Jubileumot ülnek a McLarennél a hét végén, 40 éve éppen a Monacói Nagydíjon mutatkozott be a Formula–1-ben Bruce McLaren konstruktőrként az M2B jelű modellel. Azóta a jelenleg wokingi székhellyel működő istálló szerezte a legtöbb futamgyőzelmet Monte-Carlóban, szám szerint tizenhármat.

Kimi Räikkönen az idén még a győzelem közelébe sem tudott kerülni. Talán most?

Kimi Räikkönen az idén még a győzelem közelébe sem tudott kerülni. Talán most?
Az NSO ajánlja:
Noha a wokingiaké a legeredményesebb istálló a Monte-Carló-i versenyek történetében, az első sikerre 1984-ig kellett várniuk, amikor Alain Prost haladt át elsőként a célvonalon. Érdekesség, hogy a Professzor az akkor elsőéves Senna előtt győzött, aki Toleman típusú autójával utol is érte volna későbbi nagy ellenfelét, ha a versenyt nem intik le előbb a hatalmas eső miatt.
Ezt követően az 1987-es esztendő kivételével 1993-ig minden alkalommal a McLaren győzött a hercegség utcáin, majd hosszabb szünet után 1998-ban Mika Häkkinen, 2000-ben és 2002-ben David Coulthard, tavaly pedig Kimi Räikkönen állt a dobogó tetején.
A McLaren-Mercedes legnagyobb problémája most az, hogy a Renault-hoz és a Ferrarihoz képest nem elég gyors. Mivel Monacóban a rajtpozíció rendkívül fontos, ha a wokingiak győzni akarnak, mindenképpen találniuk kell valahol néhány tizedmásodpercet.
„Monte-Carlo utcái teljesen más jellegű kihívást jelentenek, mint a barcelonai pálya. Keményen harcolunk majd a győzelemért – ígérte Kimi Räikkönen, a csapat finn pilótája. – Ehhez úgy teremthetünk jó alapot, ha az időmérő edzésen nagyon jól teljesítünk.”
Szavazás
„A kanyarok előtt általában nem fékezünk olyan agresszíven, mert a szalagkorlát nagyon közel van. A jó kezelhetőség itt azt jelenti, hogy a kocsi a kanyar közepén és a kigyorsításoknál teljesít jobban, lehetővé téve a gázadást anélkül, hogy arra kelljen várni, hogy teljesen bevegyük a kanyart. Monacóban ezzel lehet időt nyerni.”
Korábban a McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis és az előbb idézett Kimi Räikkönen is úgy nyilatkozott, hogy a világbajnoki címre sem a pilóták, sem a konstruktőrök versenyében nincs esélyük, de mindketten agresszívebb stílust és győzelmeket ígértek az idény hátralévő részére.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







