
Reuters
Nick Heidfeld hatalmasat bukott, és örülhet, hogy nem lett komolyabb baja

Reuters
Nick Heidfeld hatalmasat bukott, és örülhet, hogy nem lett komolyabb baja
Beragadt a rajtnál a pole pozícióból induló, hétszeres világbajnok Michael Schumacher, akit így csapattársa Felipe Massa megelőzött, de mégsem ő indult a legjobban, ugyanis az ötödik helyről kirobbanó, a pontversenyt vezető Fernando Alonso a harmadik pozícióba lépett előre. A fiatal spanyol pilóta nem elégedett meg ennyivel, ugyanis az ekkor már másodiként autózó Schumachernek is nekiesett, azonban a rutinos versenyző visszaverte a támadást.
Mégsem ez volt a nagydíj elejének legizgalmasabb pillanata, ugyanis rögtön az első kanyarban Montagny, Webber és Klien is kiesett egy karambolt követően. A következő kanyarban pedig Montoya ütötte ki hátulról csapattársát, Kimi Räikkönent, s a hazai pályán versenyző Scott Speed is kiesett, sőt a külső íven érkező Nick Heidfeld is belekeveredett az incidensb. Mi több ő járt a legrosszabbul, hatalmasat esett (lásd a képet), és csak a szerencsének – meg a bukókeretnek – köszönheti, hogy nem történt komolyabb baj.
A következő pillanatban már nem a Ferrarival versenyző Massa, hanem a safety car vezette a mezőnyt, és bent is maradt a következő öt körben, amíg a pályamunkások eltakarították a roncsokat.
A jó rajt után visszaesett a világbajnoki címvédő Alonso lendülete, ugyanis a biztonsági autó kiállása után a két Ferraritól folyamatosan leszakadt, sőt saját csapattársát Giancarlo Fisichellát is feltartotta, aki ezt a tizennegyedik körben megelégelte, és a célegyenes végén faképnél is hagyta a spanyolt.

Reuters
Michael Schumacher repülni is megtanult örömében
Ezután folyamatosan estek ki a balesetet túlélő, de abban némi károsodást szenvedett pilóták, és a futam egyharmadához érve már csak tizenegyen maradtak versenyben, ami azt jelentette, hogy a mezőny fele idő előtt fejezte be a száguldást.
A két Ferrari ezután folyamatosan húzott el a mezőnytől, de továbbra is Massa haladt az élen. Az első boxkiállás előtt a brazil pilóta előnye másfél másodperc volt Schumacher előtt, azonban a kerékcserék után valahogyan megfordult a sorrend az olasz istálló két versenyzője között. Ez azonban nem számít hatalmas szenzációnak, ugyanis a német pilótának – az egész mezőnyből talán egyedül csak neki – még van esélye beérni a világbajnoki pontversenyben vezető Alonsót.
A továbbiakban a legnagyobb izgalmakat az hozta, hogy a boxutcából induló Jarno Trulli köszönhetően egykiállásos taktikájának egészen a negyedik helyig küzdötte fel magát, mondjuk hozzá kell ehhez tenni azt is, hogy a versenyt mindössze kilencen fejezték be.
Az utolsó körökre Michael Schumacher előnye majd fél percre nőtt, így nyugodtan kezdhetett el spórolni az autójával, és könnyedén gyűjtötte be a futamgyőzelemet, így hat ponttal csökkentette hátrányát Alonso mögött az összetett versenyben.
Egyesült Államok Nagydíja 1. | Michael Schumacher | német | Ferrari | 1:34:35.199 perc |
2. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | + 7.9 mp |
3. | Giancarlo Fisichella | olasz | Renault | + 16.5 |
4. | Jarno Trulli | olasz | Toyota | +23.6 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Renault | + 28.4 |
6. | Rubens Barichello | brazil | Honda | + 36.5 |
7 | David Coulthard | brit | Red Bull Team | 1 kör hátrány |
8. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Torro Rosso | 1 kör hátrány |
9. | Niko Rosberg | német | Williams | 1 kör hátrány |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENYEK ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 88 pont |
2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 69 |
3. | G. Fisichella | olasz, Renault | 43 |
4. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 39 |
5. | F. Massa | brazil, Ferrari | 36 |
6. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
7. | J. Button | brit, Honda | 16 |
7. | R. Barrichello | brazil, Honda | 16 |
9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 12 |
10. | D. Coulthard | brit, Red Bull Racing | 10 |
11. | R. Schumacher | német, Toyota | 8 |
11. | J. Trulli | olasz, Toyota | 8 |
13. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
14. | M. Webber | ausztrál, Williams | 6 |
15. | N. Rosberg | német, Williams | 4 |
16. | C. Klien | osztrák, Red Bull Racing | 1 |
16. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso | 1 |
CSAPATOK 1. | Renault | 131 pont |
2. | Ferrari | 105 |
3. | McLaren-Mercedes | 65 |
4. | Honda | 32 |
5. | BMW-Sauber | 19 |
6. | Toyota | 16 |
7. | Red Bull Racing | 11 |
8. | Williams | 10 |
9. | Toro Rosso | 1 |