Reuters
A rajt utáni első kanyarban enyhén szólva szűk volt a hely
Reuters
A rajt utáni első kanyarban enyhén szólva szűk volt a hely
A rajt meglepően sima volt, nem változott az élmezőny: Fernando Alonso vezetett Mark Webber és Kimi Räikkönen előtt.A két Ferrari a mezőny végéről indult, s Felipe Massa szinte azonnal el is engedte a boxutcából stratoló Michael Schumachert. A McLaren finn klasszisa a 2. körben megelőzte a Williams ausztrál pilótáját, s üldözőbe vette a címvédő, s idén is simán vezető spanyol klasszist.
Kimi Räikkönen, Mark Webber és Jarno Trulli is dobogós pozícióból esett ki.
A következő körökben az Alonso-Räikkönen párharc okozott izgalmakat, s ugyan előzés nem történt, de így is érdekes volt a két klasszis csatája. Az üldöző időnként szinte centikre közelítette meg az élen száguldó pilótát, de végül mégsem tudott támadni. A hétszeres világbajnok M. Schumacher a 16. helyen körözött, beragadt Jenson Button mögé.
A 3. helyen haladó Webber a futam első negyedére megnyugtatónak tűnő előnyt szerzett Montoyával szemben, a különbség folyamatosan növekedett. A 20. körben M. Schumacher a visszafordító kanyarnál megelőzte Buttont, így végre előrelépett a 15. helyre, hátránya 1 perc volt Alonsóhoz képest.
Reuters
Kimi Räikkönen lángólo McLaren-Mercedese. A finn pilóta járműve a biztonsági autó mögött poroszkálva adta meg maagát
Räikkönen a 22. körben ment ki először a boxba, míg Alonso két körrel később tette meg ugyanezt. Az ideiglenesen az élen haladó Webber mögött a spanyol és a finn klasszis száguldott, vagyis köztük nem módosult a helyzet.
Az első boxkiállások után a Williams ausztrál pilótája 1,2 mp-nél is közelebb került a Renault és a McLaren első számú versenyzőjéhez, így már hárman bízhattak a futamgyőzelemben. A verseny közepén is ugyanez volt a helyzet, sőt fokozódtak az izgalmak a lekörözések miatt. Az élmezőny feladatát ugyanis természetesen alaposan megnehezítették a szűk Monte-Carló-i utcák, már egy apró hiba is végzetessé válhatott volna.
A 43. körben Giancarlo Fisichellát (Renault) simán lekörözte a csapattárs Alonso, viszont Räikkönen picit beragadt, így kissé nagyobb lett a hátránya az élen száguldó világbajnokkal szemben. Webber rosszul jött ki a lekörözésekből, lemaradt, majd a 48. körben motorhiba miatt fel kellett adnia a futamot. A Williams rossz helyen állt meg, így beküldték a biztonsági autót, ezért a mezőny nagy része bement kerékcserére és tankolásra.
Reuters
Fernando Alonso vitrinjéből egészen mostanáig hiányzott a Monacói Nagydíj trófeája
Az 50. kör újabb drámát hozott: Räikkönen kocsija megadta magát, a műszaki hiba miatt kiesett a klasszis. A biztonsági autó az 52. körben hagyta el a pályát, Alonso nagy előnnyel vezetett Juan Pablo Montoya és Rubens Barrichello előtt. A sorozatos kiesések miatt a boxból induló Michael Schumacher már a 7. helyen állt.
A hajrában Alonso alaposan visszavett a tempóból, még azt is megengedhette magának, hogy a 64. körben elengedte a korábban lekörözött M. Schumachert és Fisichellát. A 73. körben a 3. helyen haladó Jarno Trulli autója megállt, így David Coulthard és a Red Bull-Ferrari jutott óriási esélyhez.
A leintésnél Alonso, Montoya és Coulthard ünnepelhetette a dobogós helyezést.
64. MONACÓI NAGYDÍJ, A VB 7. FUTAMA
A 78 KÖRÖS (250,265 km) VERSENY VÉGEREDMÉNYE: 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:43:43,116 |
2. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | + 14,567 |
3. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Ferrari | + 52,298 |
4. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 53,337 |
5. | M. Schumacher | német | Ferrari | + 53,830 |
6. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 1:02,072 |
7. | N. Heidfeld | német | BMW_Sauber | + 1 kör |
8. | R. Schumacher | német | Toyota | + 1 kör |
9. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 1 kör |
10. | V. Liuzzi | olasz | Scuderia Toro Rosso | + 1 kör |
11. | J. Button | brit | Honda | + 1 kör |
12. | C. Albers | holland | Midland-Toyota | + 1 kör |
13. | S. Speed | amerikai | Scuderia Toro Rosso | + 1 kör |
14. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | + 1 kör |
15. | T. Monteiro | portugál | Midland-Toyota | + 2 kör |
16. | F. Montagny | francia | Super Aguri-Honda | + 3 kör |
KIESETT A VERSENYBŐL: kör | pilóta | nemz. | csapat | oka |
49. | M. Webber | Ausztrál | Williams-Cosworth | elektromos hiba |
49. | T. Szato | japán | Super Aguri-Honda | – |
50. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | motorhiba |
53. | N. Rosberg | német | Williams-Cosworth | baleset |
57. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Ferrari | – |
73. | J. Trulli | olasz | Toyota | hidraulikus hiba |
LEGGYORSABB KÖR: M. Schumacher | német | Ferrari | 1:15,143 perc |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, PILÓTÁK: 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 64 pont |
2. | M. Schumacher | német | Ferrari | 43 pont |
3. | G. Fisichella | olasz | Renault | 27 pont |
4. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 27 pont |
5. | J. P. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | 23 pont |
6. | F. Massa | brazil | Ferrari | 20 pont |
7. | J. Button | brit | Honda | 16 pont |
8. | R. Barrichello | brazil | Honda | 13 pont |
9. | R. Schumacher | német | Toyota | 8 pont |
10. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | 8 pont |
11. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Ferrari | 7 pont |
12. | M. Webber | ausztrál | Williams-Cosworth | 6 pont |
13. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | 6 pont |
14. | N. Rosberg | német | Williams-Cosworth | 4 pont |
15. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Ferrari | 1 pont |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA, KONSTRUKTŐRÖK: 1. | Renault | 91 pont |
2. | Ferrari | 63 pont |
3. | McLaren-Mercedes | 50 pont |
4. | Honda | 29 pont |
5. | BMW-Sauber | 14 pont |
6. | Williams-Cosworth | 10 pont |
8. | Red Bull-Ferrari | 8 pont |
7. | Toyota | 8 pont |
---- A ---- &