Fernando Alonso megállíthatatlan
Fernando Alonso megállíthatatlan
A rajt gyakorlatilag eseménytelen volt: Fernando Alonso megőrizte az első helyet Kimi Räikkönen és Michael Schumacher előtt. A korábban már két, kisebb koccanást túlélő Ralf Schumacher pont Mark Webber elé csúszott vissza, a két pilóta összeütközött a mezőny második felében, mindketten gyorsan be is fejezték a nagydíjat. A baleset miatt az első kör végén beküldték a biztonsági autót.
A safety-car két körön át vezette a mezőnyt, majd a hétszeres világbajnok azonnal meg is támadta Räikkönent, aki csak egy veszélyes manőverrel tudta megőrizni pozícióját, mindössze néhány centiméter hiányzott az ütközéshez.
A 9. körben a hátsó régióból felzárkózni akaró Jenson Button kisodródott, s nem is tudott kivergődni a kavicságyból, mert még a pályán kigyulladt a Honda motorja. A kisebb intermezzo után Alonso folyamatosan növelte előnyét, a korábbi egy másodpercnél is kisebb különbség után a 16. körben már közel 4 mp-vel előzte meg Räikkönent.
A 18. körben M. Schumacher kiment tankolni, így csappatársa, Felipe Massa örökölte meg a harmadik helyet. Räikkönen a következő körben járt a boxban, míg Alonso tovább száguldott az élen. Vagyis minden arra utalt, hogy a Renault spanyol klasszisa úgy volt a riválisok előtt, hogy több üzemanyaggal rajtolt. A tavalyi világbajnok a 22. körben állt ki, majd vissza is tért Räikkönen és M. Schumacher elé, természetesen az élre.
A futam felénél Alonso simán, 13 mp-cel vezetett a finn és a német versenyző előtt. Úgy tűnt, az összetettben simán éllovas oviedói klasszist csak műszaki hiba foszthatja meg az újabb diadaltól.
Michael Schumacher a 41. körben járt másodszor a boxban, majd a következő körben Räikkönen következett, de meglepetésre nem tudott visszatérni a hétszeres világbajnok elé. Alonso a 44. körben ment tankolni, s nagy előnnyel tért vissza az élre.
A hajrá már nem hozott izgalmakat, a dobogósok sorrendje állandósult, mert túl nagyok voltak a különbségek. Igaz, Giancarlo Fisichella alaposan megközelítette a harmadik helyen álló, s váratlanul lelassuló Räikkönent, de esélye sem volt az előzésre.
57. BRIT NAGYDÍJ, AZ 57. FORMULA–1-ES VB 8. FUTAMA (60 kör, 308,355 km):
1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 1:25,51.927 ó |
2. | M. Schumacher | német, Ferrari | +13,951 mp |
3. | K. Räikkönen | finn,McLaren | +18,672 |
4. | G. Fisichella | olasz, Renault | +19.976 |
5. | F. Massa | brazil, Ferrari | +31,559 |
6. | J.P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | +1:04.769 |
7. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | +1:11,594 |
8. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | +1:18,299 |
9. | N. Rosberg | német, Williams-Cosworth | +1:19,008 |
10. | R. Barrichello | brazil, Honda | +1 kör |
11. | J. Trulli | olasz, Toyota | +1 kör |
12. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Ferrari | +1 kör |
13. | Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Cosworth | +1 kör |
14. | C. Klien | osztrák, Red Bull-Ferrari | +1 kör |
15. | C. Albers | holland, Midland-Toyota | +1 kör |
16. | T. Monteiro | portugál, Midland-Toyota | +2 kör |
17. | T. Szato | japán, Super Aguri | +3 kör |
18. | F. Montagny | francia, Super Aguri | +3 kör |
A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA:
PILÓTÁK: 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 74 pont |
2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 51 |
3. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 33 |
4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 32 |
5. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
6. | F. Massa | brazil, Ferrari | 24 |
7. | J. Button | brit, Honda | 16 |
8. | R. Barrichello | brazil, Honda | 13 |
9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 10 |
10. | R. Schumacher | német, Toyota | 8 |
11. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Toyota | 7 |
12. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
13. | M. Webber | ausztrál, Williams-Cosworth | 6 |
14. | N. Rosberg | német, Williams-Cosworth | 4 |
15. | C. Klien | osztrák, Red Bull-Ferrari | 1 |
CSAPATOK: 1. | Renault | 105 pont |
2. | Ferrari | 75 |
3. | McLaren-Mercedes | 59 |
4. | Honda | 29 |
5. | BMW-Sauber | 17 |
6. | Williams-Cosworth | 10 |
7. | Toyota | 8 |
8. | Red Bull-Ferrari | 8 | |