Reuters
A rajt utáni pillanatok ? KATTINTSON A KÉPRE, ÉS NÉZZE MEG A NAP LEGFONTOSABB ESEMÉNYEIRŐL KÉSZÜLT GALÉRIÁNKAT!
Reuters
A rajt utáni pillanatok ? KATTINTSON A KÉPRE, ÉS NÉZZE MEG A NAP LEGFONTOSABB ESEMÉNYEIRŐL KÉSZÜLT GALÉRIÁNKAT!
Szombaton a Renault és a Ferrari 2-2 versenyzője volt az időmérő edzés legjobbja, s a rajt nem változtatott a sorrenden: Alonso, Fisichella, M. Schumacher, Massa száguldott a mezőny élén az első körben. Räikkönen a 9-ről az 5. helyre ugrott előre, vagyis a vártnál jobban kezdett. A Renault spanyol klasszisa az első körökben folyamatosan növelte előnyét, míg mögötte a csapattárs is okosan tartotta maga mögött a vetélytársakat.
A legjobb négy mögött Räikkönen hátránya egyre nagyobb lett, úgy tűnt, senki sem akadályozhatja meg a Renault vagy a Ferrari diadalát. Alonso elképesztő iramot diktált, állandóan megjavította a verseny addigi legjobb köridejét, a többiek a nyomába sem értek a nagydíj első szakaszában.
Reuters
Fernando Alonso: ez a nap kicsit más, mint a többi?
A világbajnoki címvédő a 16. körben állt ki először tankolni, majd hamarosan Fisichella következett.
A mezőny közepén küszködő Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) a 18. körben megpördült, megakadt a kerékvetőn, s nem is tudta folytatni a futamot. A kolumbiai pilóta dicstelenül zárta amúgyis pocsék barcelonai hétvégéjét.
Michael Schumacher a 23. körben ment ki a boxba, s Alonso mögé, Fisichella elé tért vissza. A Renault olasz versenyzője a 25. körben saját hibjából meglátogatta a kavicságyat, de végül visszatért a pályára. Ezután “beállt” az élcsoport, senki sem került előzési helyzetbe.
A biztosan vezető Alonso a 40. körben ment ki második alkalommal, ezúttal új gumikat is kapott az üzemanyag mellett. Michael Schumacher a 46. körben állt ki, s a 2. helyre tért vissza, több mint 12 mp-es hátránnyal.
A hajrára nagyjából eldőltek a fontos kérdések, csak műszaki hiba esetén lehetett volna változás. A legjobbak tempóját jól mutatja, hogy Alonso az 55. körben lekörözte a 7. helyen haladó Rubens Barrichellót...
Az utolsó körök már semmi izgalmat sem hoztak, a Renault spanyol klasszisa gyakorlatilag “örömautózást” mutatott be a teltházas közönség nagy részének kedvére.
Michael Schumacher már visszafogott tempóban ment, hiszen tudta, esélye sincs a sikerre.
SPANYOL NAGYDÍJ, A FORMULA–1-ES VB HATODIK FUTAMA:
A VERSENY (66 kör, 305,256 km) VÉGEREDMÉNYE: 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:26:21,759 óra |
2. | M. Schumacher | német | Ferrari | + 18,502 mp |
3. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 23,951 |
4. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 29,859 |
5. | K. Räikkönen | finn | McLaren | + 56,875 |
6. | J. Button | brit | Honda | + 58,347 |
7. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 1 kör |
8. | N. Heidfeld | német | BMW | + 1 kör |
9. | M. Webber | ausztrál | Williams | + 1 kör |
10. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 1 kör |
11. | N. Rosberg | német | Williams | + 1 kör |
12. | J. Villeneuve | kanadai | BMW | + 1 kör |
13. | C. Klien | osztrák | Red Bull | + 1 kör |
14. | D. Coulthard | brit | Red Bull | + 1 kör |
15. | V. Liuzzi | olasz | Scuderia Toro Rosso | + 1 kör |
16. | T. Monteiro | portugál | Midland F1 | + 3 kör |
17. | T. Sato | japán | Super Aguri | + 4 kör |
KIESETT A VERSENYBŐL: 18. | C. Albers | holland | Midland F1 | | + 17 kör |
19. | S. Speed | amerikai | Scuderia Toro Rosso | | + 19 kör |
20. | R. Schumacher | német | Toyota | | + 35 kör |
21. | JP. Montoya | kolumbiai | McLaren | | + 48 kör |
22. | F. Montagny | francia | Super Aguri | | + 55 kör |
PONTOK FUTAMONKÉNT ÉS AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA: 1. F.Alonso | 10 | 8 | 10 | 8 | 8 | 10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 54 |
2. M.Schumacher | 8 | 3 | - | 10 | 10 | 8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 39 |
3. K.Raikkonen | 6 | - | 8 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 27 |
4. G.Fisichella | - | 10 | 4 | 1 | 3 | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 24 |
5. F.Massa | - | 4 | - | 5 | 6 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 20 |
6. J.Button | 5 | 6 | - | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 16 |
7. Jp.Montoya | 4 | 5 | - | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 15 |
8. R.Barrichello | - | - | 2 | - | 4 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 8 |
9. R.Schumacher | - | 1 | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 7 |
10. N.Heidfeld | - | - | 5 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 6 |
11. M.Webber | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 6 |
12. J.Villeneuve | - | 2 | 3 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 6 |
13. N.Rosberg | 2 | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
14. D.Coulthard | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
15. C.Klien | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK: 1. Renault | 10 | 18 | 14 | 9 | 11 | 16 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 78 |
2. Ferrari | 8 | 7 | - | 15 | 16 | 13 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 59 |
3. Mclaren | 10 | 5 | 8 | 10 | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 42 |
4. Honda | 5 | 6 | 2 | 2 | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 24 |
5. Bmw Sauber | - | 2 | 8 | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 12 |
6. Williams | 5 | - | - | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 10 |
7. Toyota | - | 1 | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 7 |
8. Red Bull | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 |