Tarolt a Renault Szepangban

Vágólapra másolva!
2006.03.19. 11:04
Címkék
Az első helyről induló Giancarlo Fisichella nyerte az 57. Forma-1-es világbajnokság második futamát, a 8. Malajziai Nagydíjat, mögötte a címvédő Fernando Alonso (Renault), valamint Jenson Button (Honda) végzett. Két futam után Alonso vezeti a pontversenyt.
Ünnepel a Renault-csapat: Flavio Briatore csapatfőnök (középen) öleli keblére kedvenceit
Reuters
Ünnepel a Renault-csapat: Flavio Briatore csapatfőnök (középen) öleli keblére kedvenceit
Ünnepel a Renault-csapat: Flavio Briatore csapatfőnök (középen) öleli keblére kedvenceit
Reuters
Ünnepel a Renault-csapat: Flavio Briatore csapatfőnök (középen) öleli keblére kedvenceit

A rajtnál Fisichella simán megőrizte az első helyet, míg mögötte Button és a remekül kezdő Alonso száguldott. A spanyol világbajnok négy helyet javított a startpozícióhoz képest. Nagy riválisa, az összetettben már kétszer ezüstérmes Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) a nyitó kör közepén hibázott, váratlanul össze-vissza kezdett csúszkálni, majd a mögötte haladó Christian Klien (Red Bull) eltalálta, így kisodródott a pályáról és a gumifalnak vágódott. Így a futam egyik nagy esélyese befejezte a 8. Malajziai Nagydíjat! A fiatal osztrák a boxba hajtott, majd ő is feladta a viadalt.

A 2. kör végére sem változott a vezető trió sorrendje: Fisichella vezetett Button és Alonso előtt. Mögöttük Mark Webber (Williams-Cosworth), Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes), Nick Heidfeld (BMW-Sauber), Nico Rosberg (Williams-Cosworth) és Jarno Trulli (Toyota) haladt. Ezután néhány körig nem történt különösebb esemény, - az 5. körben Rosberg megelőzte Heidfeldet - majd a 7. körben ugyanő, a nyitóverseny hőse intett búcsút a mezőnynek, megadta magát autójának motorja.

Szombaton a tervezettnél többet tankoltak Alonso autójába, ez meg is mutatkozott, körönként átlagban 1,3 mp-cel volt lassabb, mint az élen száguldó, és előnyét fokozatosan növelő Fisichella. A Renault olasz pilótája a 13. körben 1:35,488 perccel ideiglenes körrekordot autózott, így közel 5 másodperccel előzte meg Buttont. Közben a hétszeres világbajnok, s motorcsere miatt a megszerzett helyénél rosszabb pozícióból induló Michael Schumacher folyamatosan előzte ellenfeleit, a 15. körrben már 7. volt.

A 17. körben Fisichella a boxutcában járt, így Button került az élre, igaz ő még nem ment ki kerékcserére és tankolásra. A Honda brit versenyzője a 19. körben tette meg ezt, így Alonso vette át a vezetést. A spanyol klasszis a 26. körben ment ki, a 7,3 mp-es boxkiállás után a 3. helyre tért vissza. Ezután „beállt” az élboly: Fisichella viszont egyre inkább elhúzott Buttontól, akit Alonso lassacskán megközelített.

Fisichella és Button a 39. körben egyszerre ment ki a boxba, így újra a címvédő „állt” az élre. Alonso a 43. körben volt kerékcserén és tankoláson, és éppen a Honda angol klasszisa elé tért vissza. Így ismét nyerőnek tűnt a Renault taktikája, hiszen az élen a francia csapat két pilótája haladt. A 49. körben az ötödik helyen száguldó Nick Heidfeld (BMW-Sauber) műszaki hiba miatt kiállt, értékes pontokat veszített . Helyére Felipe Massa (Ferrari) került, míg a hatodik helyen Michael Schumacher haladt. A maranellóiak új brazil pilótája nem is engedte el csapatársát, pedig az elmúlt években többször volt arra példa, hogy Michael Schumachernek kedvezett a csapat döntése.

8. MALAJZIAI NAGYDÍJ (56 kör, 310,408 km)

VÉGEREDMÉNY:
1. G. Fisichella olasz Renault 1:30:40,529 ó (205,397 km/ó átlag)
2. F. Alonso spanyol Renault + 4,585 mp
3. J. Button brit Honda + 9,631
4. JP. Montoya kolumbiai McLaren-Mercedes + 39,351
5. F. Massa brazil Ferrari + 43,254
6. M. Schumacher német Ferrari + 43,854
7. J. Villeneuve kanadai BMW-Sauber + 1:20,461
8. R. Schumacher német Toyota + 1:21,288
9. J. Trulli olasz Toyota + 1 kör
10. R. Barrichello brazil Honda +1 kör
11. V. Liuzzi olasz Scuderia Toro Rosso +2 kör
12. C. Albers holland Midland-Toyota +2 kör
13. T. Monteiro portugál Midland-Toyota +2 kör
14. T. Szato japán Super Aguri +3 kör
NEM ÉRTEK CÉLBA:
15. N. Heidfeld német BMW-Sauber +8 kör
16. S. Speed amerikai Scuderia Toro Rosso +15 kör
17. J. Ide japán Super Aguri +23 kör
18. M. Webber ausztrál Williams-Cosworth +40 kör
19. D. Coulthard brit Red Bull-Ferrari +46 kör
20. C. Klien osztrák Red Bull-Ferrari +50 kör
21. N. Rosberg finn Williams-Cosworth +50 kör
22. K. Räikkönen finn McLaren-Mercedes +56 kör
LEGGYORSABB KÖR:
Alonso spanyol Renault 1:34,803 perc 43. kör

A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA

PILÓTÁK:
1 F. Alonso spanyol Renault 18
2 M. Schumacher német Ferrari 11
3. J. Button brit Honda 11
4 G. Fisichella olasz Renault 10
5 JP. Montoya kolumbiai McLaren 9
6 K. Räikkönen finn McLaren 6
7 F. Massa brazil Ferrari 4
8 M. Webber ausztrál Williams 3
9 N. Rosberg német Williams 2
10. J. Villeneuve kanadai BMW 2
11 R. Schumacher német Toyota 1
12 C. Klien osztrák Red Bull 1

KONSTRUKTŐRÖK:
1. Renault 28
2. McLaren 15
3. Ferrari 15
4. Honda 11
5. Williams 5
6. BMW 2
7. Toyota 1
8. Red Bull 1

Button, Alonso és Fisichella az eredményhirdetésnél
Reuters
Button, Alonso és Fisichella az eredményhirdetésnél

Nyilatkozatok a Malajziai Nagydíj után:

Giancarlo Fisichella (Renault, 1. hely): „Tökéletes versenyen vagyok túl, igaz fizikailag és mentálisan is alaposan elfáradtam. Végig magabiztos voltam, mert az autóm kiválóan működött. Köszönöm a csapatnak a segítséget. A múlt héten elveszítettem egy jóbarátomat, emlékének ajánlom a győzelmet!”

Fernando Alonso (Renault, 2. hely): „A rajt után kockáztattam, a lehető legkésőbb kezdtem el a kanyar előtt a fékezést. De csak így volt esélyem arra, hogy megelőzzem az előlem indulókat. Sikerült, majd az első boxkiállás után még könnyebb lett a helyzetem. Az autóm ismét kiváló volt, így két verseny után már 18 pontnál tartok. Remélem, hogy Ausztráliában én leszek a győztes.”

Jenson Button (Honda, 3. hely): „Sajnos az utolsó boxkiállás után nem tudtam megőrizni a második helyet, mert Scott Speed feltartott. De így is kihoztam a maximomut az autómból, hiszen végül dobogóra állhattam”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik