Toyota F1
Toyota F1
A Toyota csapat a többi között arról is híres, hogy a Formula–1-es istállók között a versenyidény után viszonylag gyorsan elkészül a következő évre szánt új autójátval, és ez most sem történt másképpen.
A kölni székhellyel működő Formula–1-es műhely ma, több mint három hónappal a 2006-os szezon kezdete előtt, lerántotta a leplet a TF106-osról. Mike Gascoyne technikai igazgató elmondta: abban bízik, hogy a gyors munka előnyt jelent majd a riválisokkal szemben, hiszen így már a téli szünet előtt hasznos tapasztalatokat szerezhetnek a nyolchengeres motorral felszerelt jármű viselkedéséről.
"A 2004-es idény végétől kezdve dolgoztunk a TF106-oson – magyarázta a szakember. – Ez a korai bemutatkozás jól érzékelteti, hogy a csapat milyen kemény munkát végzett, és mutatja: képesek vagyunk válaszolni a kihívásokra, és megtesszük a szükséges lépéseket, hogy az élmezőnybe kerüljünk."
A TF106-os az elődjéhez képest teljesen új hátsó részt kapott, és már az új V8-as motor legújabb verziójához igazították a karosszériáját. Az átmeneti autónak tekintett TF105B-hez képest valamelyest átalakították a vezetőülés formáját, és módosításokat hajtottak végre az első felfüggesztésen.
A TF106-os külseje azonban egyelőre korántsem végleges, a Toyota a március 12-i Bahreini Nagydíj előtt új aerodinamikai csomagot készít. Ezt Mike Gascoyne mondta el.
Toyota F1
"A TF106-os első része annak a TF105B-nek a továbbfejlesztése, amely már az utolsó két versenyen, Japánban és Kínában is láthattunk – folytatta a technikai igazgató. – A külsőt érintő legfontosabb változások azonban az új V8-as motornak és az új műszaki reguláknak köszönhetők. Az autó hátulját főleg ezért kellett áttervezni."
Toyota F1
A Toyotával kapcsolatos hír, hogy az istálló meghosszabbította teszt- és tartalékpilótája, Ricardo Zonta szerződését. A brazil pilóta újabb egy évre írt alá. A két versenypilóta, Ralf Schumacher és Jarno Trulli, illetve Zonta mellett a francia Olivier Panisra számíthatnak még a kölniek.