Michael hátránya tizenkilenc pont, ez kevesebb, mint két versennyel ezelőtt. Elég, ha Fernando egyszer nem ér célba, s máris a nyakán lehetünk” – hangoztatta Brawn.
Alonsót nem ijesztette meg a Ferrari technikai igazgatójának „fenyegetése”, állítása szerint nem érte meglepetésként az indianapolisi végeredmény.
„Már a szezon kezdetét tudtuk, hogy ez lesz a legnehezebb versenyünk. Igazunk lett. A harmadik és az ötödik hely sem rossz eredmény. Tavaly pontot sem szerezhettünk. A Francia Nagydíjon már ismét jó esélyünk lesz a győzelemre, a pálya kedvez a Renault-nak” – jelentette ki Alonso.
A spanyol klasszis által említett 2005-ös versenyen csak a Bridgestone-abroncsokat használó csapatok versenyeztek, mert a michelin-esek a felvezető kör után - a gumigyártó javaslatára – feladták a nagydíjat.