Nyerni akar jubileumi versenyén a McLaren

Vágólapra másolva!
2006.05.24. 18:25
Címkék
Jubileumot ülnek a McLarennél a hét végén, 40 éve éppen a Monacói Nagydíjon mutatkozott be a Formula–1-ben Bruce McLaren konstruktőrként az M2B jelű modellel. Azóta a jelenleg wokingi székhellyel működő istálló szerezte a legtöbb futamgyőzelmet Monte-Carlóban, szám szerint tizenhármat.
Kimi Räikkönen az idén még a győzelem közelébe sem tudott kerülni. Talán most?
Kimi Räikkönen az idén még a győzelem közelébe sem tudott kerülni. Talán most?
Kimi Räikkönen az idén még a győzelem közelébe sem tudott kerülni. Talán most?
Kimi Räikkönen az idén még a győzelem közelébe sem tudott kerülni. Talán most?

A McLaren-Mercedes számára különleges jelentőséggel bír a vasárnapi Formula–1-es Monacói Nagydíj, a csapat ugyanis 1966-ban éppen a hercegségben mutatkozott be a száguldó cirkuszban. Azóta 13-szor győzedelmeskedett a hercegségben a McLaren, ebből az 1994-ben elhunyt legendás Ayrton Senna egymaga ötöt „vállalt”.

Noha a wokingiaké a legeredményesebb istálló a Monte-Carló-i versenyek történetében, az első sikerre 1984-ig kellett várniuk, amikor Alain Prost haladt át elsőként a célvonalon. Érdekesség, hogy a Professzor az akkor elsőéves Senna előtt győzött, aki Toleman típusú autójával utol is érte volna későbbi nagy ellenfelét, ha a versenyt nem intik le előbb a hatalmas eső miatt.

Ezt követően az 1987-es esztendő kivételével 1993-ig minden alkalommal a McLaren győzött a hercegség utcáin, majd hosszabb szünet után 1998-ban Mika Häkkinen, 2000-ben és 2002-ben David Coulthard, tavaly pedig Kimi Räikkönen állt a dobogó tetején.

A McLaren-Mercedes legnagyobb problémája most az, hogy a Renault-hoz és a Ferrarihoz képest nem elég gyors. Mivel Monacóban a rajtpozíció rendkívül fontos, ha a wokingiak győzni akarnak, mindenképpen találniuk kell valahol néhány tizedmásodpercet.

„Monte-Carlo utcái teljesen más jellegű kihívást jelentenek, mint a barcelonai pálya. Keményen harcolunk majd a győzelemért – ígérte Kimi Räikkönen, a csapat finn pilótája. – Ehhez úgy teremthetünk jó alapot, ha az időmérő edzésen nagyon jól teljesítünk.”

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Írja be az itt látható számot!
„Monacóban majdnem lehetetlen előzni, mert a pálya nagyon keskeny és kanyargós – folytatta. – Emiatt úgy gondolom, hogy a csapatok biztosan érdekes taktikai húzásokkal rukkolnak elő. Minden azon múlik, hogy az autó kezesen viselkedik-e, különösen az eleje.”

„A kanyarok előtt általában nem fékezünk olyan agresszíven, mert a szalagkorlát nagyon közel van. A jó kezelhetőség itt azt jelenti, hogy a kocsi a kanyar közepén és a kigyorsításoknál teljesít jobban, lehetővé téve a gázadást anélkül, hogy arra kelljen várni, hogy teljesen bevegyük a kanyart. Monacóban ezzel lehet időt nyerni.”

Korábban a McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis és az előbb idézett Kimi Räikkönen is úgy nyilatkozott, hogy a világbajnoki címre sem a pilóták, sem a konstruktőrök versenyében nincs esélyük, de mindketten agresszívebb stílust és győzelmeket ígértek az idény hátralévő részére.
Legfrissebb hírek

Thiago Silva 41 évesen visszatér Európába, megvan az új csapata

Minden más foci
24 perce

Afrikai Nemzetek Kupája: a jövőben négyévente rendezik meg a tornát

Minden más foci
31 perce

Légiósok: Barkóczi Benedek szerződést bontott brazil klubjával

Légiósok
32 perce

Befejeződött a SZEOSZ 21 napos kihívása

Csupasport
1 órája

Nemzetközi porondon íródik tovább az esztergomi tündérmese

Kézilabda
1 órája

Woltemade Chelsea elleni duplával feledtette az öngólját, iksz lett a vége

Angol labdarúgás
1 órája

NB I: Paksi FC–Nyíregyháza Spartacus FC

Labdarúgó NB I
1 órája

A ráadásban egyenlített a ZTE az MTK ellen

Labdarúgó NB I
2 órája
Ezek is érdekelhetik