Fernando Alonso nyerte meg a 2. Formula1-es Kínai Nagydíjat, és ezzel csapata, a Renault végzett az élen a konstruktőrök világbajnokságában. A spanyol pilótának ez volt az idei hetedik, összességében pedig a nyolcadik futamgyőzelme. A francia istálló először lett világbajnok a gyártók között. A második helyen a finn Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes), a dobogó harmadik fokára Ralf Schumacher (Toyota) állhatott föl.

Reuters
A rajtnál Alonso simán eljött, jobbra Räikkönen

Reuters
A rajtnál Alonso simán eljött, jobbra Räikkönen
Az NSO ajánlja:
Fernando Alonso kitűnően kapta el a rajtot, és rögtön húsz-harminc méterrel elhúzott. Giancarlo Fisichella azonnal balra húzta a kormányt, és megtartotta a második helyet, Kimi Räikkönen besorolt harmadiknak, Juan Pablo Montoya pedig besorolt mögé, megelőzve Jenson Buttont.
A spanyol világbajnok az első körben két másodperccel volt gyorsabb a közvetlen üldözőknél, rendkívül nagy tempóban autózott a mezőny élén. Négy kör alatt öt másodperces előnyt szedett össze, miközben Fisichella magabiztosan "megtartotta" a két McLaren-Mercedest.
Alonso körönként egy másodperccel volt gyorsabb az üldöző triónál, de a legnagyobb kérdés az volt, hogy a Renault-k és a McLarenek mikorra időzítik majd az első tankolást, és azt követően hogyan módosul majd a felállás.

Reuters
A csapatfőnök, Flavio Briatore örömében majdnem agyonnyomta szegény Alonsót a pódiumon
Eléggé meglepő módon Montoya jött ki elsőnek boxba (19. kör), elsősorban azért, mert a jobb első kerekével telibe talált egy pályadarabot – a hivatalos felirat szerint egy csatornafedél-darabot (?) –, és a McLarennél attól tartottak, hogy defektet kaphat.
A következő fordulat az volt, hogy a versenybíróság beküldte a biztonsági autót, mert alkatrészek maradtak a pályán. A pilóták sorban kijöttek tankolni, de Montoyának még egy tankolást is meg kellett ejtenie, mert a kerékcserénél nem tölthettek üzemanyagot a kocsijába.
Alonso nehezen megszerzett előnye elfogyott, de Fisichella, Räikkönen és Montoya is mögötte maradt, a kolumbiai ráadásul eléggé visszaesett, csak a 14. helyen állt. A McLarennek nem állt jól a szénája.
A 24. körben Michael Schumacher a safety car vezette mezőnyben haladva kipördült (!), a lassításból sem derült ki egyértelműen, hogyan hajtotta végre ezt a bravúrt Felipe Massa mögött haladva.
A 25. körben újra elengedték a mezőnyt. Rögtönt ezt követően Montoya begurult a boxba, és feladta a versenyt. A Renault ezzel szinte már világbajnok volt.
A száguldás csak a 30. körig folytatódhatott, amikor Narain Karthikeyan (Jordan-Toyota) csúnya balesetet szenvedett (Jacques Villeneuve majdnem telibe találta a roncsot), és ismét beküldték a biztonsági autót.

Reuters
Fernando Alonso legutóbb Hockenheimben állhatott a dobogó tetején
Újabb tankolási hullám következett, amely során Kimi Räikkönen megelőzte Giancarlo Fisichellát. Ennek ellenére nem zárkózhatott fel Alonsóra, mert közöttük maradt három autó (Ralf Schumacher, Felipe Massa, Christian Klien), és amikor a safety car 22 körrel a leintés előtt ismét kiállt, a spanyol világbajnok újra elhúzhatott.
Noha egy idő után – a Toyota, a Sauber-Petronas és a Red Bull-Cosworth boxkiállásakor – Räikkönen átvette a második helyet, Alonso addigra már nagyon nagy előnyt szerzett, és több mint tíz másodperccel vezetett.
Giacarlo Fisichella kapott egy "áthajtásos" büntetést, amiért a második tankolásnál sportszerűtlenül feltartotta Räikkönent, de a lényegen ez nem változtatott. A McLaren-Mercedes egyetlen módon lehetett volna világbajnok, jelesül, ha Fernando Alonsóval történik valami.
Mivel azonban Alonso autója ezúttal is tökéletesen működött végig – ahogyan a szezon eddigi összes futamán –, a spanyol világbajnok megszerezte idei hetedik, pályafutása nyolcadik futamgyőzelmét, és ezzel bebiztosította a Renault első konstruktőr-világbajnoki címét. A Formula–1-ben 1977-ben bemutatkozó francia gyárnak 25 futamgyőzelemre volt szüksége az első vb-aranyéremhez.
A főszereplők nyilatkozatai itt: Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Ralf Schumacher
| 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:39:53,618 óra |
| 2. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | + 4,015 mp |
| 3. | R. Schumacher | német | Toyota | + 25,376 |
| 4. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 26,114 |
| 5. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Cosworth | + 31,839 |
| 6. | F. Massa | brazil | Sauber-Petronas | + 36,400 |
| 7. | M. Webber | ausztrál | Williams-BMW | + 36,842 |
| 8. | J. Button | brit | BAR-Honda | + 41,249 |
| 9. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Coswort | + 44,247 |
| 10. | J. Villeneuve | kanadai | Sauber-Petronas | + 59,977 |
| 11. | T. Monteiro | portugál | Jordan-Toyota | + 1:24, 648 |
| 12. | R. Barrichello | brazil | Ferrari | + 1:32, 812 |
| 13. | A. Pizzonia | brazil | Williams-BMW | + 1 kör |
| 14. | R. Doornbos | holland | Minardi-Cosworth | + 1 kör |
| 15. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 1 kör |
| 16. | C. Albers | holland | Minardi-Cosworth | + 5 kör |
| T. Szato | japán | BAR-Honda | + 22 laps |
| N. Karthikeyan | indiai | Jordan-Toyota | + 28 laps |
| J. P. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | + 32 laps |
| M. Schumacher | német | Ferrari | + 34 laps |
Jenson Buttontól (brit, BAR-Honda) levonták a San Marinó-i Nagydíjon megszerzett 6 pontját
Szato Takumától (japán, BAR-Honda) levonták a San Marinó-i Nagydíjon megszerzett 4 pontját
| A VILÁGBAJNOKSÁG VÉGEREDMÉNYE - konstruktőrök: | |
| 2. Renault | 191 pont |
| 1. McLaren Mercedes | 182 pont |
| 3. Ferrari | 100 pont |
| 4. Toyota | 88 pont |
| 5. Williams-BMW | 66 pont |
| 6. BAR-Honda | 38 pont |
| 7. Red Bull Racing | 34 pont |
| 8. Sauber-Petronas | 20 pont |
| 9. Jordan-Toyota"" | 12 pont |
| 10. Minardi-Cosworth" | 7 pont |
----
| Konstruktőr-világbajnokok | |
| 2005 | Renault |
| 2004 | Ferrari |
| 2003 | Ferrari |
| 2002 | Ferrari |
| 2001 | Ferrari |
| 2000 | Ferrari |
| 1999 | Ferrari |
| 1998 | McLaren |
| 1997 | Williams |
| 1996 | Williams |
| 1995 | Benetton |
| 1994 | Williams |
| 1993 | Williams |
| 1992 | Williams |
| 1991 | McLaren |
| 1990 | McLaren |
| 1989 | McLaren |
| 1988 | McLaren |
| 1987 | Williams |
| 1986 | Williams |
| 1985 | McLaren |
| 1984 | McLaren |
| 1983 | Ferrari |
| 1982 | Ferrari |
| 1981 | Williams |
| 1980 | Williams |
| 1979 | Ferrari |
| 1978 | Lotus |
| 1977 | Ferrari |
| 1976 | Ferrari |
| 1975 | Ferrari |
| 1974 | McLaren |
| 1973 | Lotus |
| 1972 | Lotus |
| 1971 | Tyrrell |
| 1970 | Lotus |
| 1969 | Matra |
| 1968 | Lotus |
| 1967 | Brabham |
| 1966 | Brabham |
| 1965 | Lotus |
| 1964 | Ferrari |
| 1963 | Lotus |
| 1962 | BRM |
| 1961 | Ferrari |
| 1960 | Cooper |
| 1959 | Cooper |
| 1958 | Vanwall |
| Egyéni világbajnokok, 1950- | ||
| 2005 | Fernando Alonso (spanyol) | Renault |
| 2004 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
| 2003 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
| 2002 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
| 2001 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
| 2000 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
| 1999 | Mika Häkkinen (finn) | McLaren-Mercedes |
| 1998 | Mika Häkkinen (finn) | McLaren-Mercedes |
| 1997 | Jacques Villeneuve (kanadai) | Williams-Renault |
| 1996 | Damon Hill (angol) | Williams-Renault |
| 1995 | Michael Schumacher (német) | Benetton-Renault |
| 1994 | Michael Schumacher (német) | Benetton-Ford |
| 1993 | Alain Prost (francia) | Williams-Renault |
| 1992 | Nigel Mansell (angol) | Williams-Renault |
| 1991 | Ayrton Senna (brazil) | McLaren-Honda |
| 1990 | Ayrton Senna (brazil) | McLaren-Honda |
| 1989 | Alain Prost (francia) | McLaren-Honda |
| 1988 | Ayrton Senna (brazil) | McLaren-Honda |
| 1987 | Nelson Piquet (brazil) | Williams-Honda |
| 1986 | Alain Prost (francia) | McLaren-TAG Porsche |
| 1985 | Alain Prost (francia) | McLaren-TAG Porsche |
| 1984 | Niki Lauda (osztrák) | McLaren-TAG Porsche |
| 1983 | Nelson Piquet (brazil) | Brabham-BMW |
| 1982 | Keke Rosberg (finn) | Williams-Ford |
| 1981 | Nelson Piquet (brazil) | Brabham-Ford |
| 1980 | Alan Jones (ausztrál) | Williams-Ford |
| 1979 | Jody Scheckter (dél-afrikai) | Ferrari |
| 1978 | Mario Andretti (amerikai) | Lotus-Ford |
| 1977 | Niki Lauda (osztrák) | Ferrari |
| 1976 | James Hunt (angol) | McLaren-Ford |
| 1975 | Niki Lauda (osztrák) | Ferrari |
| 1974 | Emerson Fittipaldi (brazil) | McLaren-Ford |
| 1973 | Jackie Stewart (skót) | Tyrell-Ford |
| 1972 | Emerson Fittipaldi (brazil) | Lotus-Ford |
| 1971 | Jackie Stewart (skót) | Tyrell-Ford |
| 1970 | Jochen Rindt (osztrák) | Lotus-Ford |
| 1969 | Jackie Stewart (skót) | Matra-Ford |
| 1968 | Graham Hill (angol) | Lotus-Ford |
| 1967 | Denis Hulme (új-zélandi) | Brabham-Repco |
| 1966 | Jack Brabham (ausztrál) | Brabham-Repco |
| 1965 | Jim Clark (skót) | Lotus-Climax |
| 1964 | John Surtees (angol) | Ferrari |
| 1963 | Jim Clark (skót) | Lotus-Climax |
| 1962 | Graham Hill (angol) | BRM |
| 1961 | Phil Hill (amerikai) | Ferrari |
| 1960 | Jack Brabham (ausztrál) | Cooper-Climax |
| 1959 | Jack Brabham (ausztrál) | Cooper-Climax |
| 1958 | Mike Hawthorn (angol) | Ferrari |
| 1957 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Maserati |
| 1956 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Ferrari-Lancia |
| 1955 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Mercedes |
| 1954 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Maserati-Mercedes |
| 1953 | Alberto Ascari (olasz) | Ferrari |
| 1952 | Alberto Ascari (olasz) | Ferrari |
| 1951 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Alfa Romeo |
| 1950 | Giuseppe Farina (olasz) | Alfa Romeo |
Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes, 2. hely): – Az autó nem volt eléggé gyors. A végén egyre gyorsabb tudtam lenni, és akkor már tökéletesen működött a kocsi, de sajnos negyven kör már eltelt. A legjobbat hoztam ki magamból, de ez ma nem volt elég. A Renault túl gyors volt, ezért minden elismerésem az övék. Jövőre megint megpróbáljuk. A Juan Pablo balesete előtti körben láttam, hogy az a darab kimozdult a helyéről, és a következő körben már kiállt a talajból. Juan egy kicsit szélesebbre vette a kanyart, de végül is nem hiszem, hogy ez bármit számított a bajnokság végkimenetele szempontjából. Nyomtuk a gázt, de a mai nem a mi napunk volt."
Ralf Schumacher (Toyota, 3. hely): – Nehéz hétvégén vagyunk túl, mert az autó kezdetben nagyon sok gondot okozott, még az időmérő edzésen is. A biztonsági autó miatt szerencsés vagyok, legutóbb nem voltam az. A csapat jó startégiát dolgozott ki a versenyre, és a boxkiállások is kitűnően sikerült. Az első tankolás után a kocsim nagyon jól kezelhető volt, a safety car második kiállása után különösen jól működött. Hihetetlennek tűnt, de még Fernandót is követni tudtam, ami még úgy is fantasztikus, hogy tudtam, az autójában több az üzemanyag."
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







