A McLaren beáldozta a megbízhatóságot a teljesítményért

Vágólapra másolva!
2005.10.12. 18:33
Címkék
Amint azt Norbert Haug, a McLaren-Mercedes Formula-1-es csapatának főmérnöke soha nem is rejtette véka alá, a wokingi istállónál elsősorban a motorok teljesítményére helyezték a hangsúlyt az idei szezonban, és csak másodsorban törődtek a megbízhatósággal.
Kimi Räikkönen alatt is szétesett egy párszor a McLaren-Mercedes
Kimi Räikkönen alatt is szétesett egy párszor a McLaren-Mercedes
Kimi Räikkönen alatt is szétesett egy párszor a McLaren-Mercedes
Kimi Räikkönen alatt is szétesett egy párszor a McLaren-Mercedes

Mindennek meg is lett az eredménye: miután a nagyobb teljesítmény elérése érdekében kockázatos technikai megoldásokba is belementek, övék lett a legerősebb motor a száguldó cirkuszban. Egy milánói mérnök, dr. Enrico Benzing elemzése szerint ugyanis a McLaren-Mercedes a monzai Olasz Nagydíjon 917 lóerőt adott le, amivel a legjobb teljesítményt nyújtotta a mezőnyben.

Ez azt jelenti, hogy a stuttgartiak még erősítettek is a tavalyi motoron, ami már csak azért is megsüvegelendő eredmény, mert az új szabályok szerint két futamot kell kibírnia az erőforrásoknak. A megnövelt teljesítménynek azonban ára volt: egyetlen gyártónak sem volt annyi megbízhatósági problémája, mint a Mercedesnek.

Közben a versenytársak sem lopták a napot: a Honda például a tavalyihoz képest 19 lóerőt "javítva" 904 lovas erőforrásokat szállított a BAR csapatnak. A képzeletbeli dobogó harmadik helyére pedig a korábbi listavezető, a BMW állhat fel, amely idén 906 lóerős motorokat gyártott a Williams számára, de már tavaly is 905-re volt jó.

A negyedik legerősebb gép a Toyotáé volt, 905 lóerővel, ami komoly, 45 lovas javulást jelent a tavalyi évhez képest. A Ferrari 904-gyel csak az ötödik legizmosabb motort tudhatja magáénak, nem sokat fejlődve a tavalyi, 898-as eredményhez képest. A világbajnok Fernando Alonsót foglalkoztató Renault 46 lóerő pluszt nyert idénre, de így is csak a lista hatodik helyezettje 899-cel, ami azonban azt bizonyítja, nem feltétlenül szükséges a legerősebb motor a vb-elsőséghez.

A Red Bull 880 lóerős Cosworth-erőforrása tavalyhoz képest tíz egységet javult, míg a Saubernél 875-ről 878 lóerőre tornászták fel a motor teljesítményét. A Jordan a Toyota tavalyi, 860 lóerős motorjaival suhant idén, míg a Minardi szerény 842 lovas Cosworth-gépekkel száguldhatott, amennyire tudott. A faenzai kiscsapat azonban még ezzel a motorral is komoly fejlődést könyvelhetett el a többek közt Baumgartner Zsolt kormányozta tavalyi, épp 800 lóerős járgány után.
Legfrissebb hírek

Karlsson remeklésével a Canucks sorozatban a negyedik győzelmét aratta az NHL-ben

Amerikai sportok
17 perce

Redzic Damir: Éreztem, hogy elérkezik az én időm

Légiósok
51 perce

Doncic megsérült, a Clippers legyőzte a Lakerst

Amerikai sportok
57 perce

Nyögvenyelősen indult, sima lett a vége: az Eagles a Washingtont felülmúlva megnyerte csoportját – videó

Amerikai sportok
6 órája

Vasárnapi sportműsor: Újpest–Kazincbarcika és DVSC–Kisvárda az NB I-ben

Birkózás
8 órája

A Puskást legyőző ETO telel az élen; Két magyarral győzött a Liverpool, de Szoboszlai kihagyja a következő meccset

E-újság
8 órája

Borbély Balázs példája – Thury Gábor jegyzete

Labdarúgó NB I
9 órája

Hektórtól Puskásig – Ballai Attila publicisztikája

Minden más foci
9 órája
Ezek is érdekelhetik