Michael Schumacher az edzés végén a Rascasse-ban útját állta a többieknek, mégis megérdemelte a pole-t
Michael Schumacher az edzés végén a Rascasse-ban útját állta a többieknek, mégis megérdemelte a pole-t
Először Liuzzi, Heidfeld és Villeneuve jelent meg a pályán, ezt követően viszont felpezsdült az élet mind a boxutcában, mint pedig a csodálatos tengerparti város utcáin.
Az edzés első része látványos Toyota feltámadást hozott. Trulli rótta a köröket, és egymás után javította meg saját idejét.
Michaels Schumacher is kimerészkedett a boxból, de mihelyt kijött, rögtön félbe is szakadt a tréning, méghozzá csapattársa miatt. Felipe Massa ugyanis egy jobbos kanyarban megcsúszott és a pálya szélének ütközött.
A folytatásban hozták magukat a nagyok, a hat kieső pedig Massa, Sato, Montagny, Speed, Monteiro és Albertz lett.
Räikkönen fantasztikus autózással az első helyen zárta az edzés első szakaszát.
Jöhetett a második rész, mely arról volt hivatott dönteni, hogy melyik tíz versenyző küzdhet tovább az edzéselsőségért.
És amit láttunk, az maga volt a csoda. Először Fisichella, majd Alonso, és „slusszpoénként”
a finn McLarenes pilóta, Räikkönen autózott szenzációs időt. Sőt, a spanyol is a régi pályacsúcson belül maradt.
A Hondások negatív szenzációt okoztak. Button a második szakaszban búcsúzott, Barichello is épphogy befért a legjobb 10 közé. David Coulthard viszont minden dicséretet megérdemel.
Nem lehet elégedett a BMW sem, sem Villeneuvenek, sem pedig Nick Heidfeldnek nem volt beleszólása az élmezőny küzdelmébe.
A Red Bull-Ferrari skót pilótája óriási időt hajtott, alig másfél tizeddel maradt el a legjobb eredménytől.
Újabb hat versenyző búcsúzott az edzéstől: Heidfeld, Villeneuve, Button, Liuzzi, Klien és Ralf Schumacher.
Elérkezett a végső döntés ideje. Az utolsó húsz perc. Továbbra is kellemes időjárás párosult a remek edzés mellé, a hőmérő 24 fokot mutatott.
Többek úgy döntöttek, hogy inkább az autót kímélve kicsit kényelmesebb tempóban autóztak, már amennyire a 200 fölötti sebességet nevezhetjük annak.
A benzin szépet fogyott a kocsikból, majd jöttek a már megszokott kerékcserék, kezdődhetett a tényleges verseny. Ekkor még mintegy 7 perc volt hátra.
Schumacher magasra tette a mércét, a többiek nem igazán tudták ezt megközelíteni. Be is mentek még egy kerékcserére, de ekkor már csak 3 percnyi lehetőség maradt…
Többen megközelítették a német idejét, de túlszárnyalni senki sem tudta, részben köszönhető ez annak, hogy tűzpiros Ferrari keresztbe állt az utolsó lassítónál, így mindenki ott fékezett.
Tehát a holnapi versenyen Michael Schumacher indul az élről, Alonso a második és harmadik helyen – meglepetésre – Webber végzett. Az egész nap remeklő Räikkönen pedig mindössze a negyedik. Egy biztos: nagyszerű versenyre van kilátás.
64. MONACÓI NAGYDÍ, A VB 7. FUTAMA (Monte Carlo)
AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS EREDMÉNYE (egyben nem hivatalos rajtsorrend): | név | nemz. | csapat | idő 1. | idő 2. | idő 3. |
1. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:15,118 | 1:13,709 | 1:13,898 |
2. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:14,232 | 1:13,622 | 1:13,962 |
3. | M. Webber | ausztrál | Williams | 1:14,305 | 1:13,728 | 1:14.082 |
4. | K. Räikkönen | finn | McLaren | 1:13,887 | 1:13,532 | 1:14,140 |
5. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:14,614 | 1:13,647 | 1:14,396 |
6. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren | 1:14,483 | 1:14,295 | 1:14,664 |
7. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:14,766 | 1:14,312 | 1:15.804 |
8. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:14,883 | 1:14,211 | 1:15.857 |
9. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 1:15,090 | 1:13,687 | 1:16.426 |
10. | N. Rosberg | német | Williams | 1:14,888 | 1:13,909 | 1:16.636 |
11. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:14,412 | 1:14,398 | |
12. | C. Klien | osztrák | Red Bull | 1:14,489 | 1:14,747 | |
13. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 1:15,314 | 1:14,969 | |
14. | J. Button | brit | Honda | 1:15,085 | 1:14,982 | |
15. | J. Villeneuve | kanadai | BMW | 1:15,316 | 1:15,052 | |
16. | N. Heidfeld | német | BMW | 1:15,324 | 1:15,137 | |
17. | C. Albers | holland | Midland | 1:15,598 | | |
18. | T. Monteiro | portugál | Midland | 1:15,993 | | |
19. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | 1:16,236 | | |
20. | T. Sato | japán | Super Aguri | 1:17,276 | | |
21. | F. Montagny | francia | Super Aguri | 1:17,502 | | |
22. | F. Massa | brazil | Ferrari | | | |
|