Ismét Fernando Alonso hátát nézte a mezőny
Ismét Fernando Alonso hátát nézte a mezőny
A rajtnál Fernando Alonso simán eljött, míg Giancarlo Fisichella kicsit hamar engedte el az autót, de gyorsan visszakozott, így azonban Kimi Räikkönnen meg tudta előzni. Michael Schumachert viszont Nico Rosberg és Montoya is lerajtolta. A német és a kolumbiai rendkívül élvezetesen csatázott is egymással az ötödik helyért, ám csak addig, míg a williamses a kelleténél agresszívebben le nem zárt egy ívet a McLaren előtt. Montoya így kicsit kénytelen volt megtaszítani őt, amitől Rosberg a falnak is csapódott, és ezzel számára véget is ért a verseny. A safety car is bejött, így a kolumbiai viszonylag kevés időveszteséggel kicserélhette az ütközésben megsérült első szárnyát.
A hatodik körben Fisichellát kihívták letölteni a korai rajt miatt kapott áthajtásos büntetést, így Alonso, Räikkönen, Trulli, Schumacher volt az első négy sorrendje de az éllovasok előnyéről sokat elmond, hogy Fisico a boxutcát megjárva is nem sokkal a német világbajnok mögé tudott visszajönni.
Alonso és Räikkönen között tíz kör után is alig volt különbség, míg Trulliék bő tíz másodperccel lemaradva követték őket, a hatodik Buttonnek pedig már több mint húsz másodperc volt a hátránya. A tizenkettedik körben aztán a finn megelégelte a vonatozást, és elkezdte támadni a spanyolt, aki azonban visszaverte a kísérleteket. Közben két körön belül előbb Barrichello autója ment tönkre, majd Montoya kényszerült feladni a versenyt, miután egy picit elmérte a célegyenesbe vezető kanyart.
Izgalmak nélkül köröztek tovább a legények, mindössze a két éllovas növelte immár húsz másodpercre az előnyét a Trulli-Schumacher-Fisichella trió előtt, Button, Massa és Villeneuve pedig lassan negyvenre maradt el.
A magabiztos előny birtokában Alonso a 23. körben ki is jött a boxba, és kényelmesen vissza is ért Trulliék elé. Ám az olasz Toyotája egy pillanatra lelassult, így Michael Schumacher elment mellette.
Két kör múlva Räikkönen is kiment tankolni, és a szokásos McLaren-féle balszerencse most sem kerülte el: sokáig ügyetlenkedtek a jobb hátsó kerekével, amelyet végül le sem tudtak szerelni, így csak jó öt másodperccel Alonso mögé tudott visszajönni, akkor is három friss és egy használt gumival.
Lassacskán aztán a középmezőny tagjai is kiszállingóztak a boxba, csak a két Ferrari és a két BMW száguldott egyre könnyebb autóval a 3-6. helyeken. Schumacher kezdett is felzárkózni Räikkönen mögé, de aztán a 32. körben kiállt ő is, de alig töltötték fel a kocsiját, így maradt két kiállásos taktikán ő is. Végül Heidfeld és Massa is letudta a tankolást, így helyreállt az eredeti rend az élbolyban, csak Trulli csúszott vissza Schumacher és Fisichella mögé.
Elöl Alonso továbbra is kényelmesen, 7-8 másodperccel vezetett Räikkönen előtt, Schumacher pedig egy újabb húszassal lemaradva üldözte a finnt, de széthúzódott a mezőny: mindenki kényelmes távolságból követte az előtte lévőt: jó ideig csak a három éllovas látványos, de veszélytelen elfékezései és pályatévesztései borzolták a kedélyeket.
A második kiállások sorát Trulli kezdte a 48. körben, és kisvártatva jött Alonso is, aki szélsebesen, gond nélkül letudva a tankolást épphogy Räikkönen mögé jött vissza. A finn négy kör múlva követte a spanyol példáját, de most még szerencsétlenebb volt, mint az előbb: ezúttal le is fulladt a kocsija, de azért épphogycsak bejött a harmadik Schumacher elé. A német egy darabig üldözte őt, de aztán 13 körrel a vége előtt ő is a tankolást választotta.
Hogy azért ne maradjunk tökéletesen izgalmak nélkül, arról Jacques Villeneuve gondoskodott: a hazai pályán versenyző pilóta a falhoz csapta BMW-jét, így ismét a safety carnak kellett bejönnie, így azonban hirtelen méterekre csökkent a különbség az addig egymástól jelentős távolságra köröző riválisok között, bár lekörözött versenyzők ékelődtek közéjük.
Alonso a biztonsági autó kiállása után is hamar ellépett a többiektől, Schumacher azonban kitartóan üldözte Räikkönent, és a finn hibája miatt az utolsó előtti körben sikerült is megelőznie. Ugyanekkor a motorcsere miatt a rajtrács végéről induló Coulthard is feltette a koronát remek teljesítményre, és Buttont megelőzve becsusszant a nyolcadik helyre.
A vb-címvédő az utolsó körre már kicsit visszavett a tempóból, de így is magabiztosan győzött a 38. Kanadai Nagydíjon. A második helyre Michael Schumacher futott be, akinek már 28 pont a hátránya a spanyol éllovas mögött a vb-pontversenyben. Räikkönen is őrzi a harmadik helyet az összesítésben, és Fisichella is tartja a negyedik pozíciót.
38. KANADAI NAGYDÍJ, VÉGEREDMÉNY
Helyezés | Pilóta | Csapat | Gumi | | Hátrány | Kiállás |
1. | Alonso | Renault | (M) | | | 2 kiállás |
2. | M. Schumacher | Ferrari | (B) | + | 2,1 mp | 2 |
3. | Räikkönen | McLaren | (M) | + | 8,8 mp | 2 |
4. | Fisichella | Renault | (M) | + | 15,6 mp | 3 |
5. | Massa | Ferrari | (B) | + | 25,1 mp | 1 |
6. | Trulli | Toyota | (B) | + | 1 kör | 2 |
7. | Heidfeld | BMW | (M) | + | 1 kör | 2 |
8. | Coulthard | Red Bull | (M) | + | 1 kör | 2 |
9. | Button | Honda | (M) | + | 1 kör | 2 |
10. | Speed | Toro Rosso | (M) | + | 1 kör | 2 |
11. | Klien | Red Bull | (M) | + | 1 kör | 2 |
12. | Webber | Williams | (B) | + | 1 kör | 2 |
13. | Liuzzi | Toro Rosso | (M) | + | 2 kör | 3 |
14. | Monteiro | Midland | (B) | + | 4 kör | 3 |
A KIESETTEK
Kör | Pilóta | Istálló | Gumi | Kiesés oka |
1. | Albers | Midland | (B) | Ütközés |
2. | Rosberg | Williams | (B) | Ütközés |
3. | Montagny | Super Aguri | (B) | Motorhiba |
13. | Montoya | McLaren | (M) | Kicsúszás |
13. | Barrichello | Honda | (M) | Motorhiba |
62. | Villeneuve | BMW | (M) | Kicsúszás |
63. | R. Schumacher | Toyota | (B) | Motorhiba |
75. | Szato | Super Aguri | (B) | Motorhiba |
A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA
PILÓTÁK: 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 84 pont |
2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 59 |
3. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 39 |
4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 37 |
5. | F. Massa | brazil, Ferrari | 28 |
6. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
7. | J. Button | brit, Honda | 16 |
8. | R. Barrichello | brazil, Honda | 13 |
9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 12 |
10. | R. Schumacher | német, Toyota | 8 |
11. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Toyota | 8 |
12. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
13. | M. Webber | ausztrál, Williams-Cosworth | 6 |
14. | N. Rosberg | német, Williams-Cosworth | 4 |
15. | J. Trulli | olasz, Toyota | 3 |
16. | C. Klien | osztrák, Red Bull-Ferrari | 1 |
CSAPATOK: 1. | Renault | 121 pont |
2. | Ferrari | 87 |
3. | McLaren-Mercedes | 65 |
4. | Honda | 29 |
5. | BMW-Sauber | 19 |
6. | Toyota | 11 |
7. | Williams-Cosworth | 10 |
8. | Red Bull-Ferrari | 9 |