Reuters
Ünnepel a Renault-csapat: Flavio Briatore csapatfőnök (középen) öleli keblére kedvenceit
Reuters
Ünnepel a Renault-csapat: Flavio Briatore csapatfőnök (középen) öleli keblére kedvenceit
A rajtnál Fisichella simán megőrizte az első helyet, míg mögötte Button és a remekül kezdő Alonso száguldott. A spanyol világbajnok négy helyet javított a startpozícióhoz képest. Nagy riválisa, az összetettben már kétszer ezüstérmes Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) a nyitó kör közepén hibázott, váratlanul össze-vissza kezdett csúszkálni, majd a mögötte haladó Christian Klien (Red Bull) eltalálta, így kisodródott a pályáról és a gumifalnak vágódott. Így a futam egyik nagy esélyese befejezte a 8. Malajziai Nagydíjat! A fiatal osztrák a boxba hajtott, majd ő is feladta a viadalt.
A 2. kör végére sem változott a vezető trió sorrendje: Fisichella vezetett Button és Alonso előtt. Mögöttük Mark Webber (Williams-Cosworth), Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes), Nick Heidfeld (BMW-Sauber), Nico Rosberg (Williams-Cosworth) és Jarno Trulli (Toyota) haladt. Ezután néhány körig nem történt különösebb esemény, - az 5. körben Rosberg megelőzte Heidfeldet - majd a 7. körben ugyanő, a nyitóverseny hőse intett búcsút a mezőnynek, megadta magát autójának motorja.
Szombaton a tervezettnél többet tankoltak Alonso autójába, ez meg is mutatkozott, körönként átlagban 1,3 mp-cel volt lassabb, mint az élen száguldó, és előnyét fokozatosan növelő Fisichella. A Renault olasz pilótája a 13. körben 1:35,488 perccel ideiglenes körrekordot autózott, így közel 5 másodperccel előzte meg Buttont. Közben a hétszeres világbajnok, s motorcsere miatt a megszerzett helyénél rosszabb pozícióból induló Michael Schumacher folyamatosan előzte ellenfeleit, a 15. körrben már 7. volt.
A 17. körben Fisichella a boxutcában járt, így Button került az élre, igaz ő még nem ment ki kerékcserére és tankolásra. A Honda brit versenyzője a 19. körben tette meg ezt, így Alonso vette át a vezetést. A spanyol klasszis a 26. körben ment ki, a 7,3 mp-es boxkiállás után a 3. helyre tért vissza. Ezután „beállt” az élboly: Fisichella viszont egyre inkább elhúzott Buttontól, akit Alonso lassacskán megközelített.
Fisichella és Button a 39. körben egyszerre ment ki a boxba, így újra a címvédő „állt” az élre. Alonso a 43. körben volt kerékcserén és tankoláson, és éppen a Honda angol klasszisa elé tért vissza. Így ismét nyerőnek tűnt a Renault taktikája, hiszen az élen a francia csapat két pilótája haladt. A 49. körben az ötödik helyen száguldó Nick Heidfeld (BMW-Sauber) műszaki hiba miatt kiállt, értékes pontokat veszített . Helyére Felipe Massa (Ferrari) került, míg a hatodik helyen Michael Schumacher haladt. A maranellóiak új brazil pilótája nem is engedte el csapatársát, pedig az elmúlt években többször volt arra példa, hogy Michael Schumachernek kedvezett a csapat döntése.
8. MALAJZIAI NAGYDÍJ (56 kör, 310,408 km)
VÉGEREDMÉNY: 1. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:30:40,529 ó (205,397 km/ó átlag) |
2. | F. Alonso | spanyol | Renault | + 4,585 mp |
3. | J. Button | brit | Honda | + 9,631 |
4. | JP. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | + 39,351 |
5. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 43,254 |
6. | M. Schumacher | német | Ferrari | + 43,854 |
7. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | + 1:20,461 |
8. | R. Schumacher | német | Toyota | + 1:21,288 |
9. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 1 kör | |
10. | R. Barrichello | brazil | Honda | +1 kör |
11. | V. Liuzzi | olasz | Scuderia Toro Rosso | +2 kör |
12. | C. Albers | holland | Midland-Toyota | +2 kör |
13. | T. Monteiro | portugál | Midland-Toyota | +2 kör |
14. | T. Szato | japán | Super Aguri | +3 kör |
NEM ÉRTEK CÉLBA: 15. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | +8 kör |
16. | S. Speed | amerikai | Scuderia Toro Rosso | +15 kör |
17. | J. Ide | japán | Super Aguri | +23 kör |
18. | M. Webber | ausztrál | Williams-Cosworth | +40 kör |
19. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Ferrari | +46 kör |
20. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Ferrari | +50 kör |
21. | N. Rosberg | finn | Williams-Cosworth | +50 kör |
22. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | +56 kör |
LEGGYORSABB KÖR: Alonso | spanyol | Renault | 1:34,803 perc | 43. kör |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA
PILÓTÁK: 1 | F. Alonso | spanyol | Renault | 18 |
2 | M. Schumacher | német | Ferrari | 11 |
3. | J. Button | brit | Honda | 11 |
4 | G. Fisichella | olasz | Renault | 10 |
5 | JP. Montoya | kolumbiai | McLaren | 9 |
6 | K. Räikkönen | finn | McLaren | 6 |
7 | F. Massa | brazil | Ferrari | 4 |
8 | M. Webber | ausztrál | Williams | 3 |
9 | N. Rosberg | német | Williams | 2 |
10. | J. Villeneuve | kanadai | BMW | 2 |
11 | R. Schumacher | német | Toyota | 1 |
12 | C. Klien | osztrák | Red Bull | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK: 1. | Renault | 28 |
2. | McLaren | 15 |
3. | Ferrari | 15 |
4. | Honda | 11 |
5. | Williams | 5 |
6. | BMW | 2 |
7. | Toyota | 1 |
8. | Red Bull | 1 |
Reuters
Button, Alonso és Fisichella az eredményhirdetésnél
Nyilatkozatok a Malajziai Nagydíj után:
Giancarlo Fisichella (Renault, 1. hely): „Tökéletes versenyen vagyok túl, igaz fizikailag és mentálisan is alaposan elfáradtam. Végig magabiztos voltam, mert az autóm kiválóan működött. Köszönöm a csapatnak a segítséget. A múlt héten elveszítettem egy jóbarátomat, emlékének ajánlom a győzelmet!”
Fernando Alonso (Renault, 2. hely): „A rajt után kockáztattam, a lehető legkésőbb kezdtem el a kanyar előtt a fékezést. De csak így volt esélyem arra, hogy megelőzzem az előlem indulókat. Sikerült, majd az első boxkiállás után még könnyebb lett a helyzetem. Az autóm ismét kiváló volt, így két verseny után már 18 pontnál tartok. Remélem, hogy Ausztráliában én leszek a győztes.”
Jenson Button (Honda, 3. hely): „Sajnos az utolsó boxkiállás után nem tudtam megőrizni a második helyet, mert Scott Speed feltartott. De így is kihoztam a maximomut az autómból, hiszen végül dobogóra állhattam”