Michael Schumacher manővere nem aratott osztatlan sikert
Michael Schumacher manővere nem aratott osztatlan sikert
Pedig
Fernando Alonsónak például kiváló esélye volt megelőzni Schumachert. “Az enyém lett volna a pole, hiszen az utolsó kanyar előtt még három tizeddel gyorsabb voltam Michaelnél. Nem mondom el, mit gondolok az esetről, annak most nincs itt az ideje. Rossz érzés így elveszíteni az elsőséget” – jelentette ki a vb-pontversenyben vezető spanyol az időmérő után.
Csapatfőnöke,
Flavio Briatore egy fokkal kevésbé volt diplomatikus. “Szándékosnak tűnt, amit csinált, és ezt nem csak én látom így. Schumacher neki se ment a korlátnak, csak egyszerűen leparkolt. Nem tudom, mi szüksége volt erre, de a Ferrari mindig így csinálja” – közölte az angol ITV csatornával a Renault csapatfőnöke.
A Renault főmérnöke,
Pat Symonds sem rejtette véka alá a véleményét. “Nagyon meglepett Michael legalábbis gyanús manővere. Olyan hiba volt, mintha egy újonc követte volna el, nem egy világbajnok. Az pedig kétségtelen, hogy ez a pole pozíciónkba került, mert mindkét pilótánknak tönkretette a leggyorsabb körét” – morgott a főmérnök.
Maga
Michael Schumacher persze másképp emlékszik. “Túl agresszíven akartam venni a kanyart, leblokkolt az első kerék, és lecsúsztam az ívről. Próbáltam rükvercbe tenni az autót, de túl sokáig vártam, mert arra gondoltam, jöhetnek mögöttem, és végül lefulladtam. Eleve nem is tudtam, hogy én vagyok az élen, utána mondták a fülemre, hogy enyém a pole.”
“Akik nem szeretnek, mást hisznek, mint azok, akik támogatnak. Néhányan nem hisznek majd nekem, de sajnos ilyen világban élünk” – fejtegette Schumacher. “Talán önnek is meg kellene próbálnia a szűk monacói utcákon vezetni, nem könnyű” – tette hozzá annak az újságírónak, aki azt kérdezte tőle, szándékosan csalt-e. “Nem érdekel, mit mond a többi csapat, épp elég jól ismerem Flavio Briatorét” – jelentette ki a hétszeres világbajnok arra utalva, hogy első két vb-elsőségét az olasz istállófőnök szárnyai alatt szerezte.
Briatore valóban nem hatódott meg egykori pilótája védekezésén. “Mindenkit át akar verni. Egy hétszeres világbajnok akarja beadni nekünk azt a mesét, hogy nem direkt hibázott. Mi azonban nem Hófehérke és a hét törpe vagyunk. Amit tett, az rendkívül sportszerűtlen, hihetetlen, hogy képes volt rá” – dörgött a Renault csapatfőnöke.
Ami azt illeti, Schumacher húzását több pilóta és csapatfőnök is elítélte. Már az is felmerült, hogy a németet leváltsák a pilóták szövetségének elnöki posztjáról.
A versenybírák is vizsgálódnak az ügyben: az időmérő után a német egyből mehetett is kihallgatásra. A döntnökök Giancarlo Fisichellát is beidézték, aki a kilencedik helyen végzett David Coulthardot tartotta fel állítólag. Fisicótól el is vették a három legjobb köridőt.
Schumacher ügyében aztán csak késő este született döntés: manőverét szándékosnak minősítették, megfosztották minden edzéseredményétől és a rajtrács végére sorolták.
"A pilóta az első szektorban még a legjobb időt érte el, a másodikban azonban időt veszített, de a 18-as kanyarhoz majdnem ugyanakkora sebességgel érkezett, mint a korábbi gyors körében. Ennek ellenére olyan erővel fékezett, hogy az első kerekei leblokkoltak. Minden rendelkezésre álló adatot megvizsgálva nem találtunk más érthető okot arra, hogy a pilóta ilyen túlzó mértékben fékezett, mint hogy szándékosan állt meg az edzés utolsó perceiben" - szól a verdikt.
AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS EREDMÉNYE (egyben nem hivatalos rajtsorrend) név | nemz. | csapat | idő 1. | idő 2. | idő 3. | |
1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 01:14,2 | 01:13,6 | 01:14,0 |
2. | M. Webber | ausztrál | Williams | 01:14,3 | 01:13,7 | 1:14.082 |
3. | K. Räikkönen | finn | McLaren | 01:13,9 | 01:13,5 | 01:14,1 |
4. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren | 01:14,5 | 01:14,3 | 01:14,7 |
5. | R. Barrichello | brazil | Honda | 01:14,8 | 01:14,3 | 1:15.804 |
6. | J. Trulli | olasz | Toyota | 01:14,9 | 01:14,2 | 1:15.857 |
7. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 01:15,1 | 01:13,7 | 1:16.426 |
8. | N. Rosberg | német | Williams | 01:14,9 | 01:13,9 | 1:16.636 |
9. | G. Fisichella* | olasz | Renault | 01:14,6 | 01:13,6 | 01:14,4 |
10. | R. Schumacher | német | Toyota | 01:14,4 | 01:14,4 | |
11. | C. Klien | osztrák | Red Bull | 01:14,5 | 01:14,7 | |
12. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 01:15,3 | 01:15,0 | |
13. | J. Button | brit | Honda | 01:15,1 | 01:15,0 | |
14. | J. Villeneuve | kanadai | BMW | 01:15,3 | 01:15,1 | |
15. | N. Heidfeld | német | BMW | 01:15,3 | 01:15,1 | |
16. | C. Albers | holland | Midland | 01:15,6 | | |
17. | T. Monteiro | portugál | Midland | 01:16,0 | | |
18. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | 01:16,2 | | |
19. | T. Sato | japán | Super Aguri | 01:17,3 | | |
20. | F. Montagny | francia | Super Aguri | 01:17,5 | | |
21. | F. Massa | brazil | Ferrari | | | |
22. | M. Schumacher* | német | Ferrari | 01:15,1 | 01:13,7 | 01:13,9 |
*Giancarlo Fisichellának elvették a három legjobb köridejét, míg Michael Schumachert minden eredményétől megfosztották. Előbbi az ötödikről a kilencedik, utóbbi az elsőről a 22. helyre került.