Fernando Alonso rajt-cél győzelmet aratott a Formula-1-es gyorsasági autós világbajnokság kilencedik versenyén, a 38. Kanadai Nagydíjon, ismét kényelmesen maga mögé utasítva a teljes mezőnyt. A Renault spanyol versenyzője zsinórban negyedik, idei hatodik, összesen tizennegyedik futamgyőzelmét aratta. A második helyen Michael Schumacher, a harmadikon Kimi Räikkönen végzett.

Ismét Fernando Alonso hátát nézte a mezőny

Ismét Fernando Alonso hátát nézte a mezőny
A hatodik körben Fisichellát kihívták letölteni a korai rajt miatt kapott áthajtásos büntetést, így Alonso, Räikkönen, Trulli, Schumacher volt az első négy sorrendje de az éllovasok előnyéről sokat elmond, hogy Fisico a boxutcát megjárva is nem sokkal a német világbajnok mögé tudott visszajönni.
Alonso és Räikkönen között tíz kör után is alig volt különbség, míg Trulliék bő tíz másodperccel lemaradva követték őket, a hatodik Buttonnek pedig már több mint húsz másodperc volt a hátránya. A tizenkettedik körben aztán a finn megelégelte a vonatozást, és elkezdte támadni a spanyolt, aki azonban visszaverte a kísérleteket. Közben két körön belül előbb Barrichello autója ment tönkre, majd Montoya kényszerült feladni a versenyt, miután egy picit elmérte a célegyenesbe vezető kanyart.
Izgalmak nélkül köröztek tovább a legények, mindössze a két éllovas növelte immár húsz másodpercre az előnyét a Trulli-Schumacher-Fisichella trió előtt, Button, Massa és Villeneuve pedig lassan negyvenre maradt el.
A magabiztos előny birtokában Alonso a 23. körben ki is jött a boxba, és kényelmesen vissza is ért Trulliék elé. Ám az olasz Toyotája egy pillanatra lelassult, így Michael Schumacher elment mellette.
Két kör múlva Räikkönen is kiment tankolni, és a szokásos McLaren-féle balszerencse most sem kerülte el: sokáig ügyetlenkedtek a jobb hátsó kerekével, amelyet végül le sem tudtak szerelni, így csak jó öt másodperccel Alonso mögé tudott visszajönni, akkor is három friss és egy használt gumival.
Lassacskán aztán a középmezőny tagjai is kiszállingóztak a boxba, csak a két Ferrari és a két BMW száguldott egyre könnyebb autóval a 3-6. helyeken. Schumacher kezdett is felzárkózni Räikkönen mögé, de aztán a 32. körben kiállt ő is, de alig töltötték fel a kocsiját, így maradt két kiállásos taktikán ő is. Végül Heidfeld és Massa is letudta a tankolást, így helyreállt az eredeti rend az élbolyban, csak Trulli csúszott vissza Schumacher és Fisichella mögé.
Az NSO ajánlja:
A második kiállások sorát Trulli kezdte a 48. körben, és kisvártatva jött Alonso is, aki szélsebesen, gond nélkül letudva a tankolást épphogy Räikkönen mögé jött vissza. A finn négy kör múlva követte a spanyol példáját, de most még szerencsétlenebb volt, mint az előbb: ezúttal le is fulladt a kocsija, de azért épphogycsak bejött a harmadik Schumacher elé. A német egy darabig üldözte őt, de aztán 13 körrel a vége előtt ő is a tankolást választotta.
Hogy azért ne maradjunk tökéletesen izgalmak nélkül, arról Jacques Villeneuve gondoskodott: a hazai pályán versenyző pilóta a falhoz csapta BMW-jét, így ismét a safety carnak kellett bejönnie, így azonban hirtelen méterekre csökkent a különbség az addig egymástól jelentős távolságra köröző riválisok között, bár lekörözött versenyzők ékelődtek közéjük.
Alonso a biztonsági autó kiállása után is hamar ellépett a többiektől, Schumacher azonban kitartóan üldözte Räikkönent, és a finn hibája miatt az utolsó előtti körben sikerült is megelőznie. Ugyanekkor a motorcsere miatt a rajtrács végéről induló Coulthard is feltette a koronát remek teljesítményre, és Buttont megelőzve becsusszant a nyolcadik helyre.
A vb-címvédő az utolsó körre már kicsit visszavett a tempóból, de így is magabiztosan győzött a 38. Kanadai Nagydíjon. A második helyre Michael Schumacher futott be, akinek már 28 pont a hátránya a spanyol éllovas mögött a vb-pontversenyben. Räikkönen is őrzi a harmadik helyet az összesítésben, és Fisichella is tartja a negyedik pozíciót.
38. KANADAI NAGYDÍJ, VÉGEREDMÉNY
| Helyezés | Pilóta | Csapat | Gumi | Hátrány | Kiállás | |
| 1. | Alonso | Renault | (M) | 2 kiállás | ||
| 2. | M. Schumacher | Ferrari | (B) | + | 2,1 mp | 2 |
| 3. | Räikkönen | McLaren | (M) | + | 8,8 mp | 2 |
| 4. | Fisichella | Renault | (M) | + | 15,6 mp | 3 |
| 5. | Massa | Ferrari | (B) | + | 25,1 mp | 1 |
| 6. | Trulli | Toyota | (B) | + | 1 kör | 2 |
| 7. | Heidfeld | BMW | (M) | + | 1 kör | 2 |
| 8. | Coulthard | Red Bull | (M) | + | 1 kör | 2 |
| 9. | Button | Honda | (M) | + | 1 kör | 2 |
| 10. | Speed | Toro Rosso | (M) | + | 1 kör | 2 |
| 11. | Klien | Red Bull | (M) | + | 1 kör | 2 |
| 12. | Webber | Williams | (B) | + | 1 kör | 2 |
| 13. | Liuzzi | Toro Rosso | (M) | + | 2 kör | 3 |
| 14. | Monteiro | Midland | (B) | + | 4 kör | 3 |
A KIESETTEK
| Kör | Pilóta | Istálló | Gumi | Kiesés oka |
| 1. | Albers | Midland | (B) | Ütközés |
| 2. | Rosberg | Williams | (B) | Ütközés |
| 3. | Montagny | Super Aguri | (B) | Motorhiba |
| 13. | Montoya | McLaren | (M) | Kicsúszás |
| 13. | Barrichello | Honda | (M) | Motorhiba |
| 62. | Villeneuve | BMW | (M) | Kicsúszás |
| 63. | R. Schumacher | Toyota | (B) | Motorhiba |
| 75. | Szato | Super Aguri | (B) | Motorhiba |
A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA
PILÓTÁK:
CSAPATOK:
| 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 84 pont |
| 2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 59 |
| 3. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 39 |
| 4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 37 |
| 5. | F. Massa | brazil, Ferrari | 28 |
| 6. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
| 7. | J. Button | brit, Honda | 16 |
| 8. | R. Barrichello | brazil, Honda | 13 |
| 9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 12 |
| 10. | R. Schumacher | német, Toyota | 8 |
| 11. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Toyota | 8 |
| 12. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
| 13. | M. Webber | ausztrál, Williams-Cosworth | 6 |
| 14. | N. Rosberg | német, Williams-Cosworth | 4 |
| 15. | J. Trulli | olasz, Toyota | 3 |
| 16. | C. Klien | osztrák, Red Bull-Ferrari | 1 |
| 1. | Renault | 121 pont |
| 2. | Ferrari | 87 |
| 3. | McLaren-Mercedes | 65 |
| 4. | Honda | 29 |
| 5. | BMW-Sauber | 19 |
| 6. | Toyota | 11 |
| 7. | Williams-Cosworth | 10 |
| 8. | Red Bull-Ferrari | 9 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





